Τι παίζει Σήμερα

Pokerface @Σινέ Ορφεύς, 1-7/12

Ώρα έναρξης: 22:00
Ειδοποίηση
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items

Συμβουλές για την ανάπτυξη του λόγου στα παιδιά από τη Λογοθεραπεύτρια Άννα Γιακαμόζη

Η Λογοθεραπεύτρια Άννα Γιακαμόζη, με αναγνωρισμένη γνώση γύρω από τη Λογοθεραπεία, δίνει απαντήσεις σε ερωτήσεις για την ανάπτυξη του λόγου στην παιδική ηλικία και πως ένας γονέας μπορεί να αντιληφθεί αν το παιδί του χρειάζεται ενίσχυση στην ομιλία. 

Συμβουλές για την ανάπτυξη του λόγου στα παιδιά από τη Λογοθεραπεύτρια Άννα Γιακαμόζη

Ε: Το παιδί μου δεν μιλάει. Πώς μπορώ να ξέρω ότι χρειάζεται βοήθεια ή απλά θέλει χρόνο;

Α: Κατά την τυπική ανάπτυξη ένα παιδί γύρω στον πρώτο χρόνο της ζωής του είναι σε θέση να πει «μαμά»- «μπαμπά» και γενικότερα έχει ξεκινήσει να εκφράζεται με μια λέξη ακόμα και αν δεν είναι πλήρως κατανοητό απ’ τους γύρω του. Απ’ τον δεύτερο χρόνο και έπειτα παρατηρούμε δύο λέξεις μαζί και μεγαλύτερο αριθμό λέξεων σε επίπεδο αντίληψης και έκφρασης λόγου. Στα τρία χρόνια έχουμε συνδυασμό τριών λέξεων και πλέον γίνεται αντιληπτό σε ικανοποιητικό βαθμό απ’ τους γύρω του. Εάν το παιδί δεν επικοινωνεί λεκτικά υπάρχει ποικιλία παραγόντων που μπορεί να ευθύνονται, όπως δυσκολίες στην ακοή, στον μυϊκό συντονισμό ή ακόμα και στον τρόπο που οι γονείς επικοινωνούν μαζί του. Ο καλύτερος τρόπος για να μάθετε αν το παιδί σας αντιμετωπίζει δυσκολίες είναι να απευθυνθείτε σε λογοθεραπευτή ώστε να σας κατευθύνει.

Ε: Το παιδί μου είναι τριών χρησιμοποιεί πιπίλα και ρουφάει το δάχτυλο του. Θα υπάρχουν επιπτώσεις στην ομιλία του;

Α: Ναι, μπορεί. Χρησιμοποιώντας την πιπίλα ή ρουφώντας το δάχτυλο για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να εμποδίσει την φυσιολογική κίνηση της γλώσσας με επιπτώσεις στην ομιλία και στη διαχείριση της τροφής.
Οι μυείς της γλώσσας μπορεί να μη χρησιμοποιούνται όσο θα έπρεπε με αποτέλεσμα να είναι αδύναμοι. Αλλοιώσεις παρατηρούνται στα δόντια με μεγάλο ποσοστό να εμφανίζει χασμοδοντία (κενό ανάμεσα στην άνω και κάτω γνάθο) το οποίο συχνά οδηγεί σε δυσκολία κατάκτησης των συριστικών φωνημάτων /σ/,/ ζ/. Ακόμη τα παιδία που δυσκολεύονται να αποχωριστούν την πιπίλα ή το δάχτυλο απ’ το στόμα συνήθως δεν περνούν αρκετό χρόνο μιλώντας άρα δεν εξασκούνται αρκετά.

Ε: Το παιδί μου βλέπει αρκετή ώρα τηλεόραση ή βίντεο αλλά δυσκολεύεται να εστιάσει την προσοχή του σε κάτι άλλο. Πρέπει να ανησυχώ;

Α: Η μειωμένη διάρκεια προσοχής επηρεάζει την ικανότητα του παιδιού να μαθαίνει νέες λέξεις, ιδέες και έννοιες. Έτσι δημιουργείται γνωστικό έλλειμμα. Καλό είναι να αναρωτηθείτε, μπορεί το παιδί να ακολουθεί απλές λεκτικές εντολές και να παίζει με παιχνίδια για χρονικό διάστημα αντίστοιχο της ηλικίας του; (για παιδιά ηλικίας τεσσάρων ετών λόγου χάρη συνήθως δώδεκα λεπτά είναι το μέγιστο χρονικό διάστημα προσοχής). Μπορεί να καθίσει μαζί σας στο τραπέζι και να ολοκληρώσει το φαγητό του ή να του διαβάσετε παραμύθι; Παίζει με άλλα παιδιά; Εάν στις περισσότερες ερωτήσεις η απάντηση είναι όχι ίσως χρειάζεται να αναζητήσετε λογοθεραπευτή ή αναπτυξιολόγο για αξιολόγηση.

Ε: Στο σπίτι μιλάμε δυο γλώσσες, θα επηρεαστεί η γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού;

Α: Πολλοί ερευνητές συμφωνούν ότι η έκθεση του παιδιού σε αρκετές γλώσσες ταυτόχρονα από μικρή ηλικία βοηθάει στο να μάθει να τις χρησιμοποιεί όλες φυσικά. Ανά διαστήματα μπορεί να επιλέγει την μια γλώσσα περισσότερο απ’ την άλλη ή να δημιουργεί προτάσεις χρησιμοποιώντας λέξεις και από τις δυο γλώσσες. Το επίπεδο μπορεί να μην είναι το ίδιο και στις δυο γλώσσες, καθώς για κάθε μια ο εγκέφαλος διαθέτει και διαφορετικό λεξικό. Έτσι μπορεί να κατανοεί πολύ καλά αλλά η έκφραση του να είναι περιορισμένη. Σε γενικές γραμμές δεν υπάρχει πρόβλημα εάν οι γλώσσες εισάγονται νωρίς και ταυτόχρονα. Υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να εμφανιστεί δυσκολία όταν η δεύτερη γλώσσα χρησιμοποιείται αρκετά αργότερα, μετά τα τρία έτη για παράδειγμα, ενώ μέχρι τότε είχε εκτεθεί σε μια μόνο γλώσσα. Ο λογοθεραπευτής αξιολογώντας το παιδί μπορεί να διαπιστώσει καθυστέρηση λόγου η οποία μπορεί να είναι δικαιολογημένη λόγω διγλωσσίας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το παιδί χρειάζεται λογοθεραπευτική παρέμβαση.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν έναν συνδυασμό πρακτικών και εμπεριστατωμένων ερωτοαπαντήσεων προς όλους τους γονείς από την Άννα Γιακαμόζη, η οποία είναι απόφοιτος του τμήματος Λογοθεραπείας Ιωαννίνων από το 2015 και έκτοτε ζει και εργάζεται στην Κέρκυρα.
Έχει συμμετάσχει σε αρκετά σεμινάρια όπως το λειτουργικό ΑΒΑ-εκπαιδευτικό μοντέλο pyramid, το Palin PCI για τον τραυλισμό, Αθήνα Τεστ, μυολειτουργικές ασκήσεις, SIMATA, Αποκατάσταση φωνής μετά από λαρυγγεκτομή (οισοφαγική ομιλία) καθώς και σε δυο Εξ αποστάσεως προγράμματα του ΕΚΠΑ με τίτλο «Νευροεπιστήμες στην εκπαίδευση» και «Παιδοψυχιατρική».
Έχει συνεργαστεί με ιδιωτικά κέντρα και τα τελευταία τρία χρόνια διατηρεί το δικό της κέντρο λογοθεραπείας «θεραπεία Λόγου» στην περιοχή Βρυώνη. Μέσω αυτού παρέχει υπηρεσίες Λογοθεραπείας και Ειδικής Διαπαιδαγώγησης, με την υποστήριξη ειδικών που μεθοδικά και με τη βοήθεια εξατομικευμένων προγραμμάτων, καλύπτουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες & τις μαθησιακές δυσκολίες κάθε μαθητή.


Συμβουλές για την ανάπτυξη του λόγου στα παιδιά από τη Λογοθεραπεύτρια Άννα ΓιακαμόζηΘεραπεία Λόγου-Άννα Γιακαμόζη


Δ/νση: Εθνική Λευκίμμης 28, Βρυώνη
Σημείο στον χάρτη
E-mail:  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Tηλ: 698 8098 660 & 26615 50305
Facebook: Θεραπεία Λόγου - Άννα Γιακαμόζη
Instagram: therapeialogou

 

Επιμέλεια: Ραφαέλλα Άννα Μπούχλα

Corfuland Live Webcams

Morosa Vintage & Simatis Real Leather

Ελ. Βενιζέλου 26, Παλιό Λιμάνι, Κέρκυρα

Δείτε live

Oasis

Πέραμα, Κέρκυρα

Δείτε live

Akti Kontogialos

Παραλία Κοντογυαλού

Δείτε live

Corfuland News