Τι παίζει Σήμερα

Μόδα - Styling Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Πληροφορίες για την ιστορία της Κέρκυρα

Βιταμίνη D: Η βιταμίνη του ήλιου

Βιταμίνη D: Η βιταμίνη του ήλιου Η βιταμίνη D είναι η μόνη βιταμίνη η οποία παράγεται φυσικά από τον οργανισμό μας, όταν η ηλιακή ακτινοβολία έρχεται σε επαφή με το δέρμα μας.

Ποιές είναι οι ιδιότητες της βιταμίνης D:

Φαίνεται πως η βιταμίνη D είναι το κλειδί για την ενεργοποίηση των γονιδίων μας.

Η πιο γνωστή, μέχρι πρόσφατα, δράση της, είναι η αύξηση της απορρόφησης του ασβεστίου και του φωσφόρου από το έντερο για τη διαμόρφωση και τη διατήρηση υγιών οστών και δοντιών, καθώς και για την ενίσχυση της νευρομυϊκής λειτουργίας.

Η βιταμίνη D φαίνεται να παίζει σημαντικό ρόλο όμως  στη συνολική υγεία, αφού βοηθά στη μείωση των φλεγμονών, στην καλή ρύθμιση και ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος, στην ανάπτυξη των κυττάρων και στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα.

Τελευταίες μελέτες έχουν δείξει ακόμα, πως παίζει καθοριστικό ρόλο στην καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού και του μυϊκού συστήματος, καθώς και στη μείωση του κινδύνου σκλήρυνσης κατά πλάκας (Journal of the American Medical Association)

Ποιές είναι οι πηγές της Βιταμίνης D:

Το 90% της βιταμίνης D που χρειαζόμαστε το παίρνουμε από τον ήλιο.

Ο οργανισμός μας παράγει τη βιταμίνη D όταν η ηλιακή ακτινοβολία έρχεται σε επαφή με το δέρμα. Μόλις 15 λεπτά έκθεσης στον ήλιο την ημέρα είναι αρκετά για να συνθέσουμε τις ποσότητες βιταμίνης D που χρειάζεται ο οργανισμός μας.

Βιταμίνη D: Η βιταμίνη του ήλιου

Πώς; Η υπεριώδης ακτινοβολία διασπά τη χοληστερίνη που βρίσκεται στο δέρμα και έτσι συντίθεται η βιταμίνη D.

Το υπόλοιπο 10% της βιταμίνης D που έχουμε ανάγκη το παίρνουμε από τις τροφές:

Με εξαίρεση τα λιπαρά ψάρια, το συκώτι και το αυγό, τα υπόλοιπα τρόφιμα περιέχουν ελάχιστη βιταμίνη D. Μερικές τροφές επίσης (γάλα, χυμός πορτοκαλιού, δημητριακά) μπορούν να ενισχυθούν με βιταμίνη D αλλά σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Βιταμίνη D: Η βιταμίνη του ήλιου

Πρόσληψη βιταμίνης D:

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Τροφίμων και Γεωργικών Επιστημών (IFAS), οι ποσότητες βιταμίνης D που πρέπει να λαμβάνουμε καθημερινά (διεθνείς μονάδες IU την ημέρα) είναι:

– παιδιά και έφηβοι: 600 IU

– ενήλικες έως 70 ετών: 600 IU

– ενήλικες άνω των 70 ετών: 800 IU

– εγκυμονούσες και γυναίκες που θηλάζουν: 600 IU

Με ποιους κινδύνους σχετίζεται η έλλειψη της Βιταμίνης D;

Διάφορες επιστημονικές μελέτες έχουν συνδέσει την ανεπάρκεια της βιταμίνης D με τις πιο κάτω παθήσεις:

Στους ενήλικες μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην καλή υγεία των οστών προκαλώντας Οστεοπόρωση και Οστεομαλακία.

Χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D έχουν συνδεθεί επίσης με παράγοντες κινδύνου για σημαντικές καρδιαγγειακές παθήσεις.

Στα παιδιά μπορεί να προκαλέσει Ραχίτιδα, μια πάθηση των οστών που οδηγεί σε κακή ανάπτυξη με αδύνατα οστά, καθυστερημένη ανάπτυξη και ανοσοανεπάρκεια.

Εξαιτίας της κακής λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος, μπορεί να οδηγήσει νεογέννητα και μικρά παιδιά για το υπόλοιπο της ζωής τους με κίνδυνο ανάπτυξης Ρευματοειδούς αρθρίτιδας, Διαβήτη, Πάρκινσον, Αλτσχάϊμερ, Πολλαπλής Σκλήρυνσης, και φλεγμονές του εντέρου.

Συνεχίστε λοιπόν την ηλιοθεραπεία σας, έχοντας τώρα έναν λόγο παραπάνω..

Προσοχή όμως, μην ξεχνάτε να χρησιμοποιείτε αντηλιακό και να μην εκτίθεστε στον ήλιο τις επικίνδυνες ώρες της ημέρας (12 το πρωί με 4 το μεσημέρι)!

 

Μαρία Μπαλή, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Start Diet

Διεύθυνση: Σταματίου Δεσύλλα 12

Τηλ. Επικοινωνίας: 26610 20882 Κιν: 6944217235

Facebook page: Startdiet by Maria Bali
 

Corfuland Live Webcams

Τα Δίχτυα Εστιατόριο

Δασσιά

Δείτε live

Akti Kontogialos - Spyros Seaside Bar Restaurant

Παραλία Κοντογυαλού

Δείτε live

Vrachos

Παλαιοκαστρίτσα

Δείτε live

Corfuland Tips

Corfuland News