Πρόσφατες Αγγελίες
- Ζητείται πωλητής/τρια από κατάστημα στο κέντρο
- Ζητείται κυρία για φροντίδα ηλικιωμένης
- Ζητείται πλήρωμα σκάφους/ hostess
- Ζητούνται θεραπευτές μασάζ
- Πωλούνται αβγά
- Ζητείται μουσικός
- Ζητείται εργαζόμενος για ηλεκτρολογείο σκαφών/ ηλεκτροτεχνικό εργαστήριο
- Πωλείται μονοκατοικία στο Κεφαλομάνδουκο/Αλυκές
- Πωλείται μπιλιάρδο
- Ζητείται προσωπικό
Τι παίζει Σήμερα
![]() |
Κερκυραϊκό Φωτογραφικό Αρχείο: Αεροδρόμιο Κέρκυρας, δεκαετία 1960-1970
Η αεροπορική συγκοινωνία με την Αθήνα εξυπηρετούνταν για μεγάλο διάστημα με τετρακινητήρια ελικοφόρα τύπου Douglas DC-6. Η μία από τις δημοσιευόμενες σήμερα φωτογραφίες είναι επιστολικό δελτάριο από τη συλλογή του Λεωνίδα Στανέλου και είναι τραβηγμένη κατά την αποβίβαση επιβατών στον παλιό αεροσταθμό (μέσα δεκαετίας 1960-1970), ενώ η δεύτερη είναι τραβηγμένη στο αεροδρόμιο του Ντύσσελντορφ στις 21 Ιούλη 1964 και προέρχεται από την ιστοσελίδα www.planetpictures.net. Και στις δύο εμφανίζεται το ίδιο αεροσκάφος τύπου DC-6B με στοιχεία νηολόγησης SX-DAD και όνομα «Νήσος Ρόδος».
Η Ολυμπιακή παρέλαβε κατά την περίοδο 1958-1967 δεκατρία αεροπλάνα αυτού του τύπου για να καλύψει τις ανάγκες της προς τους προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού.
Ένα από τα λίγα δυστυχήματα στην ιστορία της Ολυμπιακής σημειώνεται με DC-6B στις 8 Δεκέμβρη 1969 όταν το SX-DAE που εκτελούσε την πτήση ΟΑ-954 από Χανιά για Αθήνα με 85 επιβάτες και 5μελές πλήρωμα συνετρίβη στην Κερατέα της Αττικής χωρίς να υπάρξουν επιζώντες.
Από το 1970 τα δρομολόγια εσωτερικού εκτελούνται με τα DC-6B και τα νεοπαραληφθέντα YS-11A-520, ενώ τα «θρυλικά» DC-3 (οι γνωστές «Ντακότες») αποσύρονται. Τα DC-6B και τα YS-11A-520 αποσύρονται σταδιακά μέχρι το 1972 τα πρώτα και μέχρι 1981 τα δεύτερα, καθώς αντικαθίστανται από νεότερα αεροσκάφη.
Αξίζει να αναφερθεί ότι το SX-DAD των φωτογραφιών πουλήθηκε το 1973 στην Αεροπορία της Γουατεμάλας παίρνοντας αριθμό νηολογίου FAG-926. Από το 1986 ανήκε στην πολιτική αεροπορία της χώρας αυτής και βρισκόνταν σε επιχειρησιακή εκμετάλλευση τουλάχιστον ως το 2007.
Ήταν εφοδιασμένο με τέσσερις εμβολοφόρους κινητήρες R2800-CB-16 Pratt & Whitney, κάθε ένας από τους οποίους απέδιδε μέγιστη ισχύ 2.500 ίππων και μπορούσε να μεταφέρει μέχρι 54-108 επιβάτες σε απόσταση μέχρι 4.840 χιλιόμετρα. Είχε βάρος 25,1 τόνων και μέγιστο κατά την απογείωση 48,5. Η ταχύτητα έφθανε τα 507 χιλιόμετρα την ώρα και το επιχειρησιακό ύψος ήταν 7.600 μέτρα.
(δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Ελευθερία»
στις 12 Αυγούστου 2010)
Επιμέλεια: Γιώργος Ζούμπος