Τι παίζει Σήμερα

  • #DEALIFE: ένα Deep Tissue Massage από το Νηρηίς Spa
     
    Μόνο:30€
    Αρχική αξία60€
    Έκπτωση50%
    Δείτε το
  • Gogas 2 2021
  • profi 111119
  • Gogas 2021
  • domes 13/01/2022
  • Musclemania banner B -16/09/2022
  • oxygen 05/05/22
Ιστορικά Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Πληροφορίες για την ιστορία της Κέρκυρα
Ειδοποίηση
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items

Κερκυραϊκό Φωτογραφικό Αρχείο: Αεροδρόμιο Κέρκυρας, δεκαετία 1960-1970

Η αεροπορική συγκοινωνία  με την Αθήνα εξυπηρετούνταν για  μεγάλο διάστημα με τετρακινητήρια ελικοφόρα  τύπου Douglas DC-6. Η μία από τις δημοσιευόμενες σήμερα φωτογραφίες είναι επιστολικό δελτάριο από τη συλλογή του Λεωνίδα Στανέλου και είναι τραβηγμένη κατά την αποβίβαση επιβατών στον παλιό αεροσταθμό (μέσα δεκαετίας 1960-1970), ενώ η δεύτερη είναι τραβηγμένη στο αεροδρόμιο του Ντύσσελντορφ στις 21 Ιούλη 1964 και προέρχεται από την ιστοσελίδα www.planetpictures.net. Και στις δύο εμφανίζεται το ίδιο αεροσκάφος τύπου DC-6B με στοιχεία νηολόγησης SX-DAD και όνομα «Νήσος Ρόδος». 

Image
Αποβίβαση επιβατών στον παλιό αεροσταθμό της Κέρκυρας (μέσα δεκαετίας 1960-1970)

Η Ολυμπιακή  παρέλαβε κατά την περίοδο 1958-1967 δεκατρία αεροπλάνα αυτού του τύπου  για να καλύψει τις ανάγκες της προς τους προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού.

Ένα από τα λίγα δυστυχήματα στην ιστορία της  Ολυμπιακής σημειώνεται με DC-6B στις 8 Δεκέμβρη 1969 όταν το SX-DAE που εκτελούσε την πτήση ΟΑ-954 από Χανιά για Αθήνα με 85 επιβάτες και 5μελές πλήρωμα συνετρίβη στην Κερατέα της Αττικής χωρίς να υπάρξουν επιζώντες.

Από το 1970 τα δρομολόγια εσωτερικού εκτελούνται με τα DC-6B και τα νεοπαραληφθέντα YS-11A-520, ενώ τα «θρυλικά» DC-3 (οι γνωστές «Ντακότες») αποσύρονται.  Τα DC-6B και τα  YS-11A-520 αποσύρονται σταδιακά μέχρι το 1972 τα πρώτα και μέχρι 1981 τα δεύτερα, καθώς αντικαθίστανται από νεότερα αεροσκάφη.

Image
Φωτογραφία τραβηγμένη στο αεροδρόμιο του Ντύσσελντορφ στις 21 Ιούλη 1964
 

Αξίζει να αναφερθεί  ότι το SX-DAD των φωτογραφιών πουλήθηκε το 1973 στην Αεροπορία της Γουατεμάλας παίρνοντας αριθμό νηολογίου FAG-926. Από το 1986 ανήκε στην πολιτική αεροπορία της χώρας αυτής και βρισκόνταν σε επιχειρησιακή εκμετάλλευση τουλάχιστον ως το 2007. 

 ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ: Το Douglas DC-6B πέταξε για πρώτη φορά το Φλεβάρη του 1946 και η εμπορική του εκμετάλλευση άρχισε την επόμενη χρονιά. Η παραγωγή σταμάτησε το 1959 και στην περίοδο αυτή παράχθηκαν περισσότερα από 700 αεροπλάνα.

Ήταν εφοδιασμένο  με τέσσερις εμβολοφόρους κινητήρες R2800-CB-16 Pratt & Whitney, κάθε ένας από τους οποίους απέδιδε μέγιστη ισχύ 2.500 ίππων και μπορούσε να μεταφέρει μέχρι 54-108 επιβάτες σε απόσταση μέχρι 4.840 χιλιόμετρα. Είχε βάρος 25,1 τόνων και μέγιστο κατά την απογείωση 48,5. Η ταχύτητα έφθανε τα 507 χιλιόμετρα την ώρα και το επιχειρησιακό ύψος ήταν 7.600 μέτρα.

(δημοσιεύτηκε  στην εφημερίδα «Ελευθερία»  στις 12 Αυγούστου  2010)

Επιμέλεια: Γιώργος Ζούμπος

 

Corfuland Live Webcams

Oasis

Πέραμα, Κέρκυρα

Δείτε live

Akti Kontogialos

Παραλία Κοντογυαλού

Δείτε live

Τα Δίχτυα

Δασσιά

Δείτε live

Corfuland Tips

Corfuland News