Διατροφή Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Μία στήλη για την διατροφή από Κερκυραίους διαιτολόγους
Ειδοποίηση
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items

Τι μπορούμε να τρώμε το καλοκαίρι;

Το καλοκαίρι είναι μια περίοδος κατά την οποία έχουμε πολλές λαχταριστές διατροφικές επιλογές, οι οποίες όμως ταυτόχρονα μπορούν να μας οδηγήσουν στην υπερβολική αύξηση βάρους. Τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να τις απολαύσουμε, να ενισχύσουμε τον οργανισμό μας αλλά ταυτόχρονα να διατηρούμε σε φυσιολογικά επίπεδα το βάρος μας;

 

Τι μπορούμε να τρώμε το καλοκαίρι;Φρουτά και λαχανικά βοηθούν στον έλεγχο του βάρους

Εάν συμπεριλάβεις στη καθημερινή σου διατροφή 4 ½ φλυτζάνια φρούτων και λαχανικών και 3 μερίδες γαλακτομικά προϊόντα χαμηλών λιπαρών, τότε θα έχεις κατορθώσει να ενισχύσεις τον οργανισμό σου με φυτικές ίνες, ασβέστιο και σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο διαιτολόγος Cheryl Orlansky «οι φυτικές ίνες βοηθούν τον έλεγχο του βάρους διότι προωθούν ένα αίσθημα ικανοποίησης και κορεσμού».

Μεγάλο μέρος των προϊόντων του καλοκαιριού προσφέρουν σημαντικά θρεπτικά οφέλη, τα οποία θα πρέπει να γνωρίζεις. Τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν αντιοξειδωτικά συστατικά τα οποία επιβραδύνουν την γήρανση, αποτρέπουν την εκδήλωση εγκεφαλικών επισοδίων και καρκίνου, βελτιώνουν την αρτηριακή πίεση και συμβάλλουν στην καλή λειτουργία της καρδιάς.

 

Πως μπορούμε λοιπόν να αδυνατίσουμε και να διατηρήσουμε την καλή μας υγεία με προϊόντα του καλοκαιριού;

Ντομάτες και πιπεριές για βιταμίνη Α, βιταμίνη C και λυκοπένιο

Οι ντομάτες και οι πιπεριές είναι καλοκαιρινά προϊόντα, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες A και C. Συγκεκριμένα, μία ντομάτα μεσαίου μεγέθους είναι χαμηλή σε υδατάνθρακες και περιέχει μόνο 35 θερμίδες αλλά ταυτόχρονα δίνει το 40% της βιταμίνης C και το 20% της βιταμίνης Α που χρειάζεται ένας οργανισμός ημερησίως.

Ωστόσο, η ντομάτα έχει και άλλα οφέλη

Επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση ντομάτας προστατεύει από τον καρκίνο του προστάτη και του πεπτικού συστήματος ενώ το συστατικό λυκοπένιο, το οποίο συναντάμε σε υψηλά επίπεδα στο συγκεκριμένο λαχανικό, συμβάλλει στην πρόληψη αλλά και στην θεραπεία πολλών μορφών καρκίνου.

Πιπεριές

Οι πιπεριές ένα άλλο καλοκαιρινό λαχανικό, έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και συμβάλλει καθοριστικά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος ενώ αποτρέπει και την καταστροφή των κυττάρων.

Επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι η καταστροφή των κυττάρων μπορεί να οδηγήσει σε εκδήλωση μορφών καρκίνου καθώς και σε καρδιοπάθειες. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πιπεριές περιέχουν σε αφθονία βιταμίνη C ενώ μόλις μισό φλιτζάνι πράσινων, κόκκινων και κίτρινων πιπεριών περιέχουν το 230% των ημερήσιων αναγκών σε βιταμίνη C. Μισό φλιτζάνι πιπεριές περιέχει μόλις 25 θερμίδες.


Τα μούρα ως αντιοξειδωτικά με αντικαρκινική δράση

Το μούρο είναι το κατεξοχήν καλοκαιρινό φρούτο, με αντιοξειδωτική δράση, το οποίο βοηθά την επιβράδυνση της αναπαραγωγής καρκινικών κυττάρων ενώ προλαμβάνει και λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος. Ταυτόχρονα, είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και συμβάλλει σημαντικά στην μείωση της χοληστερόλης και στην βελτίωση της μνήμης.

 

Γιαούρτι για ασβέστιο και πρωτεΐνες

Τι μπορούμε να τρώμε το καλοκαίρι;Το γιαούρτι είναι ένα προϊόν που προσφέρει ευκολία, γεύση και ταυτόχρονα συμβάλλει καθοριστικά στην καλή υγεία του οργανισμού, περιέχοντας ελαχιστές θερμίδες. Ενδείκνυται για χαμηλές σε θερμίδες δίαιτες ενώ βοηθά σημαντικά στην απώλεια βάρους. Το γιαούρτι περιέχει το 30% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας σε ασβέστιο και είναι ιδανικό για άτομα που δεν πίνουν γάλα. Εκτός του ασβεστίου, το γιαούρτι είναι πλούσιο σε προβιοτικά, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την άμυνα του οργανισμού και προστατεύοντας τον γαστρεντερικό σωλήνα. Συνδυάζεται ιδανικά τώρα το καλοκαίρι με φρούτα ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως ένα δροσιστικό επιδόρπιο αντί του παγωτού.

 

Όσπρια: νόστιμα και με λίγες θερμίδες για να νιώθετε χορτάτοι

Τι μπορούμε να τρώμε το καλοκαίρι;Τα όσπρια με πρωταγωνιστές τα φασόλια σε διάφορες ποικιλίες (μαύρα φασόλια, γίγαντες, garbanzo) είναι ιδανικές τροφές, πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, σίδηρο και πρωτεΐνες. Τα φασόλια αποτελούν εξαιρετική πηγή φυλλικού οξέος ενώ μελέτες έχουν δείξει ότι επαρκείς ποσότητες φυλλικού οξέος μπορεί να βοηθήσουν στην καλή λειτουργία της καρδιάς. Ταυτόχρονα το φυλλικό οξύ μειώνει τις γενετικές ανωμαλίες που μπορεί να προκληθούν κατά της διάρκεια της κύησης και γι’ αυτό το λόγο συνίσταται στις εγκύους. Τα φασόλια αλλά και γενικότερα τα όσπρια όπως είναι οι φακές, τα μπιζέλια ή τα ρεβίθια μπορούν να συνδυαστούν ιδανικά σε δροσιστικές καλοκαιρινές σαλάτες και να επιτύχουμε με αυτόν τον τρόπο ένα άριστο γευστικά αποτέλεσμα με χαμηλές θερμίδες αλλά πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά.

 

Τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό: το νερό

Το νερό είναι ο πιο σημαντικός καταλύτης για την πλειονότητα των λειτουργιών του σώματος, συμπεριλαμβανομένης της πέψης, του μεταβολισμού αλλά και της λειτουργίας των κυττάρων. Είναι ιδανικό για όσους επιθυμούν να χάσουν βάρος καθώς αυξάνει τον όγκο της τροφής και μειώνει την ποσότητα των θερμίδων. Το ενήλικο ανθρώπινο σώμα είναι 60% νερό και κατά μέσο όρο χάνει 1 φλιτζάνι νερό ανά ημέρα από την κανονική δραστηριότητα. Οι διατροφολόγοι προτείνουν ενδεικτικά 8 ποτήρια νερό ημερησίως ώστε το σώμα να διατηρείται ενυδατωμένο και να επιτελούνται ομαλά οι λειτουργίες του οργανισμού.

Πηγή: boro.gr

Corfuland Live Webcams

Oasis

Πέραμα, Κέρκυρα

Δείτε live

Τα Δίχτυα

Δασσιά

Δείτε live

Mojitos

Ύψος

Δείτε live

Προβεβλημένες Αγγελίες

  1. Ζητούνται οδηγοί από επιχείρηση στο εμπόριο τροφίμων 23.04.24
  2. Ζητείται βοηθός κουζίνας/λάντζα από εστιατόριο σνακ μπαρ στο κέντρο 23.04.24
  3. Ζητείται προσωπικό από τα Dust+Cream 23.04.24
  4. Ζητείται νέος/α από καφέ μπαρ στο κέντρο 23.04.24
  5. Ζητούνται πωλητές/ταμίες από τα Duty Free Shops στο Λιμάνι 23.04.24
  6. Ζητείται υπάλληλος λογιστηρίου από εμπορική εταιρεία 23.04.24
  7. Ζητούνται ταμίες από super market 23.04.24
  8. Ζητούνται πωλητές/τριες για mini markets 23.04.24
  9. Ζητείται προσωπικό από εστιατόριο στον Άγιο Γεώργιο Πάγων 23.04.24
  10. Ζητείται Junior IT Administrator από το Κέντρο Διοικητικής Λογιστικής - Γ. Φωτεινάτος 23.04.24
  11. Ζητείται υπάλληλος τουριστικού γραφείου 23.04.24
  12. Ζητείται σερβιτόρος/α από εστιατόριο στη Γλυφάδα 23.04.24
  13. Ζητούνται υπάλληλοι από την Go Car rent a car στο αεροδρόμιο 23.04.24
  14. Ζητείται προσωπικό από το Greek Harmony store στην παλαιά πόλη 23.04.24
  15. Ζητείται πωλήτρια/ης από mini market/ τουριστικό στη βόρεια Κέρκυρα 23.04.24
  16. Ζητείται προσωπικό από ενοικιάσεις αυτοκινήτων 23.04.24
  17. Ζητείται πωλητής/τρια από την Admiral 23.04.24
  18. Ζητείται Α μάγειρας από τα Ella Resorts 23.04.24
  19. Ζητείται καμαριέρα και μάγειρας από το Hotel Elena 23.04.24
  20. Ζητούνται οδηγοί από την Sixt 23.04.24
  21. Ζητείται προσωπικό από το Nautilus cafe 23.04.24
  22. Ζητείται προσωπικό από καφέ/bar στο κέντρο 23.04.24
  23. Ζητείται προσωπικό από super market/ τουριστικό στον Ύψο 23.04.24
  24. Ζητείται προσωπικό από ξενοδοχείο στη νότια Κέρκυρα 23.04.24
  25. Ζητείται πωλητής/τρια από κατάστημα παιδικών ρούχων 23.04.24
  26. Ζητείται barman/barista από το Sway 23.04.24
  27. Ζητείται γαλλόφωνη υπάλληλος δημοσίων σχέσεων από το ξενοδοχείο Ionian Sun 23.04.24
  28. Ζητείται προσωπικό από εταιρία ενοικιάσεως αυτοκινήτων 23.04.24
  29. Ζητείται κομμωτής/τρια και άτομο για μανικιούρ/πεντικιούρ από το Έλενα και Αναστασία Hair Salon 23.04.24
  30. Ζητούνται αποθηκάριοι από την AirCanteen A.E. 23.04.24

Corfuland News