Τι παίζει Σήμερα

Ionian Wikithon 2022, 14-20/05/2022

Ώρα έναρξης: 05:00
Διατροφή Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Μία στήλη για την διατροφή από Κερκυραίους διαιτολόγους
Ειδοποίηση
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items

Θέλετε να κόψετε το κάπνισμα και φοβάστε μήπως πάρετε κιλά;

Το κάπνισμα αναμφίβολα αποτελεί μια ανθυγιεινή συνήθεια, έναν δύσκολο εθισμό. Ένας από τους φόβους στη διακοπή του είναι συνήθως η αύξηση βάρους.

Μην αγχώνεστε όμως χωρίς λόγο, υπάρχουν διάφοροι τρόποι που θα σας βοηθήσουν να απαλλαγείτε από το τσιγάρο χωρίς να δείτε τη ζυγαριά σας να ανεβαίνει, αρκεί να έχετε τη θέληση να τους ακολουθήσετε.

Θέλετε να κόψετε το κάπνισμα και φοβάστε μήπως πάρετε κιλά;

Πάρτε το απόφαση, σταματήστε το και εφαρμόστε τα παρακάτω 10 βήματα για να βοηθήσετε τον εαυτό σας:

  1. Βάλτε την καθημερινή φυσική δραστηριότητα στη ζωή σας!

Η διακοπή του καπνίσματος ελαττώνει ελαφρώς τον μεταβολισμό. Για να αντισταθμίσετε αυτή την πτώση του μεταβολισμού ξεκινήστε άσκηση. Η άσκηση θα αυξήσει το μεταβολισμό σας , θα βελτιώσει τη διάθεσή σας και θα σας κάνει να ξεπεράσετε σε έναν βαθμό την επιθυμία σας για κάπνισμα. Μια καλή αρχή είναι ένα γρήγορο περπάτημα για περίπου μισή ώρα τη μέρα. Στη συνέχεια , καλό θα ήταν να γραφτείτε σε ένα γυμναστήριο, ή να ακολουθήσετε μια δραστηριότητα η οποία σας αρέσει και θα σας κάνει να ξεχνιέστε ευχάριστα!

  1. Καταναλώστε μικρά και συχνά υγιεινά γεύματα!

Η επιθυμία για κάπνισμα αντισταθμίζεται συχνά με την κατανάλωση φαγητού. Φροντίστε λοιπόν να έχετε εύκολη πρόσβαση (στο σπίτι ή στη δουλειά) σε υγιεινά γευματα.

Κάποιες ιδέες υγιεινών σνακ που θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν είναι: Φρέσκα φρούτα, λίγοι ξηροί καρποί ή αποξηραμένα φρούτα, νιφάδες βρώμης, γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά, ρυζογκοφρέτες, μικρά κομμάτια μαύρης σοκολάτας, μπαστουνάκια λαχανικών (πχ καρότο-αγγούρι-σέλερι).. Όπως επίσης μπορείτε να αρχίσετε να πίνετε διάφορα αφεψήματα και να έχετε πάντα μαζί σας τσίχλες ή καραμέλες χωρίς ζάχαρη.

  1. Προσπαθήστε να μπείτε σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής , γενικότερα! Το χρωστάτε άλλωστε στον εαυτό σας! Ξεκινήστε λοιπόν μια διατροφή ισορροπημένη, αλλά και πλούσια σε αντιοξειδωτικά που τόσο πολύ χρειάζεστε ειδικά εσείς που μέχρι τώρα καπνίζατε: Εφοδιάστε το ψυγείο σας με φρέσκα φρούτα και λαχανικά ,γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά, κοτόπουλο και ψάρια και περιορίστε τα λιπαρά τρόφιμα, τα αλλαντικά και τους πολλούς υδατάνθρακες. Βάλτε τα όσπρια και τα λαδερά στη διατροφή σας και αντικαταστήστε το καθημερινό γλυκό με φρέσκα φρούτα.

  2. Προσπαθήστε να ενισχύσετε τη διατροφή σας με βιταμίνη C! H νικοτίνη καταστρέφει τη βιταμίνη C, η οποία είναι πολύτιμη για τον οργανισμό, κυρίως λόγω του ενισχυτικού της ρόλου στο ανοσοποιητικό μας σύστημα, αλλά και των σημαντικών αντιοξειδωτικών της ιδιοτήτων. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, οι καπνιστές ακόμα και οι πρώην, θα πρέπει να λαμβάνουν περισσότερη βιταμίνη C από κάποιον που δεν καπνίζει . Τη βιταμίνη C θα τη βρείτε στα εσπεριδοειδή, στις ντομάτες, στα μπρόκολα, στα ακτινίδια, στο μάνγκο, στο σταφύλι, στο λάχανο, στις πιπεριές, στο σπανάκι (πλούσιο κα σε φυλλικό οξύ), στα μήλα, στα πεπόνια και σε πολλά ακόμα φρούτα και λαχανικά.!

  3. Όσο μπορείτε περιορίστε την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών! Τα αλκοολούχα ποτά είναι πλούσια σε ενέργεια και μπορεί να αυξήσουν δραστικά την πρόσληψη ενέργειας με «κενές» θερμίδες . Επιπλέον η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών μπορεί να μειώσει τις αντιστάσεις σας τόσο ως προς την απόφασή σας να ελέγξετε την διατροφή σας, όσο ως προς την επιθυμία σας να καπνίσετε!

  4. Περιορίστε ότι άλλο μπορεί να σας μεγεθύνει την ανάγκη για τσιγάρο! Πατατάκια, αναψυκτικά, καφέ, μεγάλη ποσότητα γεύματος ακόμα και τις καταστάσεις που σας αγχώνουν..

  5. Όταν κόψετε το τσιγάρο ενδεχομένως να νιώθετε παραπάνω στρες και νευρικότητα..Αντιμετωπίστε το! Προσπαθήστε να έχετε στη διατροφή σας τροφές anti-stress όπως αυτές που περιέχουν τρυπτοφάνη που μεταβολίζεται σε σεροτονίνη (ορμόνη η οποία συνδέεται με τη βελτίωση της διάθεσης). Καταναλώστε γάλα, μπανάνες, βρώμη, κοτόπουλο, ακόμα και ζυμαρικά (σε μικρή όμως ποσότητα)..

  6. Επίσης, δώστε άρωμα στη ζωή σας! Σε περιόδους έντονου άγχους ή στρες, δοκιμάστε το αγαπημένο σας φαγητό με διάφορα μυρωδικά. Βάλτε βασιλικό και δάφνη στα ζυμαρικά, δώστε ξεχωριστή γεύση στις σούπες σας με μυρωδικά, δεντρολίβανο ή θυμάρι, αρωματίστε τις σαλάτες με δυόσμο ή ρίγανη και κάντε πιο γευστικό το κοτόπουλο με την προσθήκη φασκόμηλου. Θα δείτε πως τα χρώματα των τροφών, αλλά και οι μυρωδιές θα σας ικανοποιήσουν όλες σας τις αισθήσεις!

  7. Αν δείτε πως αντιμετωπίζετε πρόβλημα δυσκοιλιότητας, βοηθήστε την κινητικότητα του εντέρου σας! Καταναλώστε τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες όπως το μαύρο ψωμί, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα όσπρια, τα φρούτα και τα λαχανικά και τα αποξηραμένα φρούτα.

  8. Τέλος, ενυδατωθείτε!
    Το νερό όχι μόνο θα σας βοηθήσει στο να μην πάρετε βάρος και στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας, αλλά έχει παρατηρηθεί ότι ο οργανισμός των καπνιστών παρουσιάζει μια μόνιμη μορφή ήπιας αφυδάτωσης. Άρα εσείς οι πρώην καπνιστές, το χρειάζεστε ακόμα περισσότερο.. Οπωσδήποτε λοιπόν καταναλώστε τουλάχιστον 1,5 -2 λίτρα νερό την ημέρα!

 

Μπορεί στην αρχή να δυσκολευτείτε λίγο, κάντε όμως ένα δώρο ζωής στον εαυτό σας και θα δείτε πως σύντομα θα δείτε τέτοιες αλλαγές πάνω σας που δεν θα το μετανιώσετε! Το αξίζετε άλλωστε!

 

 Μαρία Μπαλή, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Start Diet Διεύθυνση: Σταματίου Δεσύλλα 12

Τηλ. Επικοινωνίας: 26610 20882 Κιν: 6944217235

Facebook page: Startdiet by Maria Bali

 

Corfuland Live Webcams

La Veranda Di Corfu

Ναυσικάς, Κανόνι

Δείτε live

Vrachos

Παλαιοκαστρίτσα

Δείτε live

Mojitos

Ύψος

Δείτε live

Corfuland Tips

Corfuland News