Τι παίζει Σήμερα

Aγώνες Δρόμου, 22/05/2022

Ώρα έναρξης: 18:00
Διατροφή Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Μία στήλη για την διατροφή από Κερκυραίους διαιτολόγους
Ειδοποίηση
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items

Γνωρίζοντας τα 5 πιο δημοφιλή φυτικά γάλατα

Τα γάλατα χωρίς λακτόζη, τα οποία προέρχονται από φυτικές πηγές και νερό, θεωρούνται πλέον η καλύτερη εναλλακτική λύση για όποιον δεν θέλει ή δεν μπορεί να καταναλώσει το αγελαδινό γάλα.

Γνωρίζοντας τα 5 πιο δημοφιλή φυτικά γάλατα

1. Γάλα σόγιας

Αυτό είναι το πιο κοινό φυτικό γάλα .Προέρχεται από την Κίνα και κατά το 19ο αιώνα εξαπλώθηκε στην Αμερική και την Ευρώπη. To γάλα από σόγια φτιάχνεται πολτοποιώντας τους καρπούς σόγιας για να βγει το υγρό τους.

• Είναι ανεκτό από άτομα που έχουν αλλεργία ή δυσανεξία στη λακτόζη.
• Είναι πολύ εύπεπτο (προσοχή όμως, στην κατανάλωση από άτομα με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου)
• Σε αντίθεση με τα ζωικά προϊόντα, περιέχει μικρή ποσότητα κορεσμένων λιπαρών οξέων, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό είναι μονοακόρεστα και πολυακόρεστα.
• Οι ισοφλαβόνες που περιέχει, έχουν ισχυρή αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση.
• Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο.
• Περιέχει κάλιο και μαγνήσιο, ιχνοστοιχεία που είναι ιδανικά για τον έλεγχο της υψηλής αρτηριακής πίεσης και εγκεφαλικού επεισοδίου.
• Πρωτείνες: διαθέτει περίπου 6-7 gr ανά φλυτζάνι. Αυτό μπορεί να κάνει το γάλα σόγιας πιο χορταστικό και μια καλή επιλογή μετά την προπόνηση που βοηθάει στην οικοδόμηση της μυϊκής μάζας του σώματος.
• Σύμφωνα με τα αποτελέσματα πολλών ερευνών η πρωτεΐνη που περιέχεται στην σόγια μπορεί να επηρεάσει την αθλητική απόδοση μέσα από την προμήθεια του οργανισμού με υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη, αλλά και με την ενίσχυση του οργανισμού με τις πολύτιμες ισοφλαβόνες, που βελτιώνουν την δύναμη μέσα από την παραγωγή νέου μυϊκού ιστού
• Θερμίδες: 41 kcal/100 gr

Προσοχή όμως, γιατί:

Η μεγάλη κατανάλωση ενδέχεται να αυξήσει την πιθανότητα εμφάνισης προβλήματος του θυρεοειδούς αδένα.
Για την αποφυγή κατανάλωσης γενετικά τροποποιημένων τροφίμων, είναι σημαντικό το γάλα σόγιας να είναι βιολογικό.
Στην Ευρώπη βάσει νομοθεσίας, στα προϊόντα σόγιας που κυκλοφορούν δεν έχουν εφαρμοστεί μέθοδοι γενετικής τροποποιήσης.
Επίσης, ορισμένες μάρκες περιέχουν πρόσθετα έλαια όπως το canola, το οποίο μπορεί να οδηγήσει στην αυξημένη πρόσληψη θερμίδων.

2. Γάλα αμυγδάλου

Πρόκειται για ένα από τα πιο δημοφιλή γάλατα που φτιάχνεται από αμύγδαλα και νερό, τα οποία φιλτράρονται για να απομακρυνθούν τα στερεά υπολλείματα. Το γάλα αμυγδάλου είναι μια άριστη επιλογή, καθώς είναι το πιο θρεπτικό από τα φυτικά γάλατα. Ενδείκνυται για άτομα με χαμηλά επίπεδα ενέργειας, καθώς και εκείνα που χρειάζονται διατροφικά συμπληρώματα.

• Το γάλα αμυγδάλου είναι ιδανικό για άτομα που δεν πίνουν το γάλα αγελάδας και είναι πολύ ήπιο για το στομάχι, καθώς χωνεύεται εύκολα.
• Εμποδίζει την οστεοπόρωση καθώς καλύπτει το 30% της ημερήσιας ποσότητας ασβεστίου που χρειάζεται ο οργανισμός μας.
• Είναι ευεργετικό για άτομα που υποσιτίζονται ή που δεν τρέφονται σωτά, για όσους πάσχουν από αναιμία και αδυναμία.
• Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτείνες, κάλιο, μαγνήσιο, σίδηρο, ασβέστιο , βιταμίνη Ε και φλαβονοειδή.
• Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, γεγονός που το καθιστά ιδανικό για τη δυσκοιλιότητα.
• Επίσης συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης του καρκίνου του παχέος εντέρου.
• Θερμίδες: 12,1 kcal/100gr

Προσοχή όμως, γιατί:

Το γάλα αμυγδάλου είναι υψηλότερο σε νάτριο από άλλες εναλλακτικές λύσεις γαλακτοκομικών (150 έως 180 mg /φλυτζάνι, σε αντίθεση με το αγελαδινό γάλα, που έχει περίπου 100 mg/φλιτζάνι).

3. Γάλα βρώμης

Ένα ποτήρι το πρωί είναι ιδανικό για να παραλάβει ο οργανισμός ένα σημαντικό μέρος της ενέργειας που χρειάζεται χωρίς λίπη.

• Δεν περιέχει λακτόζη, γεγονός που καθιστά το συγκεκριμένο γάλα κατάλληλο για όσους έχουν δυσανεξία ή αλλεργία στο γάλα.
• Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, και συνεπώς, ενισχύει το πεπτικό σύστημα και προσφέρει το αίσθημα του κορεσμού.
• Μειώνει τη χοληστερόλη (λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε β-γλυκάνη).
• Η βρώμη περιέχει την υψηλότερη συγκέντρωση πρωτεϊνών σε σχέση με άλλα σιτηρά έτσι και το γάλα της είναι καλή πηγή πρωτεϊνών, αλλά και βιταμίνης Α.
• Παρέχει τα απαραίτητα λιπαρά οξέα, όπως λινελαϊκό οξύ, αντιοξειδωτικά, και βιταμίνη Ε
• Θερμίδες: 53 kcal/100gr

Προσοχή όμως, γιατί:

Το γάλα βρώμης, είναι αρκετά πλούσιο σε υδατάνθρακες (8,5 γρ./100 ml), γι’ αυτό χρειάζεται προσοχή στην κατανάλωση από όσους προσέχουν το βάρος τους ή τις τιμές του σακχάρου.

4. Γάλα ρυζιού

Το γάλα ρυζιού παρασκευάζεται από φρέσκους πλούσιους καρπούς ρυζιού, που αρχικά αλέθονται, βράζουν και στη συνέχεια περνούν από μια διαδικασία ζύμωσης.

• Το γάλα ρυζιού είναι ελαφρύ και εύπεπτο και δεν περιέχει γλουτένη.
• Δεν περιέχει κορεσμένα λιπαρά και λακτόζη, γι’ αυτό και ενδείκνυται για όσους υποφέρουν από δυσανεξία στη λακτόζη, αλλεργία στη σόγια ή προβλήματα του πεπτικού συστήματος.
• Είναι πλούσιο σε τρυπτοφάνη και βιταμίνες Β και βοηθά στη χαλάρωση και στην ισορροπία στο νευρικό σύστημα.
• Καθαρίζει τον οργανισμό και βοηθάει σε περιπτώσεις υπέρτασης.
• Είναι επίσης ιδανικό για τον έλεγχο του βάρους, έχει λιγότερες θερμίδες από ό, τι το γάλα σόγιας ή το γάλα αμυγδάλου και είναι ένα από τα πιο θρεπτικά φυτικά προϊόντα γάλακτος.
• Θερμίδες: 47 kcal/100gr

Προσοχή όμως, γιατί:

Δεν είναι καθόλου πλούσιο σε πρωτείνες.

5. Γάλα Καρύδας 

Το συγκεκριμένο γάλα φτιάχνεται από νερό και την τριμμένη σάρκα καρύδας. Το γάλα καρύδας είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στις Ασιατικές χώρες και χρησιμοποιείται κυρίως στη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική

• Είναι πλούσιο σε μαγνήσιο και μαγγάνιο.
• Περιέχει, επίσης, αρκετή ποσότητα ασβεστίου
• Η περιεκτικότητά του σε βιταμίνες C και Ε του προσδίδει ήπια αντιοξειδωτική δράση.
• Είναι πλούσιο σε ω-6 λιπαρά οξέα τα οποία είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα για τον οργανισμό, αλλά και λαουρικό οξύ, λιπαρό οξύ που έχει αποδειχτεί ότι είναι αρκετά αποτελεσματικό στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος αλλά στην αντιμετώπιση παθήσεων.
• Θερμίδες: 196 kcal/100gr

Προσοχή όμως, γιατί: To γάλα καρύδας περιέχει επίσης πολύ λίγη πρωτεΐνη. Εκτός από τις βιταμίνες C και Ε, δεν περιέχει άλλες, είναι πλούσιο σε λιπαρά και έχει αρκετά υψηλή θερμιδική αξία.

 

Μαρία Μπαλή, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Start Diet Διεύθυνση: Σταματίου Δεσύλλα 12

Τηλ. Επικοινωνίας: 26610 20882 Κινητό: 6944217235

Facebook page: Startdiet by Maria Bali

 

Corfuland Live Webcams

La Veranda Di Corfu

Ναυσικάς, Κανόνι

Δείτε live

Vrachos

Παλαιοκαστρίτσα

Δείτε live

Mojitos

Ύψος

Δείτε live

Corfuland Tips

Corfuland News