Τι παίζει Σήμερα

  • #DEALIFE: ένα Deep Tissue Massage από το Νηρηίς Spa
     
    Μόνο:30€
    Αρχική αξία60€
    Έκπτωση50%
    Δείτε το
  • domes 13/01/2022
  • Gogas 2 2021
  • Gogas 2021
  • Musclemania banner B -16/09/2022
  • oxygen 05/05/22
  • profi 111119
Διατροφή Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Μία στήλη για την διατροφή από Κερκυραίους διαιτολόγους
Ειδοποίηση
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items

Αθλητικοί τραυματισμοί και ο ρόλος της διατροφής στην αποκατάσταση

Οι τραυματισμοί και οι κακώσεις αποτελούν αναπόφευκτο κομμάτι στη ζωή ενός αθλητή και μπορεί να προκύψουν είτε ως αποτέλεσμα ενός ακαριαίου τραυματισμού, είτε λόγω χρόνιας και σταδιακής υπερφόρτωσης των μυών και του σκελετού.

Αθλητικοί τραυματισμοί και ο ρόλος της διατροφής στην αποκατάσταση

Βασικός στόχος της αποκατάστασης είναι να μπορεί να επανέλθει ο αθλητής το συντομότερο δυνατό στις αγωνιστικές του υποχρεώσεις, με τις μικρότερες δυνατές πιθανότητες να εμφανιστεί ξανά κάποιος τραυματισμός.

Ένας παράγοντας που καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την διαδικασία αποκατάστασης, είναι ο συνολικός χρόνος αποχής που συνεπάγεται ο κάθε τραυματισμός.

Ανάλογα με τη φύση και τη σοβαρότητα του τραυματισμού, ο αθλητής στα πλαίσια της αποκατάστασής του, πιθανότατα χρειάζεται να παραμείνει κλινήρης για κάποιο χρονικό διάστημα, κάτι που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της αερόβιας ικανότητάς του, αλλά και τον αυξημένο καταβολισμό του μυϊκού του ιστού.

H διατροφή κατά τη διάρκεια της αποκατάστασης, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο,  γιατί το σώμα χρησιμοποιεί τα δομικά υλικά της για να μπορέσει να επουλώσει τις «πληγές» του. 

Για την διατροφική παρέμβαση στους τραυματισμένους αθλητές, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τα είδη των τραυματισμών και το στάδιο αποκατάστασης των αθλητών.

Προτεραιότητά της, θα πρέπει να είναι η επαρκής πρόσληψη ενέργειας, αλλά και θρεπτικών συστατικών( πρωτεΐνης, βιταμινών και ιχνοστοιχείων),  για να μπορέσει να ανταποκριθεί στο στρες του τραυματισμού, στην ακινησία και στην απώλεια μυϊκού ιστού.   

Οι  βασικότεροι στόχοι της διατροφής λοιπόν, είναι:

  • Η κατανάλωση της κατάλληλης ποσότητας ενέργειας

  • Η κάλυψη των αναγκών σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας

  • Η κάλυψη σε χρήσιμες βιταμίνες και μέταλλα

Κύριος στόχος είναι λοιπόν να βρεθεί ανάλογα με τον αθλητή και το είδος τραυματισμού, η ιδανική ισορροπία ενέργειας  και θρεπτικών συστατικών, που θα διατηρήσει το βάρος και θα προωθήσει τη διαδικασία της αποκατάστασης.

Σε περίπτωση που ο αθλητής εμφανίζει απώλεια οστικής μάζας, η δίαιτα πρέπει να καλύπτει σημαντικά τις ανάγκες σε ασβέστιο και βιταμίνη D ώστε να εξασφαλίζεται ο βέλτιστος ρυθμός οστικού σχηματισμού.

Όταν ένας αθλητής τραυματίζεται και χρειάζεται να μείνει ακίνητος για μεγάλο χρονικό διάστημα , προκαλείται απώλεια μυϊκής μάζας. Για το λόγο αυτό , θα πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο ρόλο των πρωτεϊνών (αυξημένη ποσότητα αλλά χωρίς υπερβολές) , γιατί η ελλιπής κατανάλωσή τους παρεμποδίζει τη διαδικασία αναδόμησης του συνδετικού ιστού.

Οι περισσότεροι τραυματισμένοι αθλητές, μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες τους σε θρεπτικά συστατικά από τις τροφές, στα πλαίσια μιας ισορροπημένης και ποικίλης διατροφής που βασίζεται σε πηγές άπαχων πρωτεϊνών (υψηλής βιολογικής αξίας), σε συνδυασμό με αρκετές μερίδες λαχανικών , φρούτων και δημητριακών ολικής άλεσης: Υδατάνθρακες: θα πρέπει να δίνεται έμφαση στα λαχανικά, στα φρούτα και στα προιόντα ολικής άλεσης.Λιπαρά: επιλέγουμε τα καλά ωμέγα 3, αλλά και ωμέγα 6,( λιπαρά ψάρια, ελαιόλαδο, ξηροί καρποί και σπόροιΒιταμίνες ,μέταλλα και ιχνοστοιχεία: τα πιο χρήσιμα, οι βιταμίνες Α,  C, D, ο σίδηρος, ο ψευδάργυρος, ο χαλκός και το ασβέστιο.Νερό: Οι ανάγκες σε υγρά για τους τραυματίες είναι περίπου 2-3 lt/ημέρα.  Για τις φλεγμονές, γενικότερα παίζει σημαντικό ρόλο η ποιότητα της συνολικής διατροφής, η αυξημένη κατανάλωση σε φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής άλεσης και η μειωμένη κατανάλωση σε αλκοόλ, απλών σακχάρων και λιπαρών. Επίσης, τα (καλά) ω λιπαρά,  τα παντζάρια και τα κεράσια  έχει παρατηρηθεί πως έχουν κάποια αντιφλεγμονώδη δράση.

Αναμφίβολα λοιπόν για την σωστή αποθεραπεία ενός αθλητή μετά από έναν τραυματισμό και για να μην υπάρχουν “ζημιές” στο μέλλον, πρέπει να ακολουθείται και η κατάλληλη «εξατομικευμένη» διατροφή, από κάποιον ειδικό.

 

 Μαρία Μπαλή, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Start Diet

Διεύθυνση: Σταματίου Δεσύλλα 12

Τηλ. Επικοινωνίας: 26610 20882 Κιν: 6944217235

Facebook page: Startdiet by Maria Bali

Corfuland Live Webcams

Oasis

Πέραμα, Κέρκυρα

Δείτε live

Akti Kontogialos

Παραλία Κοντογυαλού

Δείτε live

Τα Δίχτυα

Δασσιά

Δείτε live

Corfuland Tips

Corfuland News