Τι παίζει Σήμερα

La Notte Italiana @ Tartaya, 23/08/2019

Ώρα έναρξης: 20:00

Summer Vibes @ Naok Azur, 23/08/2019

Ώρα έναρξης: 17:00

Street Mix @ See You Acharavi, 23/08/2019

Ώρα έναρξης: 16:00
Διατροφή Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Μία στήλη για την διατροφή από Κερκυραίους διαιτολόγους

Αναλύοντας το πιάτο της 25ης Μαρτίου: Μπακαλιάρος Σκορδαλιά

Μέσα στη νηστεία της μεγάλης Σαρακοστής η Εκκλησία μας επιτρέπει δύο εξαιρέσεις κατά τις οποίες μπορούμε να φάμε ψάρι, λάδι και κρασί. Την 25η Μαρτίου που γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και την Κυριακή των Βαΐων.

Αναλύοντας το πιάτο της 25ης Μαρτίου: Μπακαλιάρος ΣκορδαλιάΗ παράδοση θέλει λοιπόν την 25η Μαρτίου να σερβίρεται στο γιορτινό τραπέζι μπακαλιάρος με σκορδαλιά. Η σκορδαλιά είναι άκρως ελληνική για αυτό και τυπικά συνοδεύεται μαζί με τον μπακαλιάρο, που κάνουν άλλωστε έναν πολύ γευστικό συνδυασμό.

Ας αναλύσουμε τώρα το γιορτινό αυτό πιάτο:

Ο μπακαλιάρος:
είναι ένα ψάρι με μεγάλη θρεπτική αξία, που παρέχει πλήθος θρεπτικών συστατικών και βιταμινών.
Είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, πλούσιο σε βιταμίνες (Α, D, K, B12) , σε ιχνοστοιχεία (κάλιο, ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο και νιασίνη) και φτωχό σε λιπαρά.
Η βιταμίνη Β12, ωφελεί την παραγωγή DNA και των ερυθρών αιμοσφαιρίων καθώς επίσης προάγει την υγεία του νευρικού συστήματος. Οι Β6 και Β9 προάγουν την υγεία της καρδιάς και του εγκεφάλου. Η βιταμίνη D και το ασβέστιο, βοηθούν στην διατήρηση της καλής υγείας των οστών. Η βιταμίνη Α βοηθά κυρίως στην όραση. Η βιταμίνη Κ συμβάλλει στην πήξη του αίματος. Το κάλιο, βοηθάει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Το σελήνιο και η Β12, μπορεί να συμβάλουν στη μείωση του κινδύνου του καρκίνου στο έντερο προστατεύοντας το από τις τοξικές ουσίες.
Τα λίγα λιπαρά που περιέχει ο μπακαλιάρος, ανήκουν στα ω-3 λιπαρά οξέα τα οποία λειτουργούν ευεργετικά για το ανοσοποιητικό σύστημα, το νευρικό σύστημα, συμβάλλουν στην καλή λειτουργία της καρδιάς, μειώνουν τα επίπεδα χοληστερίνης και τα τριγλυκερίδια του αίματος και γενικότερα προάγουν την καλή υγεία του οργανισμού.
Θερμιδικά ο μπακαλιάρος βραστός ή ψητός αποδίδει περίπου 150 θερμίδες ανά μερίδα. Σε περίπτωση όμως που τον τηγανίσετε , πρέπει να ξέρετε πως χάνονται οι περισσότερες ευεργετικές του ιδιότητες και η θερμιδική του αξία ανεβαίνει στις 380 θερμίδες ανά μερίδα!

Η Σκορδαλιά:
Η σκορδαλιά παρασκευάζεται είτε από πατάτα είτε από ψωμί και περιέχει σκόρδο και ελαιόλαδο, συστατικά που παρέχουν ξεχωριστά οφέλη στον οργανισμό.
Η πατάτα έχει φυτικές ίνες, οι οποίες ενισχύουν το αίσθημα του κορεσμού και βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου. Περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη C. Περιέχει επίσης κάλιο που βοηθά στην ισορροπία των υγρών του σώματος, η οποία είναι σημαντική, για την υγιή αρτηριακή πίεση.
Το ελαιόλαδο πλούσιο σε μονοακόρεστε λιπαρά, με αντιοξειδωτική δράση, είναι ο πρωταγωνιστής της μεσογειακής διατροφής , καθώς οι ευεργετικές του ιδιότητες για τον οργανισμό μας είναι πολλαπλές και επιστημονικά τεκμηριωμένες. Τα πολλά οφέλη του ελαιόλαδου για την υγεία περιλαμβάνουν την μείωση της χοληστερόλης, την μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου, την χαμηλότερη πίεση του αίματος, τη μείωση των επιπτώσεων του διαβήτη, ακόμα και την προστασία από ορισμένους τύπους καρκίνου.
Όσον αφορά στο σκόρδο, πολλές μελέτες αναφέρουν την προστασία που προσφέρει η κατανάλωσή του στα αγγεία μας. Έχει μελετηθεί με ενθαρρυντικά αποτελέσματα η δράση του έναντι της υπέρτασης και της αυξημένης χοληστερίνης. Είναι επίσης πλούσιο σε αλυσίνη, μία ισχυρή αντιμικροβιακή ουσία που προστατεύει τον οργανισμό μας από τον κίνδυνο εμφάνισης λοιμώξεων.
Μην το παρακάνετε με τη σκορδαλιά, καθώς μπορεί το σκόρδο να σας ρίξει την πίεση και να αισθανθείτε έντονη αδυναμία και ατονία.

Προσοχή στις θερμίδες!
Παρά το γεγονός ότι ο μπακαλιάρος με σκορδαλιά αποτελεί ένα θρεπτικό συνδυασμό είναι παράλληλα και αρκετα θερμιδογόνο πίατο.
Μια κουταλιά της σούπας σκορδαλιά, αποδίδει περίπου 95 θερμίδες .
Οι θερμίδες του γεύματος εξαρτώνται καθαρά από τον τρόπο παρασκευής του.
Αν θέλετε να απολαύσετε το συγκεκριμένο γεύμα με τον παραδοσιακό τρόπο, δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην ποσότητα τόσο του μπακαλιάρου όσο και της σκορδαλιάς και προσπαθήστε να αποφύγετε άλλες λιχουδιές και να το συνοδέψετε μόνο με αρκετή πράσινη σαλάτα!

Χρόνια Πολλά!

Μαρία Μπαλή, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Start Diet Διεύθυνση: Σταματίου Δεσύλλα 12

Τηλ. Επικοινωνίας: 26610 20882

Κινητό: 6944217235

Facebook page: Startdiet by Maria Bali
 

Corfuland Live Webcams

Τα Δίχτυα Εστιατόριο

Δασσιά

Δείτε live

Akti Kontogialos - Spyros Seaside Bar Restaurant

Παραλία Κοντογυαλού

Δείτε live

Kaiser Bridge Restaurant

Γέφυρα του Κάιζερ

Δείτε live

Corfuland News