Τι παίζει Σήμερα

Joker @Σινέ Ορφεύς, 3-16/10

Ώρα έναρξης: 00:00
Μία στήλη με θέματα υγείας για την Κέρκυρα, τους Κερκυραίους και για όλη την Ελλάδα. Υγεία Κέρκυρα.

Φυσική δραστηριότητα και Υπέρταση

 
Φυσική δραστηριότητα και Υπέρταση
Ποια άσκηση μπορεί να θεωρηθεί φάρμακο πρόληψης και αντιμετώπισης της πρωτογενούς υπέρτασης;

Η υπέρταση είναι ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου εγκεφαλικού επεισοδίου, εμφράγματος μυοκαρδίου (καρδιακή προσβολή), καρδιακής ανεπάρκειας και... πρόωρης θνησιμότητας. Ακόμα και η μέτρια αύξηση της αρτηριακής πίεσης σχετίζεται με το μειωμένο προσδόκιμο ζωής.
Οι κατευθυντήριες γραμμές πρόληψης και αντιμετώπισης της υπέρτασης επικεντρώνονται στις αλλαγές των καθημερινών συνηθειών των υπερτασικών ασθενών: διατροφή, κάπνισμα, κατανάλωση αλκοόλ και πάντα φυσικά προτρέπουν στη μείωση του υποκινητικού τρόπου ζωής και στην αύξηση της ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ.

Ποια άακηση όμως είναι οφέλιμη & ασφαλής για έναν υπερτασικό ασθενή;

Κάποτε τα μεγάλα αθλητιατρικά κολλέγια πρότειναν χαμηλή έως μεσαίας αερόβια άσκηση & ήταν πολύ επιφυλακτικά έως αρνητικά στην άσκηση με αντιστάσεις.

Τα ερευνητικά όμως δεδομένα εδώ και πάρα πολά χρόνια έχουν δείξει ότι η μεσαίας έως έντονη αερόβια άσκηση που εκτελείται τουλάχιστον 4 φορές την εβδομάδα είναι ίσως το αποτελεσματικότερο όπλο στην πρόληψη & καταπολέμηση της υπέρτασης.
Αν και το τοπίο της προπόνησης με αντιστάσεις δεν είναι εντελώς ξεκάθαρο ακόμη, εντούτοις υπάρχει διαθέσιμη μια πολύ σημαντική & σοβαρή επιστημονική βιβλιογραφία που προτείνει την άσκηση με αντιστάσεις ως συμπληρωματικό προπονητικό εργαλείο. 
Όταν λοιπόν η άσκηση με αντιστάσεις γίνεται 2 έως το πολύ 3 φορές τη εβδομάδα και ο υπερτασικός ασθενής κάνει 8-10 ασκήσεις/φορά, 1-2 σετ(ς)/άσκηση των 10-15 επαναλήψεων/σετ, τότε η προπόνηση με αντιστάσεις είναι ασφαλής, χωρίς να υπάρχει κανένας κίνδυνος αύξησης της αρτηριακής πίεσης ή επιβάρυνσης της υγείας του ασθενή.

Λίλη Μιχαλά
Καθηγήτρια Φυσ. Αγωγής & Αθλητισμού
Απόφοιτος Τ.Ε.Φ.Α.Α. Δ.Π.Θ.
Personal trainer - Pilates - Άσκηση και Εγκυμοσύνη -Λειτουργική προπόνηση - Κολύμβηση
Τ. 6987501800
M. Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
f.b. Εγκυμοσύνη και Άσκηση -Λίλη Μιχαλά

Corfuland Live Webcams

Τα Δίχτυα Εστιατόριο

Δασσιά

Δείτε live

Akti Kontogialos - Spyros Seaside Bar Restaurant

Παραλία Κοντογυαλού

Δείτε live

Palaiokastritsa Apartments

Παλαιοκαστρίτσα

Δείτε live

Corfuland Tips

Corfuland News