Τι παίζει Σήμερα

Face The Music @ Cygnus, 16/11/2018

Ώρα έναρξης: 17:00

Under @ Naok Azur, 16/11/2018

Ώρα έναρξης: 20:00
Διατροφή Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Μία στήλη για την διατροφή από Κερκυραίους διαιτολόγους

Το μενού της ευτυχίας. Τροφές που επηρεάζουν τη διάθεσή μας

Τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν σημαντικές ενδείξεις ότι τα συναισθήματά μας και κατά συνέπεια η διάθεσή μας επηρεάζονται αισθητά από την ποιότητα της διατροφής μας.

Η διατροφή μπορεί να βελτιώσει τη διάθεση καθώς και να συντελέσει στην αύξηση "ενέργειας" που νιώθει κάποιος.

Το μενού της ευτυχίας. Τροφές που επηρεάζουν τη διάθεσή μας

Οι μηχανισμοί που η διατροφή το επιτυγχάνει είναι πολύπλοκοι. Μελέτες δείχνουν ότι οι τροφές επηρεάζουν τη χημική σύσταση των νευροδιαβιβαστών (χημικών ουσιών που συντελούν στη μεταβίβαση νευρικών σημάτων από κύτταρο σε κύτταρο) και κατά συνέπεια επιδρούν σημαντικά στη διαμόρφωση της τελικής μας διάθεσης. Η σωστή διατροφή παρέχει επίσης επαρκή ενέργεια για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού και συντελεί στη σταθεροποιήση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα.

Το σημαντικότερο ρόλο στη σύνθεση των νευροδιαβιβαστών που ευθύνονται για την καλή μας διάθεση, έχει ένα αμινοξύ, η τυροσίνη, που προκύπτει από τη διάσπαση των πρωτεϊνικών τροφών. Επίσης, η σεροτονίνη,είναι η ορμόνη που διεγείρει το αίσθημα της ευτυχίας. Για να ευνοηθεί όμως η παραγωγή της σεροτονίνης, απαιτείται ένα γεύμα που θα δώσει τη δυνατότητα στην τρυπτοφάνη να φτάσει μόνη της έως τον εγκέφαλο και να συμβάλει εκεί στην παραγωγή της. Τέλος, το σύμπλεγμα βιταμινών B , επηρεάζει σημαντικά την ενεργητικότητα αλλά και τη διάθεσή μας.

Ας μάθουμε λοιπόν, ποιές τροφές θα πρέπει να βρίσκονται στο καθημερινό μας διαιτολόγιο, έτσι ώστε η διάθεση μας να βρίσκεται στα ύψη!

  •  Άπαχο Κρέας: Τρώγοντας κοτόπουλο,γαλοπούλα, άπαχο μοσχάρι, προσλαμβάνουμε πλήρεις πρωτεΐνες, σίδηρο και βιταμίνες Β (κυρίως B12), συστατικά απαραίτητα για ένα υγιές νευρικό σύστημα. Ακόμα, τα αμινοξέα διεγείρουν την παραγωγή ντοπαμίνης και νορ-αδρεναλίνης, που με τη σειρά τους αυξάνουν την ετοιμότητα και την ενεργητικότητα.
  • Τροφές πλούσιες σε Φυλλικό Οξύ: Οι πλουσιότερες τροφές είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (το σπανάκι, ο μαϊντανός, το μαρούλι ) και τα ξερά φασόλια, φακές.
  • Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Β6: Απαραίτητη για την υγεία του νευρικού συστήματος η βιταμόνη αυτή, βρίσκεται σε τροφές όπως το σπανάκι, οι κόκκινες πιπεριές, το σκόρδο, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, το λάχανο, η μπανάνα, το πεπόνι και το σέλινο.
  • Λιπαρά ψάρια: Μια διατροφή πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα προερχόμενα από τα ψάρια, συνεισφέρει στη βελτίωση του ψυχισμού και της πνευματικής ενέργειας, αλλά και στην ελάττωση του κινδύνου για εμφάνιση κατάθλιψης. Επιπλέον τα ψάρια περιέχουν ψευδάργυρο ο οποίος είναι απαραίτητος για δεκάδες βιοχημικές αντιδράσεις του οργανισμού, ενώ οι πρωτεΐνες τους είναι πιο εύπεπτες από ό,τι των κρεάτων και επιδρούν θετικότερα στα επίπεδα μελανοκορτίνης, ευνοώντας έτσι την καλή διάθεση.
  • Όσπρια: Οι πρωτεΐνες των οσπρίων παίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της ψυχικής ισορροπίας, γιατί ανεβάζουν τα επίπεδα σεροτονίνης στον εγκέφαλο και στο πεπτικό σύστημα. Επιπλέον, οι φυτικές τους ίνες βοηθούν το έντερο να λειτουργεί καλύτερα, ενισχύοντας έτσι την παραγωγή και άλλων νευροδιαβιβαστών.
  • Πιπεριές και τζίντζερ: Τόσο οι πολύχρωμες πιπεριές όσο και η πιπερόριζα (τζίντζερ) είναι ισχυρά αντικαταθλιπτικά. Ο μηχανισμός δράσης τους σχετίζεται με την ιδιότητά τους να ανεβάζουν τη σωματική θερμοκρασία και να βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος.

Το μενού της ευτυχίας. Τροφές που επηρεάζουν τη διάθεσή μας

  • Σοκολάτα: Η λογική κατανάλωση της σοκολάτας περιορίζει το αίσθημα της σωματικής κούρασης, είναι απολαυστική για τις αισθήσεις, δημιουργεί ευφορία στον εγκέφαλο και χαλαρώνει τον οργανισμό. Έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε ουσίες που βελτιώνουν τα επίπεδα φαινυλαιθυλαμίνης, τρυπτοφάνη που αυξάνει τα επίπεδα σεροτονίνης και επίσης σε καφεΐνη, σελήνιο, μαγνήσιο και φλαβονοειδή που προκαλούν τόνωση και ενισχύουν με τον τρόπο τους την καλή διάθεση.

*Προτιμήστε την πικρή σοκολάτα με περιεκτικότητα σε κακάο πάνω από 65% και σε ποσότητα όχι πάνω από 25 γρ τη φορά!!

  • Μπανάνα: Η μπανάνα αποτελεί ένα θαυμάσιο τονωτικό για την ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου. Συμβάλλει στην καλή λειτουργία του εντέρου και στη μεγαλύτερη βιοδιαθεσιμότητα της τρυπτοφάνης και διατηρεί ανεβασμένα για περισσότερη ώρα τα επίπεδα σεροτονίνης. Επιπλέον περιέχει μαγνήσιο αλλά και την ορμόνη μελατονίνη την οποία συνήθως ο οργανισμός πρέπει να συνθέσει από την τρυπτοφάνη που παίρνει από τις τροφές. Πλούσιες τροφές σε μελατονίνη είναι επίσης τα τυριά και ο τόνος.
  • Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο: Σύμφωνα με έρευνες έχει αποδειχθεί ότι το ασβέστιο έχει ηρεμιστικές ιδιότητες για τον οργανισμό. Προτιμήστε τα γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά και από τα λαχανικά το μπρόκολο, πλούσιο και αυτό σε ασβέστιο!

Το μενού της ευτυχίας. Τροφές που επηρεάζουν τη διάθεσή μας

  • Ξηροί καρποί: Περιέχουν βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά που συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος.

*Προτιμήστε τα καρύδια, που αποτελούν μια από τις καλύτερες πηγές αμινοξέων, ωφέλιμων λιπαρών, υδατανθράκων αργής καύσης, βιταμινών Β, μαγνησίου και αντιοξειδωτικών. Διατηρούν σταθερότερα τα επίπεδα ινσουλίνης στο αίμα, βελτιώνουν την κυκλοφορία, επιταχύνουν τη μεταφορά των νευροδιαβιβαστών καιενισχύουν το ενεργειακό δυναμικό του μεταβολισμού.

  • Καφές: Σε μικρές δόσεις, (όχι παραπάνω από 2 φλιτζάνια την ημέρα), ενεργοποιεί το κεντρικό νευρικό σύστημα, ξυπνάει τον οργανισμό και προκαλεί ευεξία.

*Προσοχή: Μην πίνετε καφέ αργά το απόγευμα, γιατί η καφεΐνη δρα αρνητικά στην ποιότητα του ύπνου!

  • Μανιτάρια: Περιέχουν βιταμίνη D η οποία έχει έντονη αντιοξειδωτική δράση, βοηθά στην απορρόφηση του ασβεστίου και έχει και αντικαταθλιπτικές ιδιότητες.

Τέλος, μαγειρέψτε! Έχει φανεί πως σε πολλούς ανθρώπους η μαγειρική δρα ως ισχυρό αγχολυτικό! Για ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα, συνδυάσετε την ακούγοντας δυνατά την αγαπημένη σας μουσική!

 

Μαρία Μπαλή, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Start Diet

Διεύθυνση: Σταματίου Δεσύλλα 12

Τηλ. Επικοινωνίας: 26610 20882

Κιν: 6944217235

Facebook page: Startdiet by Maria Bali

 

Corfuland Live Webcams

Rodostamo Resort & Spa

Κομμένο

Δείτε live

Simatis Real Leather

Ελ. Βενιζέλου 26, Παλιό Λιμάνι, Κέρκυρα

Δείτε live

Corfu Holiday Palace

Ναυσικάς, Κανόνι

Δείτε live

Corfuland News