Τι παίζει Σήμερα

Face The Music @ Cygnus, 16/11/2018

Ώρα έναρξης: 17:00

Under @ Naok Azur, 16/11/2018

Ώρα έναρξης: 20:00
Διατροφή Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Μία στήλη για την διατροφή από Κερκυραίους διαιτολόγους

Energy Boosters! Τροφές που καταπολεμούν την κούραση

Μήπως κατά τη διάρκεια της μέρας νιώθετε την ενέργειά σας να πέφτει κατακόρυφα και να σας κυριεύει η κόπωση, η ατονία και η υπνηλία;

Energy Boosters! Τροφές που καταπολεμούν την κούραση

Έχετε σκεφτεί πως ίσως για αυτό ευθύνεται ο ανθυγιεινός τρόπος ζωής και η κακή διατροφή; 

Κι όμως, υπάρχουν τροφές που θα μπορούσαν να πάρουν τη θέση του καφέ στην καθημερινότητά σας και να σας δώσουν την ενέργεια που χρειάζεστε για να ανταπεξέλθετε στις απαιτήσεις της ημέρας

Πρόκειται για φυσικά ενεργειακά διεγερτικά  τα οποία δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή σας για τόνωση και ενέργεια:

Νερό
Ένα από τα πρώτα σημάδια της αφυδάτωσης πέρα από την επίμονη δίψα είναι και η αδυναμία συγκέντρωσης και τα κενά μνήμης καθώς και η συνεχόμενη κούραση. Κρατηθείτε ενυδατωμένοι σε όλη τη διάρκεια της μέρας, κρατώντας τον μεταβολισμό σας ενεργό έτσι ώστε να έχετε πάντα ενέργεια.

Τip: Προσθέστε στο πρωινό νερό σας μερικές σταγόνες λεμόνι!!

Τσάι

Μια ευεργετική συνήθεια για τον οργανισμό σας. Το τσάι, ζεστό ή παγωμένο,σας κρατάει ενυδατωμένους, ενώ παράλληλα σας παρέχει την καφεΐνη που θα σας βοηθήσει να μείνετε ξύπνιοι και σε εγρήγορση. 

Καφές

Παρόλο που η καφεϊνη είναι εθιστική, ένα ή δυο φλυτζάνια καφέ την ημέρα θα σας ξυπνήσουν και θα ενεργοποιήσουν τον μεταβολισμό σας. Προσοχή στις υπερβολές!

Ξηροί καρποί

Η έλλειψη μαγνησίου στον οργανισμό μπορεί να είναι μία από τις βασικότερες αιτίες της κούρασής σας, γιατί βοηθά τον οργανισμό να μετατρέψει τη ζάχαρη σε ενέργεια!  Αντιμετωπίστε λοιπόν την κούραση δραστικά καταναλώνοντας, συχνά ξηρούς καρπούς (πλούσιους όχι μόνο σε μαγνήσιο αλλά και στο θαυματουργό συνένζυμο Q10). Προτιμήστε φυσικά τους ανάλατους!

Εσπεριδοειδή

Περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης C, η οποία βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού. Αν δεν σας αρέσουν τα πορτοκάλια ή το γκρέιπφρουτ, δοκιμάστε να προσθέσετε χυμό και φέτες λεμονιού και σε επόμενο ποτήρι νερό που θα πιείτε!

Energy Boosters! Τροφές που καταπολεμούν την κούραση

Μέλι

Πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και ευχάριστο στη γεύση, το μέλι μπορεί να δώσει στον κουρασμένο οργανισμό σας την ώθηση που χρειάζεται. Μια κουταλιά μέλι είναι ισοδύναμη με ένα ενεργειακό ποτό. Αποτελεί μια θαυμάσια πηγή ενέργειας και υδατανθράκων για παιδιά και αθλητές, και οφείλει να είναι ενταγμένο στο καθημερινό σας διαιτολόγιο. Βάλτε το στην διατροφή σας είτε στο πρωινό είτε στο σνακ  σας (δεκατιανό ή απογευματινό) με ψωμί ολικής άλεσης ή ακόμα και με γιαούρτι και ξηρούς καρπούς!

Δημητριακά ολικής

Το να καταναλώνετε σύνθετους υδατάνθρακες, που πέπτονται πιο αργά, βοηθά στη διατήρηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και την ενέργειά αλλά και τη διάθεση σας σε ψηλά επίπεδα. Προτιμείστε καστανό ρύζι και  ψωμί ή φρυγανιές ολικής άλεσης.

Κινόα

Πλουσιότερη σε πρωτεΐνη από κάθε άλλο δημητριακό, η κινόα περιέχει όλο το εύρος των υδατανθράκων και των αμινοξέων με αποτέλεσμα να προκαλεί ένα αίσθημα πληρότητας και τόνωσης.

Σουσάμι

Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε μαγγάνιο και χαλκό, που είναι απαραίτητα για την μεταβολική δραστηριότητα και, συνεπώς, την παραγωγή ενέργειας. Το βρίσκετε σε κουλούρι Θεσσαλονίκης, παστέλι (προσοχή στις θερμίδες!) ακόμα και πασπαλισμένο πάνω στη σαλάτα σας!

Μαύρη Σοκολάτα

Δίνει ενέργεια, είναι τονωτική και αποτελεί πλούσια πηγή ζωτικότητας για τον ανθρώπινο οργανισμό. Η σοκολάτα και το κακάο λόγω της θεοβρωμίνης, που μαζί με το μαγνήσιο τον σίδηρο και το φώσφορο είναι συστατικά που μειώνουν την κούραση, διώχνουν την υπνηλία και φτιάχνουν αμέσως τη διάθεση. Τονώνουν τις πνευματικές δυνάμεις και δραστηριοποιούν το σώμα, για να παράγει περισσότερη ενέργεια. Προσοχή στην ποσότητα!

Άπαχο Κρέας

Η γαλοπούλα , το κοτόπουλο και το άπαχο μοσχάρι είναι καλές πηγές πρωτεΐνης, μεταξύ των οποίων και της τυροσίνης. Η τυροσίνη αυξάνει τα επίπεδα της ντοπαμίνης και της νορεπινεφρίνης, που αποτελούν τους νευροδιαβιβαστές για την εγρήγορση και τη ζωντάνια του οργανισμού.

Ψάρια

Τα αμινοξέα που περιέχουν καταπολεμούν την κούραση επηρεάζοντας τα επίπεδα σεροτονίνης στον εγκέφαλο. Παράλληλα, τα πολύτιμα Ω3 λιπαρά οξέα που διαθέτουν, σας γεμίζουν ενέργεια και δύναμη. Τα ψάρια περιέχουν υγιεινά Ωμέγα-3 λιπαρά τα οποία ενισχύουν την ενέργεια του οργανισμού, μειώνοντας τις κυτταρικές φλεγμονές.

Σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Σπανάκι, μαρούλι, ρόκα: Όταν φτιάχνετε σαλάτα προτιμήστε τα λαχανικά  με τα σκούρα πράσινα φύλλα που είναι πλούσια σε φυλικό οξύ το οποίο σας δίνει την ενέργεια που χρειάζεστε.

Μπανάνες

Μεγάλη περιεκτικότητα σε  σάκχαρα, φυτικές ίνες, βιταμίνη Β και κάλιο,  που βοηθούν στην αργή πέψη και στο να κρατήσετε σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, ενισχύουν την ενέργειά σας, όλη μέρα.

Γιαούρτι

Όταν το πεπτικό σας σύστημα λειτουργεί καλά, τα επίπεδα ενέργειας βελτιώνονται αυτόματα. Το ελληνικό γιαούρτι είναι γεμάτο προβιοτικά που βοηθούν στην πέψη.

Φασόλια

Η μαγική τροφή, πλούσια σε υδατάνθρακες, πρωτείνες, σε φυτικές ίνες και με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, αποτελεί αστείρευτη πηγή ενέργειας για τον οργανισμό!

Κανέλα

Η κανέλα αποτελεί μια εξαιρετική πηγή μαγγανίου, που σχετίζεται με την παροχή ενέργειας και ποικίλες μεταβολικές διαδικασίες στον οργανισμό!

Τip: Δοκιμάστε τονωτικά ροφήματα με κανέλα, μέντα ή τζίνσενγκ. Αυξάνουν την εγρήγορση και τη μνήμη, διεγείροντας το κεντρικό νευρικό σύστημα και τονώνουν τον οργανισμό.

Η απώλεια της ενέργειας και της ζωντάνιας ενός ατόμου είναι συνήθως πολυπαραγοντική και αποδίδεται τόσο στον τρόπο ζωής, όσο και σε προβλήματα υγείας και ψυχολογίας.

Από τις πιο σημαντικές αιτίες εκτός της διατροφής είναι:

  • Έλλειψη ύπνου

  • Κατάχρηση αλκοόλ, καφεΐνης και ζάχαρης

  • Υπερβολική φυσική δραστηριότητα

  • Παχυσαρκία

  • Αφυδάτωση

  • Ορισμένα φάρμακα

  • Κατάθλιψη

  • Προβλήματα υγείας όπως αναιμία, θυρεοειδής, σακχαρώδης διαβήτης, και σύνδρομο χρόνιας κόπωσης.

 

Μαρία Μπαλή, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Start Diet

Διεύθυνση: Σταματίου Δεσύλλα 12

Τηλ. Επικοινωνίας: 26610 20882

Κιν: 6944217235

Facebook page: Startdiet by Maria Bali

Corfuland Live Webcams

Rodostamo Resort & Spa

Κομμένο

Δείτε live

Simatis Real Leather

Ελ. Βενιζέλου 26, Παλιό Λιμάνι, Κέρκυρα

Δείτε live

Corfu Holiday Palace

Ναυσικάς, Κανόνι

Δείτε live

Corfuland News