Τι παίζει Σήμερα

Διατροφή Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Μία στήλη για την διατροφή από Κερκυραίους διαιτολόγους

Διατροφή «ασπίδα» για καπνιστές

Διατροφή «ασπίδα» για καπνιστές

Αν δεν μπορείτε να το κόψετε.. τουλάχιστον θωρακίστε τον οργανισμό σας!

Το κάπνισμα έχει γίνει μέρος της ζωής όλων μας. Καθημερινά ο οργανισμός μας εκτίθεται στον καπνό του τσιγάρου, είτε είμαστε καπνιστές, είτε καπνίζουμε “παθητικά”.

Τις επιπτώσεις του καπνίσματος στον οργανισμό τις γνωρίζουμε όλοι μας.

Αν παρ’όλα αυτά ανήκετε στην κατηγορία των αμετανόητων καπνιστών και δεν μπορείτε ή δεν θέλετε να κόψετε το κάπνισμα , τουλάχιστον μάθετε πώς να αλλάξετε τη διατροφή σας ώστε να θωρακίσετε τον οργανισμό σας, καταναλώνοντας τρόφιμα πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες,  για να ελαττώσετε (όσο αυτό είναι δυνατό) , τις βλαβερές συνέπειές του.

Διατροφή «ασπίδα» για καπνιστές

Το κάπνισμα, από τη μια αυξάνει την εμφάνιση των ελεύθερων ριζών στον οργανισμό και από την άλλη ρίχνει τα επίπεδα των βιταμινών όπως είναι η βιταμίνες C και E, που με τη σειρά τους μάχονται τις ελεύθερες ρίζες.  Πρέπει λοιπόν να δυναμώσετε τον οργανισμό σας, με συγκεκριμένες τροφές , πλούσιες σε αντιοξειδωτικά, που θα προστατέψουν τους πνεύμονες και την καρδιά σας.

Διατροφή «ασπίδα» για καπνιστές

Τα αντιοξειδωτικά είναι ουσίες που προστατεύουν τα κύτταρα μας από τη δράση των ελεύθερων ριζών. Οι ρίζες αυτές δημιουργούνται εξαιτίας της οξείδωσης, μιας διαδικασίας που προκαλείται στον οργανισμό μας από πολλούς παράγοντες, ένας εκ των οποίων είναι και το κάπνισμα.

Τα αντιοξειδωτικά λοιπόν δρουν σαν ασπίδα ενάντια στην οξείδωση και άρα κατά του καπνίσματος!

Ας δούμε λοιπόν τώρα πώς θα πρέπει να διαμορφώσετε τη διατροφή σας:

Ακολουθήστε γενικά το μεσογειακό πρότυπο διατροφής ( διατροφή που να περιέχει όλες τις ομάδες τροφίμων όπως τα γαλακτοκομικά, τα φρέσκα φρούτα και τα λαχανικά, τα τρόφιμα ολικής άλεσης, άπαχη πρωτεΐνη, όσπρια και «καλά» λιπαρά, κυρίως με τη μορφή ελαιόλαδου), και εμπλουτίστε το όσο μπορείτε με τις παρακάτω τροφές:

  1. Τροφές πλούσιες σε Βιταμίνη C

H νικοτίνη καταστρέφει τη βιταμίνη C, η οποία είναι πολύτιμη για τον οργανισμό, κυρίως λόγω του ενισχυτικού της ρόλου στο ανοσοποιητικό μας σύστημα, αλλά και των σημαντικών αντιοξειδωτικών της ιδιοτήτων. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, οι καπνιστές θα πρέπει να λαμβάνουν περισσότερη βιταμίνη C από κάποιον που δεν καπνίζει.

Τη βιταμίνη C θα τη βρείτε στα εσπεριδοειδή, στις ντομάτες, στα μπρόκολα, στα ακτινίδια, στο μάνγκο, στο σταφύλι, στο λάχανο, στις πιπεριές, στο σπανάκι (πλούσιο κα σε φυλλικό οξύ), στα μήλα, στα πεπόνια και σε πολλά ακόμα φρούτα και λαχανικά.!

    2. Τροφές πλούσιες σε Ω-3 Λιπαρά

 Σύμφωνα όμως με σχετικές έρευνες οι τροφές πλούσιες σε Ω-3 λιπαρά οξέα έχουν την ικανότητα να εμποδίζουν την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων στους πνεύμονες. Τέτοιες τροφές είναι τα λιπαρά ψάρια, το παρθένο ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί και ο λιναρόσπορος

   3. Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε πολυφαινόλες και σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες του 2010, οι καπνιστές που δεν καταναλώνουν καθόλου πράσινο τσάι, έχουν δεκαπλάσιες πιθανότητες να παρουσιάσουν καρκίνο στους πνεύμονες από τους καπνιστές που πίνουν έστω ένα φλιτζάνι την ημέρα.  Μάλιστα, το πράσινο τσάι φαίνεται να αντιστρέφει τη βλάβη στο ενδοθήλιο υγιών καπνιστών . Αντικαταστήστε λοιπόν όποτε μπορείτε τον καφέ σας με πράσινο τσάι!

  4. Φρέσκα φρούτα

 Όσο περισσότερο καταναλώνουμε, καπνιστές και μη, φρούτα πλούσια σε αντιοξειδωτικά τόσο περισσότερο μειώνουμε τις πιθανότητες εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Έχει βρεθεί πως συγκεκριμένα το μύρτιλο, από την οικογένεια των μούρων, έχει την ικανότητα να περιορίζει το οξειδωτικό στρες που παρουσιάζεται στο σώμα των καπνιστών και είναι συνυπεύθυνο στο σχηματισμό καρκινικών κυττάρων και παρουσίασης προβλημάτων

   5. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη E

 Την βιταμίνη Ε την βρίσκουμε κυρίως στα φυτικά έλαια, στους ξηρούς καρπούς, στο συκώτι και στα δημητριακά.

   6. Τροφές πλούσιες σε Καροτένια και Βιταμίνη Α

Φρούτα και λαχανικά που έχουν έντονο πορτοκαλοκίτρινο χρώμα, όπως τα καρότα, τα βερίκοκα, το πεπόνι, η χειμωνιάτικη κολοκύθα, οι κόκκινες πιπεριές, αλλά και το σπανάκι (το οποίο είναι επιφανειακά πράσινο λόγω της χλωροφύλλης).

   7. Γαλακτοκομικά

Κυρίως για τις γυναίκες καπνίστριες, έχει διαπιστωθεί ότι κινδυνεύουν περισσότερο από οστεοπόρωση σε σχέση με τις μη καπνίστριες. Aυτός είναι ένας ακόμα λόγος που οι γυναίκες καπνίστριες, από τη νεαρή ακόμα ηλικία, δεν πρέπει να παραλείπουν τα γαλακτοκομικά από την καθημερινή τους διατροφή (γάλα, γιαούρτι, τυριά) .

   8.Τροφές με βιταμίνες B

Τροφές όπως τα δημητριακά ολικής άλεσης , σκούρο ρύζι, φυλλώδη λαχανικά και εμπλουτισμένα τρόφιμα, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που αλλοιώνονται συνήθως από τον καπνό του τσιγάρου.

   9. Μην ξεχνάτε το Νερό!

Έχει παρατηρηθεί ότι ο οργανισμός των καπνιστών παρουσιάζει μια μόνιμη μορφή ήπιας αφυδάτωσης. Aυτό συμβαίνει γιατί οι καπνιστές κάνουν συνήθως υπερκατανάλωση καφέ, υπερβαίνοντας (συχνά κατά πολύ) την προτεινόμενη ημερήσια δόση για την πρόσληψη καφεΐνης, που είναι τα δύο φλιτζάνια. Eπίσης, επιλέγουν τα αναψυκτικά περισσότερο από τους μη καπνιστές, λόγω της έντονης γεύσης του ανθρακικού. Το κάπνισμα, συμβάλλει στη συσσώρευση τοξινών στον οργανισμό, ο οποίος προσπαθεί να τις αποβάλει μέσω του νερού (άρα έχουμε επιπλέον απώλειες).  Mία καλή λύση για να πίνετε περισσότερο νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι να έχετε πάντα ένα μικρό μπουκαλάκι μαζί σας.

   10. Τροφές πλούσιες σε Φλαβονοειδή 

Eίναι σημαντικές αντιοξειδωτικές ουσίες, που θεωρείται πως συμβάλλουν και στην πρόληψη σοβαρών προβλημάτων όπως οι καρδιαγγειακές παθήσεις. Τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε φλαβονοειδή έχει το κόκκινο κρασί και ακολουθούν τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά και το πράσινο τσάι.

Ακολουθώντας λοιπόν μια ισορροπημένη διατροφή μεσογειακού τύπου, ενισχυμένη με αντιοξειδωτικές ουσίες, προστατεύουμε σε ένα βαθμό τον οργανισμό μας. Ας μην ξεχνάμε όμως, πως τίποτα δεν συγκρίνεται με τις θετικές συνέπειες που έχει η διακοπή του καπνίσματος στην υγεία και την ποιότητα της ζωής μας!

 

EXTRA TIP:

Aπολαύστε έναν ισχυρό αποτοξινωτικό χυμό για καπνιστές :

Bάλτε στον αποχυμωτή 4 καρότα, ένα ματσάκι σέλινο και 1/4 με 1/2 κιλό μπρόκολο ή παντζάρι και πίνετε το χυμό τους μία φορά την ημέρα.

ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΛΗ

ΚΛΙΝΙΚΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

 

Corfuland Live Webcams

Rodostamo Resort & Spa

Κομμένο

Δείτε live

Simatis Real Leather

Ελ. Βενιζέλου 26, Παλιό Λιμάνι, Κέρκυρα

Δείτε live

Corfu Holiday Palace

Ναυσικάς, Κανόνι

Δείτε live

Corfuland News