Τι παίζει Σήμερα

Μία στήλη με θέματα υγείας για την Κέρκυρα, τους Κερκυραίους και για όλη την Ελλάδα. Υγεία Κέρκυρα.

Κρίση Πανικού. Τι είναι και πως αντιμετωπίζεται

Μία κρίση πανικού είναι ένα ξαφνικό επεισόδιο φόβου, χωρίς να υπάρχει πραγματικός κίνδυνος ή προφανής αιτία, που προκαλεί σοβαρές σωματικές αντιδράσεις. Οι κρίσεις πανικού μπορεί να είναι πολύ έντονες με αποτέλεσμα το άτομο που τις βιώνει να νομίζει ότι χάνει τον έλεγχο ή ότι βρίσκεται κοντά στο θάνατο.

Τα συμπτώματα μιας κρίσης πανικού, περιλαμβάνουν επιτάχυνση του καρδιακού παλμού, αίσθημα ζάλης ή τάση για λιποθυμία, εφίδρωση, έντονο φόβο θανάτου, ναυτία, ασφυξία ή αίσθημα πνιγμού, πόνο στο θώρακα, φόβο επερχόμενης τρέλας, αίσθηση αλλαγής της θερμοκρασίας, χαμήλωμα των ήχων τριγύρω και μούδιασμα ή παραισθήσεις. Ενώ μια κρίση πανικού μπορεί να διαρκέσει μόνο λίγα λεπτά , τα αποτελέσματα αυτής της δυσάρεστης εμπειρίας, μπορούν να αφήσουν μόνιμα αποτελέσματα. Η ανάμνηση του έντονου τρόμου που ένιωσε κάποιος κατά τη διάρκεια μιας κρίσης πανικού, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την αυτοπεποίθησή του, ενώ τα τρομακτικά σωματικά συμπτώματα που βίωσε, δημιουργούν την πεποίθηση, ότι υπάρχει κάποια σοβαρή σωματική ή ψυχική ασθένεια. Παρόλο που η έρευνα δεν έχει ξεκαθαρίσει τους ακριβείς λόγους της δημιουργίας των κρίσεων πανικού, φαίνεται ότι υπάρχει το στοιχείο της κληρονομικότητας. Φαίνεται επίσης, να συνδέονται με μεταβατικές καταστάσεις της ζωής, καθώς επίσης και με υψηλά επίπεδα άγχους, που προκαλούνται εξαιτίας ενός θανάτου, ενός διαζυγίου ή την απώλεια της εργασίας.

Κρίση Πανικού. Τι είναι και πως αντιμετωπίζεται

Πώς αντιμετωπίζονται όμως οι κρίσεις πανικού;

Αναγνωρίστε την ύπαρξη του προβλήματος και μάθετε πληροφορίες για τις κρίσεις πανικού, ώστε να είστε προετοιμασμένοι. Να είστε όμως προσεκτικοί με την πηγή πληροφόρησης που θα επιλέξετε. Επιλέξτε μια ψυχοθεραπευτική μέθοδο, η οποία θα σας μάθει, πως να χαλαρώνετε το σώμα σας. Είναι ωστόσο σημαντικό να θυμάστε, ότι ο στόχος της χαλάρωσης δεν είναι η αποφυγή ή η εξάλειψη του άγχους, αλλά ο περιορισμός και η σταδιακή μείωσή του. Είναι φυσιολογικό να αποφεύγει κανείς αυτά που φοβάται, διότι αυτό μειώνει το άγχος σε σύντομο χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα, αν κάποιος φοβάται ότι θα βιώσει μια κρίση πανικού σε μια συγκεκριμένη δραστηριότητα, θα αρχίσει να την αποφεύγει.

Ωστόσο, η αποφυγή σας αποτρέπει από την εκμάθηση ότι τα πράγματα ή οι δραστηριότητες που φοβάστε, δεν είναι τόσο επικίνδυνα όσο νομίζετε. Σύμφωνα με έρευνες, η αποτελεσματική αντιμετώπιση των κρίσεων πανικού περιλαμβάνει την αναγνώριση και αξιολόγηση των αρνητικών σκέψεων που κάνει κάποιος. Αποτελεσματική διαχείριση των αρνητικών συναισθημάτων, περιλαμβάνει τον εντοπισμό αρνητικής σκέψης και την αντικατάστασής της με ρεαλιστικό και ισορροπημένο τρόπο σκέψης. Αυτό είναι αναγκαίο, επειδή οι σκέψεις μας έχουν μεγάλη επίδραση στα συναισθήματά μας.

Για να επιτευχθούν τα παραπάνω, θεωρείται αναγκαία η παρέμβαση κλινικού ψυχολόγου, ενώ σε μερικές περιπτώσεις θεωρείται επίσης αναγκαίο, παράλληλα με την ψυχολογική υποστήριξη, να χορηγηθούν αγχολυτικά φάρμακα από ψυχίατρο.

Άντζελα Π. Νικήτα

Κλινικός Ψυχολόγος-Ψυχολόγος της Υγείας    

Μητροπολίτου Μεθοδίου 3 Κέρκυρα 49100 

                                             τηλ. 2661042725, κιν.6944616712

                                           Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

                                          www.angelanikita.gr

Corfuland Live Webcams

Τα Δίχτυα Εστιατόριο

Δασσιά

Δείτε live

Akti Kontogialos - Spyros Seaside Bar Restaurant

Παραλία Κοντογυαλού

Δείτε live

Kaiser Bridge Restaurant

Γέφυρα του Κάιζερ

Δείτε live

Corfuland News