Τι παίζει Σήμερα

Afrotribal Night @ Tartaya, 13/12/2019

Ώρα έναρξης: 20:00
Μία στήλη με θέματα υγείας για την Κέρκυρα, τους Κερκυραίους και για όλη την Ελλάδα. Υγεία Κέρκυρα.

Κατανάλωση ψαριού και Υδράργυρος

Τα ψάρια είναι ωφέλιμα για την υγεία μας. Περιέχουν πολύτιμα θρεπτικά συστατικά όπως πρωτεΐνες, βιταμίνη D, σελήνιο και ωμέγα 3 λιπαρά οξέα.Τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα έχουν σημαντική δράση στην πρόληψη καρδιακών και άλλων παθήσεων. Για το λόγο αυτό συστήνεται η κατανάλωση τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα ψαριών που είναι πλούσια στα εν λόγω λιπαρά οξέα.Παρά τις θετικές επιδράσεις των ψαριών στην υγεία μας υπάρχουν ορισμένα σημεία που πρέπει να προσεχθούν σχετικά με επικίνδυνες ουσιες που  μπορεί να περιέχουν, όπως ο υδράργυρος, η διοξίνη, τα πολυχλωριωμένα διφαινύλια κ.α.

Ο υδράργυρος στην διατροφή μας

Κατανάλωση ψαριού και Υδράργυρος

Ο υδράργυρος φτάνει στη θάλασσα, σε λίμνες και σε ποταμούς, αφενός εξαιτίας βιομηχανικής μόλυνσης από εργοστάσια , αφετέρου μέσω ορισμένων πετρωμάτων που απελευθερώνουν υδράργυρο. Έτσι σε μολυσμένους υδάτινους ορίζοντες, ο υδράργυρος έχει και την ανάλογη επίπτωση και στα ψάρια.Οι μικροοργανισμοί τον μετατρέπουν σε μεθυλοϋδράργυρο που απορροφάται εύκολα από το ανθρώπινο σώμα. Τα μικρά ψάρια, τρώγοντας τους μικροοργανισμούς αυτούς, ενσωματώνουν υδράργυρο, τα μεγάλα ψάρια τρώνε τα μικρά συσσωρεύοντας ακόμα μεγαλύτερες ποσότητες υδραργύρου. Όσο πιο μεγάλο και ηλικιωμένο είναι ένα ψάρι, τόσο περισσότερο υδράργυρο περιέχει, γι’ αυτό και από τα πιο μολυσμένα ψάρια θεωρούνται ο καρχαρίας, ο ξιφίας, ο τόνος, ο κέφαλος, μπακαλιάρος και το βασιλικό σκουμπρί.Ο υδραργυρος έχει την ιδιότητα να προκαλεί βλάβες στον ανθρώπινο εγκέφαλο και στο νευρικό σύστημα.

Συνιστώμενες ποσότητες - Επιτρεπτά όρια του υδραργύρου

Σύμφωνα με τον Αμερικανικό οργανισμό ΕΡΑ (Environmental Protection Agency), ο άνθρωπος δεν πρέπει να λαμβάνει πάνω από 0,1 μg υδραργύρου την ημέρα/ανά κιλό σωματικού βάρους. Οι ευπαθείς ομάδες να καταναλώνουν άφοβα ψάρια και θαλασσινά, αρκεί να περιορίσουν την ποσότητα που λαμβάνουν. Έτσι, οι γυναίκες και τα μικρά παιδιά καλό είναι να μην ξεπερνούν τα 340 γρ. (2 κανονικά γεύματα) την εβδομάδα και να υπάρχει ποικιλία στο πιάτο τους. Όσον αφορά τον τόνο, για την περιεκτικότητα του οποίου σε υδράργυρο   ως μέγιστη επιτρεπόμενη ποσότητα για κατανάλωση ορίζονται τα 170 γρ. κάθε 9 μέρες για ένα άτομο 70 κιλών. 

Πώς να διαλέξετε ψάρια 


Mε βάση το μέγεθος Προτιμήστε τα μικρά σε μέγεθος ψάρια και θαλασσινά, όπως ο γαύρος, η μαρίδα, η πέστροφα, η γλώσσα, η σαρδέλα, η πέρκα, οι γαρίδες, τα μύδια και τα στρείδια. Aυτά δεν περιέχουν υψηλές ποσότητες υδραργύρου. Aντίθετα, υψηλές συγκεντρώσεις παρουσιάζουν τα μεγάλα, όπως ο τόνος, ο ξιφίας, ο κολιός, ο αστακός. 


Mε βάση την ηλικία Διαλέξτε αυτά που ζουν λιγότερο , καθώς υπάρχουν λιγότερες πιθανότητες να έχουν συσσωρεύσει επικίνδυνες ποσότητες τοξικών ουσιών σε σχέση με τα ψάρια που ζουν περισσότερο. 

Mε βάση τα λιπαρά Προτιμήστε αυτά που έχουν λιγότερα, καθώς στο λίπος των ψαριών συσσωρεύονται διοξίνες. Yψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά έχουν το χέλι, ο κυπρίνος, το γατόψαρο, η ρέγκα, ο σολομός, το ασπρόψαρο, το σκουμπρί, η τσιπούρα, το σαλάχι, η ζαργάνα, η παλαμίδα, το μπαρμπούνι, ο ξιφίας και η πέστροφα. Bέβαια, τα λιπαρά ψάρια περιέχουν πολύτιμα για την υγεία οξέα, γι’ αυτό και πρέπει να τα προτιμάμε όταν προέρχονται από καθαρά νερά.

 

ΚΩΣΤΕΛΕΤΟΥ ΕΜΙΛΥ   Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

                              ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΕΘΟΔΙΟΥ 3      ΚΕΡΚΥΡΑ 49100

                                       Τ.26610 30678  Κ.6947441664

                                       Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.      www.kosteletou.gr

 

Corfuland Live Webcams

Τα Δίχτυα Εστιατόριο

Δασσιά

Δείτε live

Akti Kontogialos - Spyros Seaside Bar Restaurant

Παραλία Κοντογυαλού

Δείτε live

Vrachos

Παλαιοκαστρίτσα

Δείτε live

Corfuland Tips

Corfuland News