Τι παίζει Σήμερα

Μία στήλη με θέματα υγείας για την Κέρκυρα, τους Κερκυραίους και για όλη την Ελλάδα. Υγεία Κέρκυρα.

Άσκηση κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης

 
Άσκηση κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης
Ποιες είναι οι φυσιολογικές μεταβολές στο σώμα μιας εγκύου;
 

Είναι ένα κομμάτι που πρέπει σαν καθηγητές φυσικής αγωγής να δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα, γιατί ουσιαστικά βάση αυτών των μεταβολών, και του ιστορικού της κάθε εγκύου, προσαρμόζουμε και το πρόγραμμα προπόνησης.
 
Άσκηση κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης

 
 
Ας ξεκινήσουμε από το καρδιαγγειακό σύστημα:
-Έχoυμε αύξηση της Καρδιακής συχνότητας 
-Ελάττωση της αρτηριακής πίεσης
-Αύξηση της φλεβικής πίεσης των κάτω άκρων (που οφείλεται κυρίως στην μεγέθυνση της μήτρας, η οποία πιέζει τις φλέβες που μεταφέρουν το αίμα από τα κάτω άκρα στη καρδιά και έχουμε πρόκληση φλεβίτη.
-Αύξηση του όγκου αίματος (πλάσμα) μέχρι και 50%.
-Αύξηση των ερυθρών αιμοσφαιρίων μέχρι 20%, (η δυσανάλογη διαφορά στην αύξηση του πλάσματος σε σχέση με τα ερυθρά δημιουργεί την αποκαλούμενη "αναιμία στην εγκυμοσύνη" η οποία μπορεί να επιφέρει μείωση του αιματοκρίτη μέχρι και 35%!
Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι η άσκηση σε μια έγκυο θέλει ιδιαίτερη προσοχή, και πρέπει να γίνεται μόνο από εξειδικευμένους καθηγητές φυσικής αγωγής.


Για να δούμε τώρα, τι μπορεί να "κερδίσει" μια έγκυος, στο καρδιαγγειακό της σύστημα, μέσα από την άσκηση:

-Ένα συστηματικό πρόγραμμα προπόνησης μπορεί να κρατήσει την καρδιακή συχνότητα στα ίδια επίπεδα καθ' όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ή ακόμα και να τη μειώσει. (βελτίωση της φυσικής κατάστασης).
-Βελτίωση της κυκλοφορίας.
-Η άσκηση παρέχει την δυνατότητα αύξησης της φλεβικής επαναφοράς του αίματος, λόγω παρεμβολής της μυϊκής αντλίας.
-Αυξάνει τον όγκο του αίματος.
-Αυξάνει την μεγίστη καρδιακή παροχή.
-Αυξάνει την ανάπτυξη των αιμοφόρων αγγείων.
-Αυξάνει την παροχή θρεπτικών ουσιών στους ιστούς.
-Αυξάνει την ικανότητα απομάκρυνσης της θερμότητας.

Θα μπορούσαμε λοιπόν να πούμε, ότι μια γυναίκα ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΥΜΝΑΖΕΤΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ
ΜΗΤΕΡΑ.
 

Λίλη Μιχαλά, 
Καθ. Φ. Αγωγής & Αθλητισμού
Απόφοιτη Τ.Ε.Φ.Α.Α -Δ.Π.Θ
Mommy & to be training- Pilates for pregnancy -Postnatal exersice.       
 
Tηλ: 6987-50-1800   M. Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.   
F.B. Εγκυμοσύνη και άσκηση –Λίλη Μιχαλά

Corfuland Live Webcams

Τα Δίχτυα Εστιατόριο

Δασσιά

Δείτε live

Akti Kontogialos - Spyros Seaside Bar Restaurant

Παραλία Κοντογυαλού

Δείτε live

Kaiser Bridge Restaurant

Γέφυρα του Κάιζερ

Δείτε live

Corfuland News