Τι παίζει Σήμερα

Μία στήλη με θέματα υγείας για την Κέρκυρα, τους Κερκυραίους και για όλη την Ελλάδα. Υγεία Κέρκυρα.

Αρνητική εικόνα σώματος λόγω περιττών κιλών: Πως να την αλλάξετε

Αρνητική εικόνα σώματος λόγω περιττών κιλών: 

Πώς να την αλλάξετε και να την αντιμετωπίσετε; 

Το καλοκαίρι έφτασε και όλα γύρω μας φαίνονται πιο όμορφα και πιο φωτεινά από πριν. Αυτό όμως που δεν φαίνεται και τόσο όμορφο σε πολλούς από μας, είναι τα παραπανίσια κιλά που ξαφνικά γίνονται πιο ορατά. Πολλοί , κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ξοδεύουν πολύτιμο χρόνο κατηγορώντας τον εαυτό τους που δεν κατάφεραν να χάσουν κίλα πριν χρειαστεί να φορέσουν καλοκαιρινά ρούχα και μαγιό. Το πιο σημαντικό από όλα είναι να σταματήσουμε την αυτο-απέχθεια, να ελέγξουμε τι φταίει και να μπούμε στη διαδικασία να πιστέψουμε στον εαυτό μας και να αρχίσουμε, έστω και «αργά», την προσπάθεια.

Αρνητική εικόνα σώματος λόγω περιττών κιλών: Πως να την αλλάξετε

Καλό θα ήταν να ελέγχουμε την κατανάλωση τροφίμων. Υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι οι οποίοι όταν αισθάνονται κούραση, μοναξιά, ανησυχία, θυμό, ντροπή, λύπη ή άγχος καταφεύγουν στο φαγητό για να αισθανθούν καλύτερα. Η συναισθηματική υπερφαγία εμφανίζεται ανεξάρτητα από την ηλικία ή το φύλο σε ανθρώπους που έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση, έλλειψη εμπιστοσύνης, δυσκολία στις διαπροσωπικές τους σχέσεις ή έχουν βιώσει κάποια σημαντική απώλεια την οποία δεν έχουν αποδεχτεί ή αντιμετωπίζουν συναισθηματική ή σεξουαλική κακοποίηση. Όταν αντιμετωπίζουμε τέτοιες καταστάσεις, καλό θα ήταν να μιλάμε για τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας, να ζητάμε βοήθεια και να προσπαθούμε να μη βρίσκουμε περιστασιακά λύση στην κατανάλωση τροφίμων.

Καλό θα ήταν να σταματήσουμε να κατηγορούμε τον εαυτό μας. Το να κατηγορούμε τον εαυτό μας και να οδηγούμαστε στην αυτοαπέχθεια όχι μόνο δε βοηθάει, αλλά πονάει περισσότερο. Πολλοί άνθρωποι θεωρούν ότι οι κατηγορίες ή οι συναισθηματικές τιμωρίες ενάντια στον εαυτό τους, θα τους βοηθήσουν να αλλάξουν διατροφική συμπεριφορά. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι όσο περισσότερο ένας άνθρωπος επιπλήττει τον εαυτό του, τόσο πιο δύσκολο είναι γι αυτόν να επιτύχει τους στόχους του. Φανταστείτε ένα παιδί που μαθαίνει να κάνει ποδήλατο. Εάν κάθε φορά που δεν τα καταφέρνει το μαλώνουμε και δεν το ενθαρρύνουμε, θα σταματήσει την προσπάθεια και θα αρχίσει να αισθάνεται αγχωμένο και απογοητευμένο με τον εαυτό του. Ωστόσο, εάν επαινέσουμε το παιδί για την προσπάθεια και το ενθαρρύνουμε να συνεχίσει, θα αποκτήσει κίνητρο, θα νιώσει πιο δυνατό και θα εμπιστευθεί τον εαυτό του, γεγονός που θα το οδηγήσει στην επιτυχία. Το ίδιο συμβαίνει και με τους ενήλικες. Καθένας από μας έχει ανάγκη για θετική ενίσχυση, όχι έντονη-άδικη κριτική, προκειμένου να προσπαθήσει για την επίτευξη των στόχων του. Αυτό συμβαίνει ιδιαίτερα όταν ο στόχος έχει να κάνει με την εικόνα του σώματος και την προσδοκία απώλειας βάρους.

Ας ξεχάσουμε όλα τα «πρέπει» και ας ξεκινήσουμε από το σημείο στο οποίο βρισκόμαστε. Η λογική του “πρέπει” είναι βαθιά εγκατεστημένη στην ανθρώπινη σκέψη και συμπεριφορά. Τα “πρέπει” που έχει δημιουργήσει καθένας από εμάς για τον εαυτό του, χωρίζονται στα “πρέπει” για τα πράγματα που πρέπει να κάνουμε εμείς οι ίδιοι και στα “πρέπει” για τα πράγματα που πρέπει να κάνουν οι άλλοι για εμάς. Τα “πρέπει” για τους άλλους που δεν πραγματοποιούνται, μας κάνουν να αισθανόμαστε θυμό για εκείνους, ενώ τα “πρέπει” που αφορούν εμάς και τα οποία δεν τηρούνται, μας γεμίζουν ενοχές, μας απογοητεύουν και μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι δεν αξίζουμε σαν άνθρωποι. Η έντονη ενασχόληση με τα δικά μας «πρέπει», μας κάνει να θέλουμε να παραιτηθούμε και μας εγγυάται ότι θα βρισκόμαστε στην ίδια δυσάρεστη συναισθηματική κατάσταση και το επόμενο καλακαίρι. Τα δικά μας «πρέπει» λοιπόν επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο χαρακτηρίζουμε το σώμα μας ή την εμφάνισή μας και πολλές φορές μας οδηγούν σε πολύ αυστηρή κριτική για τον εαυτό μας, πράγμα που μας πληγώνει συναισθηματικά και εμποδίζει την προσπάθεια και τα κίνητρά μας. Είναι πιο χρήσιμο να αφήσουμε στην άκρη όσα θα έπρεπε να έχουμε κάνει και να εστιάσουμε σε αυτά που μπορούμε να κάνουμε. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι μια μικρή αλλαγή είναι πολύ καλύτερη από καθόλου αλλαγή.

Καλό θα ήταν να εξασκηθούμε στις θετικές σκέψεις και το θετικό εσωτερικό διάλογο με τον εαυτό μας. Δεν είναι ποτέ αργά για να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε ή μιλάμε στον εαυτό μας και τους άλλους. «Δεν είναι ποτέ αργά για να ξεκινήσω τις θετικές αλλαγές. Θα βάλω στόχους οι οποίοι είναι εφικτοί. Δεν θα καθορίσω συγκεκριμένες προθεσμίες για να αλλάξω την εικόνα του σώματός μου. Θα υιοθετήσω συνήθειες που θα μου εξασφαλίσουν μακροπρόθεσμα καλύτερα αποτελέσματα στο σωματικό μου βάρος». Προσοχή! Όταν μιλάμε για θετικές σκέψεις δεν αναφερόμαστε σε μη πραγματοποιήσιμα ή φανταστικά πράγματα. Στόχος δεν είναι να κοροϊδέψουμε τον εαυτό μας, αλλά να τον βοηθήσουμε να σκεφτεί ρεαλιστικά. Ρεαλιστικές σκέψεις οδηγούν σε θετικά συναισθήματα και θετικές συμπεριφορές. Αλλάζοντας τον τρόπο που σκεφτόμαστε για το σώμα μας, θα αλλάξουμε ταυτόχρονα τον τρόπο με τον οποίο…αντιμετωπίζουμε το σώμα μας.

Άντζελα Π. Νικήτα

Κλινικός Ψυχολόγος-Ψυχολόγος της Υγείας    

Μητροπολίτου Μεθοδίου 3 Κέρκυρα 49100 

                                             τηλ. 2661042725, κιν.6944616712

                                           Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

                                          www.angelanikita.gr

Corfuland Live Webcams

Τα Δίχτυα Εστιατόριο

Δασσιά

Δείτε live

Akti Kontogialos - Spyros Seaside Bar Restaurant

Παραλία Κοντογυαλού

Δείτε live

Vrachos

Παλαιοκαστρίτσα

Δείτε live

Corfuland Tips

Corfuland News