Τι παίζει Σήμερα

Μία στήλη με θέματα υγείας για την Κέρκυρα, τους Κερκυραίους και για όλη την Ελλάδα. Υγεία Κέρκυρα.

Το θαύμα των 4΄ λεπτών ! Tabata: Τι είναι ;

Τι είναι TABATA:  Το θαύμα των 4΄ λεπτών


Θες κορμί  λαμπάδα και δες έχεις χρόνο;;;;;;;

 

Το όνομα Tabata, προέκυψε από τον Iάπωνα ερευνητή Ιζούμι Τάμπατα (Izumi Tabata), ο οποίος το 1996 έκανε έρευνα συγκρίνοντας την συνεχή με τη διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης.

Η εν λόγω έρευνα κατέληξε στο εξής: οι αθλητές που ασκούνταν με τη διαλειμματική μέθοδο, βελτίωσαν τόσο το αερόβιο όσο και το αναερόβιο σύστημά τους ενώ όσοι προτίμησαν τη συνεχή προπόνηση είδαν καλυτέρευση μόνο του αερόβιου.

Σύμφωνα με το πρωτόκολλο της Tabata, η προπόνηση γίνεται 5 φορές την εβδομάδα (όχι λιγότερες από 3/εβδ) για μόνο 4 λεπτά. Οι αθλητές δίνουν το μέγιστο δυνατό σε 20 δευτερόλεπτα και ξεκουράζονται μόνο δέκα δευτερόλεπτα. Στα 20 αυτά δεύτερα, η πρόσληψη οξυγόνου φτάνει το 170%.

Σκοπός της Tabata είναι να ωθήσεις το σώμα σου στα όριά του. Έτσι, αυξάνεις την αντοχή σου, αποκτάς σμιλεμένο σώμα και γυμνάζεις κάθε μυ του κορμιού σου.

Το θαύμα των 4΄ λεπτών ! Tabata: Τι είναι ;

Ο προπονητής Τabata, Ράνιερ Πόλαρντ, τονίζει πως το πιο σημαντικό στην συγκεκριμένη γυμναστική είναι πως κάθε άνθρωπος προσπαθεί να ξεπεράσει τα δικά του όρια. Προπόνηση με προπόνηση, γίνεσαι καλύτερη και μπορεί στην αρχή να κατάφερνες να κάνεις μόνο 2 πους-απς σε 20 δεύτερα, όπως καταλήγεις να εκτελείς πάνω από 5. Ειδικά η μέτρηση χρόνου, που είναι τόσο σημαντική στην Τabata, σε βοηθά να ωθείς το σώμα σου ακόμα παραπέρα. Έτσι, καταλήγεις να καις θερμίδες και να βελτιώνεις τη λειτουργία της καρδιάς σου.

Πώς το κάνεις: Επιλέγει ο γυμναστής σου την ή τις ασκήσεις που σου ταιριάζουν (τρέξιμο, σχοινάκι, άρσεις αλτήρων, ποδήλατο, πους-απς, ακόμα και βαθιά καθίσματα) και σε 20 δευτερόλεπτα δουλεύεις όσο πιο σκληρά μπορείς. Ξεκουράζεσαι 10 δευτερόλεπτα και επαναλαμβάνεις για σύνολο 8 γύρους (4' λεπτά) . Στο τέλος, νιώθεις την ανάσα σου να κόβεται.

Πόσες θερμίδες καις: σε κάθε συνεδρία Tabata χάνεις 500 με 700 θερμίδες. Το σώμα σου συνεχίζει να καίει λίπος και θερμίδες ακόμα και μετά την άσκηση αφού το σώμα προσπαθεί να ηρεμήσει από την προπόνηση.

Έρευνες έχουν δείξει πως η Tabata αποτελεί έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να κάψεις λίπος και να βοηθήσεις το μεταβολικό σου ρυθμό να τρέχει για ώρες μετά την προπόνηση. Αν είσαι μάλιστα από τους ανθρώπους που έχουν λίγο χρόνο στη διάθεσή σου και θέλουν να δουν γρήγορα αποτελέσματα στη γραμμή τους, αυτή η προπόνηση σου ταιριάζει.

Πάντα η έντονη άσκηση πρέπει να ξεκινά πιό συντηρητικά και πάντα με έγκριση ιατρού .Με τον καιρό η φυσική σου κατάσταση βελτιώνεται και μπορείς να πιέσεις τον οργανισμό σου χωρίς να τραυματιστείς.

Συμπέρασμα: Σε 4 λεπτά (εφόσον όντως γυμναστείς στα όρια σου) καις τόσες θερμίδες, όσες σε 60 λεπτά καρδιαγγειακής προπόνησης.

 

Λίλη Μιχαλά

Καθηγήτρια Φυσ. Αγωγής & Αθλητισμού

ΤΕΦΑΑ-ΔΠΘ

Personal trainer- Pilates- postnatal exercise- Λειτουργικήπροπόνηση- Tabata

Mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

T: 6987501800

Corfuland Live Webcams

Τα Δίχτυα Εστιατόριο

Δασσιά

Δείτε live

Akti Kontogialos - Spyros Seaside Bar Restaurant

Παραλία Κοντογυαλού

Δείτε live

Kaiser Bridge Restaurant

Γέφυρα του Κάιζερ

Δείτε live

Corfuland News