Τι παίζει Σήμερα

Corfu Literary Festival, 17-19/09/2020

Ώρα έναρξης: 05:00
Μία στήλη με θέματα υγείας για την Κέρκυρα, τους Κερκυραίους και για όλη την Ελλάδα. Υγεία Κέρκυρα.

Πότε ένα παιδί χρειάζεται λογοθεραπεία;

Τα πρώτα χρόνια της ζωής ενος παιδιού είναι καθοριστικά για την εξέλιξή του σε όλους τους τομείς της ανάπτυξης. Όσον αφορά τον τομέα της γλώσσας και του λόγου καθοριστική είναι  η περίοδος απο την γέννηση έως 6 χρονών, καθώς σε αυτά τα χρόνια συντελούνται σημαντικές εξελίξεις στην γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού, που αφορούν όλη την μελλοντική του πορεία. Αυτό γιατί αν δεν αντιμετωπιστούν έγκαιρα οι τυχόν δυσκολίες στο λόγο του παιδιού, υπάρχουν πολλές πιθανότητες να προκύψουν δευτερογενείς συνέπειες όπως είναι οι μαθησιακές δυσκολίες αλλά και γενικότερες δυσκολίες στη σχολική επίδοση και ακαδημαική πορεία του παιδιού, η χαμηλή αυτοεκτίμηση, η μειωμένη κοινωνική δραστηριότητα και η μειωμένη αλληλεπίδραση με τα άλλα παιδιά της ηλικίας του, ο φόβος της επικοινωνίας και της έκφρασης με παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας και με ενήλικες.

Κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό ανάπτυξης, όμως παρόλα αυτά δεν παύουν να υπάρχουν αναπτυξιακά ορόσημα τα οποία μας κατευθύνουν.

Πότε ένα παιδί χρειάζεται λογοθεραπεία;

Πότε πρέπει να απευθυνθώ σε λογοθεραπευτή;

Αν το παιδί σας δεν ανταποκρίνεται στις παρακάτω αναπτυξιακές ακολουθίες, θα ήταν σκόπιμο να ζητήσετε τη βοήθεια ενός ειδικού. Ενδεικτικά, ένα παιδί σε ηλικία:

1,5 -2 χρονών

  • Χρησιμοποιεί 50-100 λέξεις ή και παραπάνω
  • Καταλαβαίνει 300 λέξεις ή και παραπάνω
  • Ανταποκρίνεται σε ήχους και ερεθίσματα
  • Γνωρίζει πέντε μέρη του σώματος
  • Χρησιμοποιεί αντωνυμίες (π.χ. «δικό μου»)
  • Ρωτά και να απαντά σε ερωτήσεις του τύπου «τί είναι αυτό;»
  • Καταλαβαίνει βασικές κατηγορίες (π.χ. παιχνίδια, φαγητό)

2-3 χρονών

  • Χρησιμοποιεί 50-250 ή και περισσότερες λέξεις 
  • Καταλαβαίνει 500-900 λέξεις
  • Καταλαβαίνει τα περισσότερα από τα πράγματα που του/της λένε
  • Έχει καταληπτή ομιλία κατά 50-75%
  • Επικοινωνεί τις σωματικές του ανάγκες (πριν, κατά τη διάρκεια και μετά)
  • Δημιουργεί φράσεις με 2-4 λέξεις
  • Κάνει ερωτήσεις μίας ή δύο λέξεων
  • Ζητά αντικείμενα με το όνομά τους
  • Εκτελεί διπλές εντολές (π.χ πάρε το μολύβι και δώστο στη θεία σου)
  • Αναγνωρίζει αρκετά μέλη του σώματος
  • Μιλά με δυνατή φωνή
  • Αυξάνει το εύρος του τόνου της φωνής

3-4 χρονών

  • Χρησιμοποιεί 800-1.500 ή και περισσότερες λέξεις
  • Καταλαβαίνει 1.200-2.000 ή και περισσότερες λέξεις
  • Εκτελεί διπλές και τριπλές εντολές 
  • Χρησιμοποιεί 4-5 λέξεις στις προτάσεις
  • Έχει ομιλία κατά προσέγγιση 80% καταληπτή
  • Βελτιώνεται η γραμματική του στις προτάσεις (χρησιμοποιεί πληθυντικό , αντωνυμίες, αόριστο και μελλοντικούς χρόνους)
  • Διατηρεί το θέμα σε μακροσκελείς συνομιλίες με ενήλικες και συνομηλίκους 

4-5 χρονών

  • Χρησιμοποιεί 900-2.000 λέξεις
  • Καταλαβαίνει 10.000 ή και περισσότερες λέξεις
  • Σχηματίζει προτάσεις τεσσάρων με οχτώ λέξεων
  • Μετρά μέχρι το 10
  • Ακούει μικρές, απλές ιστορίες και μπορεί να απαντήσει σε σχετικές ερωτήσεις
  • Χρησιμοποιεί τη γραμματική των ενηλίκων την περισσότερη ώρα (δηλαδή έχει πιά κατακτήσει το μεγαλύτερο μέρος των γραμματικών φαινομένων)
  • Κάνει ερωτήσεις για τη λειτουργία των πραγμάτων και ενδιαφέρεται για την σημασία των λέξεων
  • Η ομιλία του είναι καταληπτή στο μεγαλύτερο της μέρος 
  • Μιλά για τις εμπειρίες του στο σχολείο, με φίλους, στο σπίτι κτλ

5-6 χρονών

  • Καταλαβαίνει περίπου 13.000 λέξεις
  • Χρησιμοποεί προτάσεις 4-6 λέξεων
  • Χρησιμοποιεί προτάσεις με λεπτομέρειες
  • Επικοινωνεί με ευκολία με ενήλικες και άλλα παιδάκια
  • Τραγουδά ολόκληρα τραγούδια, απαγγέλλει παιδικά ποιήματα και αναπαράγει με ακρίβεια ιστορίες
  • Μετρά μέχρι το 30 και ονομάζει με ακρίβεια τις ημέρες της εβδομάδας

 

Πότε ένα παιδί χρειάζεται λογοθεραπεία;

Σε ποιές άλλες περιπτώσεις πρέπει να απευθυνθώ σε ειδικό;

  • Σε περίπτωση όπου αντιληφθείτε λάθη στην άρθρωση του παιδιού, δηλαδή δυσκολίες στην παραγωγή κάποιων ήχων (φωνημάτων) της γλώσσας (π.χ. το παιδί δεν παράγει τον ήχο /ρ/, /σ/, /ξ/, /ψ/)
  • Σε περίπτωση που αντικαθιστά ήχους με άλλους ήχους (π.χ. λέει /β/ αντι για /δ/)
  • Σε περίπτωση που εκδηλώνει «μπλοκαρίσματα» ή επαναλήψεις στην ροή της ομιλίας του (π.χ. μμμ-μπάλα ή μπα-μπαλα)
  • Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση νιώθετε ανησυχία για τη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού σας 
  • Τέλευταίο αλλά πολύ σημαντικό, σε περίπτωση που κάποιο παιδί έχει διάγνωση νευρολογικής διαταραχής, συνδρόμου, αναπτυξιακής διαταραχής, προβλήματα ακοής ή σχιστία.

Η σημασία της έγκαιρης διάγνωσης και άρα κατ’ επέκταση της έγκαιρης αντιμετώπισης κρίνεται απαραίτητη για τη γενικότερη εξέλιξη και πρόοδο του παιδιού, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω. Δυστυχώς, κάποιες φορές επικρατεί η λανθασμένη αντίληψη πως το παιδί θα μιλήσει μόνο του ή θα διορθώσει τα λάθη του αυτόματα, κάτι που δεν μπορεί να το εγγυηθεί κανείς. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε σε περίπτωση υπόνοιας για κάποια δυσκολία στον λόγο του παιδιού είναι να απευθυνθείτε σε εναν λογοθεραπευτή και εκείνος με τη σειρά του θα αξιολογήσει τις γλωσσικές ικανότητες του παιδιού και θα σας κατευθύνει.

(Καλέστε την Αναστασία Κωνστάντη και κλείστε ραντεβού για μια εντελώς δωρεάν αξιολόγηση του παιδιού σας)

 

Πότε ένα παιδί χρειάζεται λογοθεραπεία;

Κωνστάντη Σπ. Αναστασία

Λογοθεραπεύτρια -Φωνοθεραπεύτρια  

Δ/νση: Σπύρου Γαρδικιώτη 13, Νεό Λιμάνι Κέρκυρα

Τηλ: 26610 43003 /6987247127

 
 

Corfuland Live Webcams

Porto Nuovo Restaurant

Κασσιόπη

Δείτε live

Mojitos

Ύψος

Δείτε live

Akti Kontogialos - Spyros Seaside Bar Restaurant

Παραλία Κοντογυαλού

Δείτε live

Corfuland Tips

Corfuland News