Τι παίζει Σήμερα

Fuego Summer Art Camp, 09-20/07/2018

Ώρα έναρξης: 08:00

Live Music @ Sessions, 19/07/2018

Ώρα έναρξης: 22:00

Φωτογραφική έκθεση Paolo Morello στο Λατινικό Παρεκκλήσι, από 28/03/2018

Προσθήκη στο ημερολόγιο Επισκέψεις : 5028

jeventimage

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ

Φωτογραφική έκθεση του Paolo Morello

 

28 Μαρτίου – 6 Μαΐου 2018

Λατινικό Παρεκκλήσιο, Παλαιό Φρούριο Κέρκυρας

 

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κέρκυρας, το Επίτιμο Ιταλικό Προξενείο Κέρκυρας και το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών, σε συνεργασία με το ΚΑΜ-Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου, διοργανώνουν την έκθεση «Περιήγηση στην Τελειότητα» του Ιταλού φωτογράφου Paolo Morello. Η έκθεση, σε επιμέλεια της Αφροδίτης Οικονομίδου, αποτελεί έναν εικαστικό φόρο τιμής στο αδιαμφισβήτητο μεγαλείο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.

 

Ο Paolo Morello, γεννημένος στο Παλέρμο της Σικελίας και μεγαλωμένος -όπως αφηγείται ο ίδιος-με τα Έπη του Ομήρου στη σκιά των αρχαίων ναών της Μεγάλης Ελλάδας, αποφάσισε το 2014 να αφιερώσει ένα μεγάλο κεφάλαιο της φωτογραφικής δουλειάς του στην τεκμηρίωση τωνσημαντικότερων ελληνικών αρχαιολογικώνχώρων. Ξεκίνησε την έρευνά του μετην πρόθεση να επανεξετάσει τις μυθικές, τιςθεμελιώδειςγι’αυτόντοποθεσίες του ευρωπαϊκού πολιτισμού και, όντας ιστορικός τέχνης,επέλεξε ως συντρόφους του ταξιδιού τουτον Όμηρο και τον Παυσανία. Φυσικά, ο καλλιτέχνης, ωςκαλόςγνώστης της Ιστορίας, δεν θα μπορούσε να παραλείψει να αποτίσειφόρο τιμής και στα υπέροχα αρχαία μνημεία της Μεγάλης Ελλάδαςπου βρίσκονται σε ιταλικό έδαφος.Δημιουργήθηκε έτσι μια σειρά 200 φωτογραφιών από τις οποίες 30 επιλεγμένες παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Αρχαιολογικό Μουσείο των Χανίων (3-23 Ιουλίου 2017), κατόπιν μεταφέρθηκαν στην Αθήνα στο Επιγραφικό Μουσείο (21 Σεπτεμβρίου-26 Οκτωβρίου), στο Αρχαιολογικό Μουσείο των Δελφών    (1 Νοεμβρίου-3 Δεκεμβρίου) και στη συνέχεια η έκθεση φιλοξενήθηκε στην Θεσσαλονίκη στον εκθεσιακό χώρο του βιβλιοπωλείου του ΜΙΕΤ - Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης (15 Δεκεμβρίου 2017 -20 Ιανουαρίου 2018).

 

Ο ίδιος ο φωτογράφος δηλώνει για την δουλειά του:

 

«Η φωτογράφισηενός αρχαιολογικού χώρου ενέχειπάντα μια σύγκρουση. Ανάμεσα σε αυτό που έχουμε μελετήσεικαι αυτό που βλέπουμε. Ανάμεσαστιςεπιστημονικέςμας γνώσεις, την ορθολογιστικήμας αντίληψη και τα υπάρχοντα ερείπια, μερικές φορές πολύ φτωχά, που προσφέρονται μπροστά από τον φακό μας. Ανάμεσα στην έντονη συγκίνηση που μας προκαλεί καρδιοχτύπι,την μαγείαπου μας κατακλύζεικαι την επιθυμία να τα αποτυπώσουμεόλα αυτά σε μια εικόνα. Αυτή η σύγκρουση είναι ένα είδος πρόκλησηςκαι αυτό ακριβώς αναμένεται να αντιπροσωπεύσει ένας φωτογράφος.

Υπάρχουν τόποιτων οποίων το «μέγεθος»υπερβαίνει το χώρο που καταλαμβάνουν στην πραγματικότητα. Είναι τόποι που αποτελούν σύμβολα, πνευματικές προεκτάσεις,εικόνες που η συλλογική μνήμη επεξεργάστηκεεδώ και αιώνες, καταστάλαγμα ιστορικών αναφορών, τολμηρών περιηγήσεων και ακούραστων αρχαιολογικών ερευνών. Γύρω από μια πέτρα, γύρω από ένανάμορφο σωρό ερειπίων συγκεντρώνονται συχνάσυμβολικές αξίεςτόσοισχυρές ώστε να καθιστούν αυτά τα αρχαία ίχνη, πουμόλις μετά βίας είναι ορατά, ένα εξαίσιο μνημείο. Η Αρχαία Ελλάδα είναι το κατ’εξοχήν έμβλημα αυτού του φαινομένου. Ήδη για τους Ρωμαίους, η Ελλάδα δεν ήταν απλά μια χώρα προς κατάκτηση, μια επαρχία μεταξύ άλλων, που έπρεπε ναενσωματωθεί στο πλαίσιο της Αυτοκρατορίας. Ήταν αντικείμενο θαυμασμού τόσο μεγάλουώστε να δικαιολογεί την περίφημη φράση τουΟράτιου: «Graecia capta ferum victorem cepit»- η κατακτημένηΕλλάδα κατέκτησε τον βάρβαρο​​νικητή. Από τότε, αυτό το συναίσθημα θαυμασμού για τον ελληνικό πολιτισμό δεν έχει ατονίσει. Σήμερα σώζονταιελάχιστααπομεινάρια από το μεγαλείο της Αρχαίας Ελλάδας. Από τους χιλιάδες ναούς, τα θέατρα, τα δημόσια κτίρια, παραμένουν όρθια μόνομερικές δεκάδες μνημεία, συχνά κατεστραμμένα και συμβιβασμένα μετο χρόνο. Και όμως, αυτά τα λίγα απομεινάρια που επιβίωσαν αποτέλεσαν,κατά τη διάρκειατων αιώνων,επίλεκτους προορισμούς για περιπετειώδηταξίδια,αντικείμενο περιηγήσεων που με την έμπνευση και το πάθος τους συνεχίζουν ακόμη και σήμερα να μας προκαλούνκατάπληξη και δέος.

Στην Αρχαία Ελλάδα βυθίζονται οι πολιτιστικές και πολιτικές ρίζες της Δύσης. Με αίσθηση ευγνωμοσύνης και σεβασμού συνεχίζουμε να θυμόμαστε ότι ο πολιτισμός μας ωφείλει στην Ελλάδατα δώρα της Δημοκρατίας και της Φιλοσοφίας.»

                                                   

Οι αρχαιολογικοί χώροι

Ελλάδα: Αθήνα, Ολυμπία, Δελφοί, Κόρινθος, Νεμέα, Μυκήνες, Άργος, Τίρυνθα, Επίδαυρος, Αίγινα(Αφαία), Σούνιο, Βραυρώνα, Μέγαρα.

Ιταλία(Μεγάλη Ελλάδα): Ποσειδωνία, Κρότων, Μεταπόντιο, Σελινούς, Έγεστα, Ακράγας.

 

INFO

Περιήγηση στην Τελειότητα

Φωτογραφική έκθεση του Paolo Morello

 

Λατινικό Παρεκκλήσιο

Παλαιό Φρούριο Κέρκυρας

 

Διάρκεια έκθεσης

28 Μαρτίου έως 6 Μαΐου 2018

 

Ωράριο λειτουργίας: 8.00 – 15.00

 

Eγκαίνια

Τετάρτη 28 Μαρτίου, ώρα 19.00

 

 

Επιμέλεια έκθεσης

Αφροδίτη Οικονομίδου

 

Πληροφορίες και ενημερωτικό υλικό:

e-mail: itinerarionellaperfezione@gmail.com

 

Πίσω

Corfuland Live Webcams

Apovrado Κommeno

Kομμένο

Δείτε live

Nautilus

Ανεμόμυλος

Δείτε live

Ακταίον Κέρκυρα

Λεωφ. Δημοκρατίας, Παλαιό Φρούριο

Δείτε live

Corfuland News