Τι παίζει Σήμερα

Saturdays Nights @ Tartaya, 04/07/2020

Ώρα έναρξης: 20:00
Ιστορικά Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Πληροφορίες για την ιστορία της Κέρκυρα

Το ένδοξο αγωνιστικό Cooper του Σταύρου Ζαλμά στην Κέρκυρα στο παρελθόν

Στις 28 Αυγούστου του 1966 στο σιρκουί της Κέρκυρας συμμετείχε ο Σταύρος Ζαλμάς με το αγωνιστικό Cooper κερδίζοντας τη δεύτερη θέση και την πρώτη θέση να κερδίζει η JAGUAR E-TYPE του Κοτσώνη. Ο Ζαλμάς σε όλη σχεδόν την διάρκεια του αγώνα και μέχρι τον προτελευταίο γύρο προπορευόταν αλλά καθυστέρησε πίσω από την τεραστίων διαστάσεων CHEVROLET του Πεσμαζόγλου.

Η αγωνιστική επιτυχία των Cooper

Η αγωνιστική επιτυχία των Cooper στα μέσα της δεκαετίας του ’60, τους έδωσε το κάτι παραπάνω στην μάχη των εντυπώσεων και της δημοσιότητας. Δεν ήταν μόνον ένα αυτοκίνητο που έκλεβε τις νεανικές καρδιές λόγω της καινοτομίας και του modus Vivendi που πρόσφερε αλλά και ένα αξιόμαχο σύνολο στις ειδικές του πανευρωπαϊκού, τότε, πρωταθλήματος ράλυ. Ήταν επίσης, οι αλλεπάλληλες διακρίσεις του, σε κάθε είδος αγώνα στη γηραιά Ήπειρο που του έδωσαν αυτό που λίγα οχήματα είχαν την τύχη να έχουν.

Παρόμοιες διακρίσεις αποκόμισε και στην Ελλάδα, τη δεκαετία του ‘60. Δεκάδες νίκες κλάσεων, δέκα νίκες Γενικής και τέσσερις Πανελλήνιους τίτλους. Υπήρξαν αγώνες που ποτέ δεν κέρδισαν, όπως το Τατόι, οι αναβάσεις Ριτσώνας και Φιλερήμου και το circuit στη Ρόδο. Υπήρξε όμως και ένας αγώνας που κέρδισαν δυο φόρες. Η ανάβαση Πάρνηθας.

Η πρώτη στις 3 Απριλίου του ’66. Ο Σταύρος Ζαλμάς ανέβασε πιο γρήγορα από όλους τους 50 τερματίσαντες το κόκκινο με μαύρη οροφή Cooper του, στην πρώτη του εμφάνιση εκεί με τα 1.275 κ.εκ. Δεν κατάφερε όμως να σπάσει το Πανελλήνιο ρεκόρ που είχε πετύχει το '65 ο Άλκης Μίχος με την Ferrari.

Το ένδοξο αγωνιστικό Cooper του Σταύρου Ζαλμά στην Κέρκυρα στο παρελθόν

Ένα χρόνο αργότερα, στις 2 Απριλίου του ’67, ο Γιώργος «Μέλας» Μεϊμαρίδης, θα γινόταν ο πρώτος Έλληνας που θα κατέβαζε το χρόνο κάτω από τα επτά λεπτά. «Εξεπόρθησεν το οχυρόν επτά λεπτά» θα σημείωνε το περιοδικό «Βολάν», για την νίκη του νεαρού οδηγού στην πρώτη εφαρμογή του συνδυασμού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης και racingελαστικών σε Cooper στον τόπο μας. Σε έξι δέκατα συνωθούνται πίσω του η Giulia του αδελφού του Γιάννη, η Vette του Τζώνυ και άλλο Cooper του Στ. Ζαλμά.

Να τεθεί δε υπ’ όψιν, πως και τις δυο χρονιές την ανάβαση Πάρνηθας σαν δοκιμασία του ράλυ «Ακρόπολις» την κέρδισαν επίσης Cooper. Το ’66 ο Makinen, το ’67 ο Hopkirk χωρίς μάλιστα να πλησιάσουν τους «ελληνικούς» χρόνους.

Στις 28 Αυγούστου του 1966 στο σιρκουί της Κέρκυρας κερδίζει η Jaguar E-Type του Κοτσώνη. Στην δεύτερη θέση έρχεται ο Σταύρος Ζαλμάς με Austin Cooper-S παρ’ότι ο Ζαλμάς σε όλη σχεδόν την διάρκεια του αγώνα και μέχρι τον προτελευταίο γύρο προπορευόταν καθυστέρησε πίσω από την τεραστίων διαστάσεων Chevrolet του Πεσμαζόγλου.

Δείτε φωτογραφία από το ένδοξο αγωνιστικό Mini Cooper του Σταύρου Ζαλμά στην Κέρκυρα κατά την εκκίνηση από τον Τρουμπέτα

Το ένδοξο αγωνιστικό Cooper του Σταύρου Ζαλμά στην Κέρκυρα στο παρελθόν

Η περίοδος 1956-1971 είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες της ιστορίας των αγώνων αυτοκινήτου στην Ελλάδα, καθώς στο διάστημα εκείνων των 15 χρόνων οργανώθηκαν και μορφοποιήθηκαν τα πρώτα πρωταθλήματα, ενώ παράλληλα εμφανίστηκε η πρώτη γενιά οδηγών αγώνων με σταθερή παρουσία.

O Σταύρος Ζαλμάς διακρίθηκε πρωταθλητής στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα Τουρισμού 1966, Πανελλήνιο πρωτάθλημα Ράλλυ 1965 και 1966.

Πληροφορίες από το tellingstories.gr, http://carhistory.gr/

Επιμέλεια άρθρου: Φαϊτά Ελίνα

Corfuland Live Webcams

Τα Δίχτυα Εστιατόριο

Δασσιά

Δείτε live

Akti Kontogialos - Spyros Seaside Bar Restaurant

Παραλία Κοντογυαλού

Δείτε live

Palaiokastritsa Apartments

Παλαιοκαστρίτσα

Δείτε live

Corfuland Tips

Corfuland News