Τι παίζει Σήμερα

Ιστορικά Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Πληροφορίες για την ιστορία της Κέρκυρα
Ειδοποίηση
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items

Η «Αγγέλικα» με την όμορφη γραμμή που έκανε το Πειραιάς-Brindisi-Κέρκυρα έως 1966

Το ατμόπλοιο «Αγγέλικα», το οποίο για χρόνια μετά το 1950 εκτελούσε το δρομολόγιο από Πειραιά προς Brindisi μέσω Κέρκυρας. 

«.. είχε κάθετη πλώρη, γυρτή προς τα πίσω τσιμινιέρα και άλμπουρα, και γενικά είχε την όμορφη γραμμή των παραδοσιακών ατμόπλοιων…».


Η «Αγγέλικα» με την όμορφη γραμμή που έκανε το Πειραιάς-Brindisi-Κέρκυρα έως 1966

Το ατμόπλοιο «Αγγέλικα», το οποίο για χρόνια μετά το 1950 εκτελούσε το δρομολόγιο από Πειραιά προς Brindisi μέσω Κέρκυρας, κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία Fairfield Co Ltd στη Γλασκώβη της Σκωτίας το 1910. Ήταν ένα μεγάλο σκάφος για την εποχή του με εκτόπισμα 3061 τόνων, μήκος88,5 μέτρα, πλάτος 14,05 και βύθισμα4,6 μέτρα.
Η καναδική εταιρεία Canadian Pacific Railway πρόσθεσε το καινούργιο σκαρί στο στόλο της, για εξυπηρέτηση των παρακτίων συγκοινωνιών, στις αρχές Δεκέμβρη του 1910 με το όνομα «Princess Adelaide». Το πλοίο έπλευσε από το Fairfield yard at Govan της Γλασκώβης με κυβερνήτη τον A. A. Lingren, αξιωματικούς τους R. Esdale, H. A. Moore, J. Cockton και αρχιμηχανικό τον Thomas Moffatt.
Η «Αγγέλικα» με την όμορφη γραμμή που έκανε το Πειραιάς-Brindisi-Κέρκυρα έως 1966


Το σκάφος

Το «Princess Adelaide», μαζί με το αδελφό του πλοίο «Princess Alice», που έφθασε στον Καναδά την επόμενη χρονιά, εκτελούσε τα δρομολόγιά του (Η.Π.Α. – Καναδάς – Αλάσκα) με οικονομική ταχύτητα 11,5 κόμβων καταναλώνοντας 24 τόνους κάρβουνο το 24ωρο και χρησιμοποιώντας μόνο δύο από τους τέσσερις λέβητες για την παλινδρομική τετρακύλινδρη μηχανή τριπλής εκτόνωσης που διέθετε. Για τους αναγνώστες που ενδιαφέρονται για τις τεχνικές λεπτομέρειες: οι κύλινδροι είχαν διαδρομή εμβόλου 39″ (991 mm) και διαμέτρους: ο υψηλής πίεσης 27″ (686 mm), ο μέσης πίεσης 42″ (1.067 mm) και οι δύο κύλινδροι χαμηλής πίεσης 48,5″ (1.232 mm).

Το πλοίο κινούνταν μόνο με μία έλικα, ενώ λίγα χρόνια αργότερα οι ανθρακολέβητες αντικαταστάθηκαν με πετρελαιολέβητες.
Ήταν βαμμένο μαύρο, διέθετε σαλόνι δείπνου για 150 άτομα, αίθουσα για πρόχειρο φαγητό και καφέ για άλλα 100. Οι καμπίνες πολυτελείας ήταν 118, όλες με ζεστό και κρύο τρεχούμενο νερό, φορητές θερμάστρες, ηλεκτρικές λάμπες και φινιστρίνια.
Μία πολύ ψηλή τσιμινιέρα, γυρτή προς τα πίσω, του έδινε μεγαλοπρέπεια. Η τεράστια βεράντα και οι πολύ μεγάλοι διάδρομοί του το έκανε άνετο, για τους επιβάτες, ενώ οι αίθουσές του ήταν μεγάλες και ψηλοτάβανες. Είχε κάθετη πλώρη και άλμπουρα, και γενικά είχε την όμορφη γραμμή των παραδοσιακών ατμόπλοιων.

Η «Αγγέλικα» με την όμορφη γραμμή που έκανε το Πειραιάς-Brindisi-Κέρκυρα έως 1966

Το πρώτο ταξίδι

Το «Princess Adelaide», έχοντας φθάσει στον Καναδά στα τέλη του 1910, είχε την ατυχία να προσαράξει στο Appletree Cove on Puget Sound κατά τη διάρκεια μιας πυκνής χιονοθύελλας ενώ εκτελούσε το παρθενικό του ταξίδι με επιβάτες στις 31 Γενάρη του 1911 καθώς έπλεε από Victoria και Vancouver προς το Seattle. Δεν έπαθε ζημίες και συνέχισε τα ταξίδια του για 40 σχεδόν χρόνια.

Μοντέλο του «Αγγέλικα» στο «Μουσείο Nαυτικής Παράδοσης». Είχε δοθεί στην εταιρεία Αδελφών Τυπάλδου με την αγορά του πλοίου και στη συνέχεια δόθηκε στο Μουσείο.

Στη εταιρεία των Αδελφών Τυπάλδου

Μετά από δεκαετίες υπηρεσίας στην Canadian Pacific B. C.Coastal Service, το «Princess Adelaide» εγκατέλειψε τα γνώριμά του νερά των αμερικανικών ακτών και έπλευσε στη Μεσόγειο και πέρασε από τα τέλη του 1949 στην Ατμοπλοϊα των Αδελφών Τυπάλδου.
Το «Adelaide» ήταν ήδη 40 χρονών σκαρί και με κάποιες αλλαγές στην εμφάνιση, μετονομάστηκε σε «Αγγέλικα» (από το όνομα της αδελφής των Τυπάλδων). Το πλοίο διαμορφώθηκε ώστε να παρέχει όλες τις ανέσεις στους επιβάτες. Υπήρχαν πολλοί χώροι με όλα τα απαραίτητα, αίθουσα κινηματογράφου, αίθουσα χορού με μόνιμη ορχήστρα, πισίνα και άλλα πρωτοποριακά για την καλύτερη μεταφορά και θετική ταξιδιωτική εμπειρία των επιβατών.
Το «Αγγέλικα» εξυπηρετούσε από τις 19 Δεκέμβρη του 1949 τη γραμμή Brindisi-Κέρκυρα-Κεφαλονιά-Πάτρα-Πειραιάς και αργότερα Πειραιάς-Χανιά, μεταφέροντας 187 επιβάτες στην πρώτη θέση, 100 στη δεύτερη, 83 στη τουριστική και 250 στο κατάστρωμα.
Παρέμεινε σε υπηρεσία ως το 1966 και εμφανίστηκε σε πολλές ταινίες, με πιο γνωστή το «Ραντεβού στην Κέρκυρα» (1960) του Δημήτρη Δαδηρα.

Πηγή:  corfuhistory.eu

Corfuland Live Webcams

Τα Δίχτυα Εστιατόριο

Δασσιά

Δείτε live

Akti Kontogialos - Spyros Seaside Bar Restaurant

Παραλία Κοντογυαλού

Δείτε live

Vrachos

Παλαιοκαστρίτσα

Δείτε live

Corfuland Tips

Corfuland News