BEGIN:VCALENDAR VERSION:2.0 PRODID:-//jEvents 2.0 for Joomla//EN CALSCALE:GREGORIAN METHOD:PUBLISH BEGIN:VTIMEZONE TZID:Europe/Athens END:VTIMEZONE BEGIN:VEVENT UID:468fe794d4479f5adc57394424992fb1 CATEGORIES:Συνέδρια SUMMARY:Πρόγραμμα 10ο Διατμηματικό Μουσικολογικό Συνέδριο, 26-28/10/2018 LOCATION:Τμήμα Μουσικών Σπουδών DESCRIPTION;ENCODING=QUOTED-PRINTABLE:
Τα τέσσερα πανεπιστημιακά τμήματα μουσικής κα
ι μουσικολογίας των
ελληνικών πανεπιστημίων, δηλαδή τα Τμήματα Μουσι
κών Σπουδών του
Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Εθνικο
ύ και Καποδιστριακού
Πανεπιστημίου Αθηνών, του Ιονίου Πανεπιστημίου,
καθώς και το Τμήμα
Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου
Μακεδονίας, συναντώνται
για δέκατη συναπτή χρονιά στο καθιερωμένο κα
ι ιδιαίτερα επιτυχημένο
ετήσιο Διατμηματικό Μουσικολογικό Συνέδριο υ
πό την αιγίδα της Ελληνικής
Μουσικολογικής Εταιρείας. Το 2018 το 10ο
Διατμηματικό Μουσικολογικό
Συνέδριο θα φιλοξενηθεί στην Κέρκυρα και
την οργάνωσή του έχει αναλάβει
το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου
Πανεπιστημίου.
Οι εργασίες του συνεδρίου θα διεξαχθούν, ειδικ
ότερα, από την Παρασκευή,
26 Οκτωβρίου, μέχρι την Κυριακή, 28 Οκτωβρ
ίου 2018, στην Κέρκυρα, με
ειδικό θέμα «Η μουσική κληρονομιά στη δυτ
ική έντεχνη μουσική» (με αφορμή
το κεντρικό θέμα του 2018, «Ευρώπη κ
αι πολιτιστική κληρονομιά»), στους
χώρους της Ιονίου Ακαδημίας, της
Παλαιάς Φιλαρμονικής και της Δημοτικής
Πινακοθήκης Κερκύρας.
Η συμμετοχή σε αυτό είναι
ελεύθερη για όλο
υς τους φιλόμουσους και τους φιλίστορες.
26 Οκτωβρίου
Πρωί< /p>
Παλαιά Φιλαρμονική
9.00-10.30 (προεδρεύων: Ευστάθιος Μακρής)
Μάρκος Λέκκας, Ιχνηλατώντας το τα, το τη και το τε (από το επίνητ ρο της Ελευσίνας στην διδακτική αύρα της τονικής θεωρίας)
Μαρία Αλεξάνδρου, O Άγιος Δημήτριος μέσα από τη βυζαντινή υ μνογραφία, μελουργία και αγιογραφία
Ευαγγε λία Σπυράκου, Χορωδιακές δομές, επιτέλεση και τελετουργικές πρακτικές ως κλ ηρονομιά του Βυζαντίου στη Βενετία
11.00-13.00 (προεδρεύων: Πάνος Βλαγκόπουλος)
Κώστας Καρδάμης, Ανιχνεύοντας τις «Στήλες τη ς Αρμονίας»: Ειδήσεις για τη μουσική δραστηριότητα στις κερκυραϊκές τεκτονι κές στοές του 19ου αιώνα
Δημήτριος Μπρόβας , Ο Μάντζαρος ως μουσικοπαιδαγωγός: οι επιρροές που δέχτηκε και η κληρονομι ά που άφησε
Νικόλαος Αθ. Μάμαλης, Τα μουσι κά χειρόγραφα της μπάντας της «Μουσικής Εταιρείας Αθηνών»
Άννα-Μαρία Ρεντζεπέρη-Τσώνου, Το δημοτικό τραγούδι ως μουσι κή κληρονομιά σε έργα νεοελλήνων συνθετών
13.15-14.00: Ξενάγηση στο Μουσείο και στ ο Αρχείο της Παλαιάς Φιλαρμονικής
* * *
Απόγευμ α (παράλληλες συνεδρίες)
Α. Ιόνιος Ακαδημί α
17.30-19.00 (προεδρεύων: Ιάκωβος Σταϊνχά ουερ)
Μαρία Σουρτζή-Χατζηδημητρίου, Μορφολ ογικές καινοτομίες στο πρώτο μέρος της Σονάτας για πιάνο op. 31, αρ. 2 («Κα ταιγίδα») του Beethoven
Ιωάννης Φούλιας, Π αράδοση και καινοτομία στα Δύο καπρίτσια υπό μορφήν σονατών για πιάνο, opus 47, του Muzio Clementi
Πάνος Βλαγκόπουλος , Πάλι περί εναρμονίσεων: η καθυστερημένη απάντηση του Ανσέλμ Βινέ (1847-19 21) στις Μελωδίες της Ελλάδας και της Ανατολής
Β. Παλαιά Φιλαρμονική
17.30-19.00 (προεδρεύουσα: Δανάη Στεφάνου)
Ελένη Γεωργίου, Εκδοχές πρόσληψης του ελληνικού πνεύμα τος στη δυτική μουσική στο α΄ μισό του 20ού αιώνα: Τα παραδείγματα των Στρα βίνσκυ, Strauss, Enescu, Honegger, Ravel, Seiber
Χρύσα Σκαρλάτου, Almas tiernas y puras: ένα χειρόγραφο τραγούδι για τους έλληνες Ισραηλίτες που υπήρξαν θύματα του Ολοκαυτώματος
Μαίη Κοκκίδου, Γιάννης Μυγδάνης και Ζωή Διονυσίου, Δάνει α στοιχεία της έντεχνης μουσικής στην κουλτούρα της δημοφιλούς μουσικής: η περίπτωση των μουσικών υβριδίων
Ιόνιος Ακαδημία
Μαριμέλ Χρύση, σοπράνο / Θανάσης Τρικούπης, πιάνο
27 Οκτωβρίου
Π ρωί (παράλληλες συνεδρίες)
Α. Ιόνιος Ακαδη μία
9.30-11.00:Στρογγυλή τράπεζα (Ερευνητι κή Ομάδα Βυζαντινών Μουσικών Σπουδών): Αναδρομικός παραλληλισμός προγραμμάτ ων βυζαντινομουσικολογικών σπουδών: από την τριτοβάθμια εκπαίδευση προς τη δευτεροβάθμια και την πρωτοβάθμια
11.30-13.00: Ε΄ Συνάντηση του Ακαδημαϊκού Βυζαντ ινομουσικολογικού Δικτύου
Β. Παλαιά Φιλαρμονική
9 .00-10.30 (προεδρεύων: Νίκος Μαλιάρας)
Δέσ ποινα Αυθεντοπούλου, Ιδεολογία και αισθητική στις μελωδικές και ρυθμικές ασ κήσεις του Μανώλη Καλομοίρη
Σπυριδούλα Κατ σαρού, Μουσική για θέατρο: Ο Γεώργιος Καζάσογλου και η σκηνική μουσική
< p style="text-align: left;"> Στανιμήρα Ντερμεντζίεβα, Η Βουλγαρική Εθνική Μ ουσική Σχολή (1914-1944)
11.00-13.00: Ερευνητική Ομάδα Όπερας (Α΄ μέρος) (προεδρεύ ουσα: Αναστασία Σιώψη)
Εύη Νίκα-Σαμψών, Ο εξωτισμός στην opera seria του 18ου αιώνα. Ανιχνεύοντας τα «εξωτικά» μουσικ οδραματουργικά γνωρίσματα μιας κατεξοχήν ευρωπαϊκής μουσικής παράδοσης
< p style="text-align: left;"> Βασιλική Κωνσταντίνου, Η ιστορία του υπεροπτικ ού και εξωτικού βασιλιά Κροίσου στην Όπερα του Αμβούργου. Στοιχεία εξωτισμο ύ στην μουσική κληρονομιά της πολυπολιτισμικής Όπερας του ΑμβούργουΔήμητρα Μπαντέκα, Jean-Philippe Rameau: Ανακαλύπτ οντας τις Ινδίες. Στοιχεία εξωτισμού στη μουσική δραματουργία του έργου Les Indes galantes
Μαριάννα Σιδερή, Τουρκικές αναφορές στην ευρωπαϊκή όπερα του 18ου αιώνα
* * *
Απόγευμα (παράλληλες συνεδρίες)
Α. Πα λαιά Φιλαρμονική
18.30-20.00: Ερευνητική Ο μάδα Όπερας (Β΄ μέρος) (προεδρεύουσα: Εύη Νίκα-Σαμψών)
Δήμητρα Χόνδρου, Ο εξωτισμός ως μουσική παράδοση στην ιστορική γαλλική grand opèra: Οι περιπτώσεις των Fernando Cortez και Vasco da Gama< /p>
Σταματία Γεροθανάση, Αλιείς μαργαριταριών. Νέα οπτική του μουσικού εξωτισμού
Θανάσης Τρικούπης και Μαριμέλ Χρύση, Τα γαλλικά τραγούδια για φωνή και πιάνο του Σ πυρίδωνα Σαμάρα
Β. Δημοτική Πινακοθήκη Κέρκυρας
1 8.30-20.00 (προεδρεύων: Νίκος Τσούχλος)
Αν αστασία Σιώψη, Η μουσική ως γλώσσα συναισθημάτων
Ιάκωβος Σταϊνχάουερ, Φιλοσοφία και φιλοσοφική κληρονομιά στη μουσική του 20ού αιώνα
Πάνος Τσερίκης, Αποσυνθεμέ νο υλικό και συνεκτικές μορφές στην αισθητική σκέψη του Αντόρνο: η χρήση φο λκλορικών στοιχείων για την δημιουργία αυθεντικής μουσικής
20.30: 2η συναυλία, στη Δημοτική Πινακοθήκη: Έργα για τσέμπαλο και δύο βιολιά
Κατερίνα Μιχοπούλου, τσέμπαλο / Σπύρος Γκικόντης, βιολί / Στεφ ανία Σπύρη, βιολί
28 Οκτωβρίου
Π ρωί
Ιόνιος Ακαδημία
9.00-10.30 (προεδρεύων: Πέτρος Βούβαρης)
Κωστής Ζουλιάτης, Ο Προμηθέας στην μουσική του 20ού αιώνα: Luigi Nono, Γιάννης Χρήστου
Αθανάσιος Πετρόπουλο ς, Τεχνική και αισθητική προσέγγιση των ηλεκτροακουστικών έργων για φωνή το υ Luciano Berio, και η επιρροή τους από την δυτική έντεχνη πολιτισμική κληρ ονομιά
Δανάη Στεφάνου, Ανεξάρτητες δισκογρ αφικές εκδόσεις και η συμβολή τους στην τεκμηρίωση και διάδοση της ελληνική ς μουσικής πρωτοπορίας
10.45-12.15 (προεδρεύων: Κώστας Χάρδας)
Ιωάννης Ριζόπουλος, Προσδιορίζοντας το ρυθμικό «κούνημα». Μον τέλο για την ελληνική ρυθμική αίσθηση στη μουσική εκτέλεση
Αιμίλιος Καμπουρόπουλος και Κώστας Τσούγκρας, Γενική Αναπα ράσταση Συγχορδιακών Τύπων: Ένας αλγόριθμος για τον προσδιορισμό θεμελίου κ αι τύπου συγχορδίας σε τονικά και μη-τονικά ιδιώματα
Τάσος Κολυδάς, Η ψηφιακή παρτιτούρα ως ιστορική πηγή για την απο τύπωση της μουσικής κληρονομιάς· προκλήσεις, δυνατότητες, προοπτικές
12.45-14.30: Ερευνητική Ομάδα Ερευνητικής Προσέγγισης της Μουσικής Εκτέλεσης (προεδρεύων : Ιωάννης Φούλιας)
Σταματία Καλαϊτζίδου, Ε πανάληψη, δομή και νοηματοδότηση: Από τη μουσική στην παράσταση (performan ce)
Κώστας Χάρδας, Μεταμορφώνοντας την «κλ ασική» συνθήκη: Το σχήμα Piandaemonium (6 πιάνα – 12 πιανίστες)
Πέτρος Βούβαρης και Σταματία Γεροθανάση, Η Οphelia το υ Strauss: Ερμηνευτική προσέγγιση
19.30: 3η συναυλία, στην Ιόνιο Ακαδημία: Ρεσιτάλ Σπύρου Δεληγιαννόπουλου (πιάνο)
X-EXTRAINFO:Η συμμετοχή σε αυτό είναι ελεύθερη για όλους τους φιλόμουσους και τους φιλ ίστορες. Διαβάστε περισσότερα... DTSTAMP;TZID=Europe/Athens:20240329T022500 DTSTART;TZID=Europe/Athens:20181026T080000 DTEND;TZID=Europe/Athens:20181026T230000 SEQUENCE:0 RRULE:FREQ=DAILY;COUNT=1;INTERVAL=1 TRANSP:OPAQUE END:VEVENT END:VCALENDAR