Τι παίζει Σήμερα

Διατροφή Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Μία στήλη για την διατροφή από Κερκυραίους διαιτολόγους

Τροφές που σταματούν τον χρόνο

Ο τρόπος ζωής μας και οι συνήθειες που υιοθετούμε καθορίζουν πόσο γρήγορα θα εμφανιστούν τα ορατά αλλά και τα αόρατα σημάδια της γήρανσης.

Όλοι έχουμε τη δυνατότητα να καθυστερήσουμε τα σημάδια του χρόνου, αλλά και να γυρίσουμε έστω και λίγο πίσω το βιολογικό μας ρολόι!

Τροφές που σταματούν τον χρόνο


Οι βασικοί παράγοντες που φαίνεται να επιβραδύνουν τον ρυθμό της γήρανσης είναι οι εξής :


1. Τακτικά και ισορροπημένα γεύματα
2. Διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες
3. Επαρκής ενυδάτωση
4. Διατήρηση σωστού σωματικού βάρους
5. Αποχή από το κάπνισμα και από το αλκοόλ
6. Τακτική φυσική δραστηριότητα
7. Επαρκής ύπνος
8. Έλλειψη άγχους-στρες
9. Αποφυγή υπερβολικής έκθεσης στον ήλιο


Ας μιλήσουμε όμως  αναλυτικά για την «διατροφή αντιγήρανσης» :


Η κατάλληλη διατροφή αποτελεί συνήθως το «κλειδί» μιας καλής υγείας και εμφάνισης και μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στο να ζήσετε περισσότερο και ταυτόχρονα να έχετε καλύτερη ποιότητα ζωής, διατηρώντας την φρεσκάδα του δέρματος (λαμπερό δέρμα χωρίς ρυτίδες) και του οργανισμού σας γενικότερα!
Yπάρχουν τροφές που μπορούν να προσφέρουν ασπίδα προστασίας έναντι της φθοράς που μας προκαλεί ο χρόνος. Αυτές, είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά και μπορούν να εξουδετερώσουν τις ελεύθερες ρίζες, που παίζουν τον πιο σημαντικό ρόλο στην γήρανση!


Ποιες είναι οι πολύτιμες ουσίες-σύμμαχοι ενάντια στα σημάδια του χρόνου;

Υπάρχουν πολύτιμα θρεπτικά συστατικά με φωτοπροστατευτική δράση, βιταμίνες που λειτουργούν ως φυσικοί αναγεννητές κολλαγόνου και επίσης συστατικά τα οποία ρυθμίζουν τη δομή του δέρματος, την ελαστικότητά του, τη λειτουργικότητα των κυτταρικών μεμβρανών και τη βιοσύνθεση των λιπιδίων της κεράτινης στιβάδας του δέρματος.
Οι βιταμίνες Α, C, E, οι πολυφαινόλες, τα καροτενοειδή, τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (ω-3, ω-6), τα φλαβονοειδή, το σελήνιο, ο ψευδάργυρος, οχαλκός, το μαγγάνιο και το συνένζυμο Q10 είναι κάποια από αυτά.

 

Ας ρίξουμε τώρα μια ματιά στις θαυματουργές αντιγηραντικές τροφές:

1. Μπρόκολο
Πλούσιο σε βιταμίνη C, ισχυρό αντιοξειδωτικό, σύμμαχος για το «χτίσιμο» ενός γερού ανοσοποιητικού συστήματος. Πλόυσιο σε ασβέστιο , συμβάλλει στην προστασία των οστών. Επίσης, είναι πλούσιο σε σουλφοροφάνη, η οποία βοηθά στην αποβολή των τοξινών από το σώμα .
 

2. Καρότο
Η βιταμίνη Α που περιέχει είναι απαραίτητη για να παραμείνει η επιδερμίδα υγιής. Ορισμένες μελέτες που δείχνουν πως το β-καροτένιο, που το βρίσκουμε στα καρότα και στα υπόλοιπα λαχανικά με πορτοκαλί χρώμα, μπορεί να μειώσει τη ζημιά που κάνει ο ήλιος στο δέρμα μας .Προστατεύει επίσης τα μάτια από εκφυλιστικές ασθένειες που συνδέονται με τη γήρανση. Συμβάλλει ακόμα στη μείωση της χοληστερόλης και ενισχύει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού και προστατεύει από τον καρκίνο και το εγκεφαλικό.
 

3.  Αβοκάντο
Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε καλά λιπαρά οξέα, τα οποία είναι απαραίτητα για την υγεία μας.
Σε μια μελέτη σχετικά με το αβοκάντο, ερευνητές αποκάλυψαν ότι η κατανάλωση του μαζί με ωμές σαλάτες πολλαπλασιάζει:
• Το βαθμό απορρόφησης του λυκοπενίου επί 4 (το λυκοπένιο είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό το οποίο βρίσκεται σε μεγάλη ποσότητα στις ντομάτες)
• Το βαθμό απορρόφησης της βήτα καροτίνης επί 2,6 .
• η άλφα-καροτίνη επί 7,2
• η βήτα-καροτίνη επί 15,3
• η λουτεΐνη επί 5,1 (η λουτεΐνη είναι ένα πορτοκαλοκόκκινο αντιοξειδωτικό το οποίο βρίσκεται στους κρόκους των αυγών, στο καλαμπόκι, στα καρότα, στο σπανάκι και λάπαθο και προστατεύει τον αμφιβληστροειδή χιτώνα.

4. Νερό

Η ενυδάτωση είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες της καλής υγείας και της νεανικής εμφάνισης. Είναι απαραίτητο για όλες τις σωματικές λειτουργίες. Το νερό προσφέρει υγρασία στο δέρμα μας από μέσα προς τα έξω και το βοηθά να παραμένει πάντα νέο και ελαστικό!

5. Ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια, όπως ο τόνος, ο σολομός και η σαρδέλα, φροντίζουν για την καλή μας υγεία, όπως και για την εμφάνισή μας, λόγω των λιπαρών οξέων ωμέγα-3 που περιέχουν. Επιβραδύνουν τις βλάβες στο DNA και προστατεύουν από τις φλεγμονές που εκδηλώνονται με την πάροδο των ετών. Επιπλέον, προστατεύουν τις αρτηρίες για την καλύτερη κυκλοφορία του αίματος. Προφυλάσσουν την υγεία της καρδιάς, και ελαττώνουν τον κίνδυνο αρθρίτιδας, όπως και μερικών ειδών καρκίνου, για αυτό και πρέπει να τρώμε τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα.
 

6. Μαύρη σοκολάτα

Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, τα οποία επιβραδύνουν τη γήρανση και την καταστροφή των κυττάρων. Το κακάο είναι πλούσιο σε πολυφαινόλες, οι οποίες προστατεύουν το δέρμα από την ηλιακή ακτινοβολία. Περιέχει επίσης μαγνήσιο και φλαβονοειδή, συστατικά που διευκολύνουν την παροχή οξυγόνου στον εγκέφαλο.
7. Αυγό

Είναι πηγή πλήρους πρωτεΐνης, καθώς περιέχει όλα τα αμινοξέα που χρειάζεται ο οργανισμός. Είναι επίσης καλή πηγή λουτεΐνης, η οποία προστατεύει από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας

8. Σαφράν

Ένα πολύτιμο καρύκευμα με ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες που βελτιώνουν εκτός των άλλων, τη μνήμη και την κυκλοφορία του αίματος.
 

9. Σκόρδο

Πλούσιο σε αντιοξειδωτικά , συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλης. Περιέχει επίσης βιταμίνες Α, Β και C, σελήνιο, ιώδιο, κάλιο, σίδηρο, ασβέστιο, ψευδάργυρο και μαγνήσιο. Απομακρύνει τα βαρέα μέταλλα από το σώμα, προλαμβάνει τον καρκίνο και ενεργεί ως ισχυρό αντιγηραντικό

10. Πράσινα λαχανικά

Τα σκούρα πράσινα λαχανικά, όπως το σπανάκι, το μπρόκολο και τα λαχανάκια Βρυξελλών είναι γεμάτα με βιταμίνες, β-καροτένιο και λουτεΐνη, που διατηρούν την επιδερμίδα μας υγιή και νεανική. Το μπρόκολο, το σπανάκι και το λάχανο θεωρούνται σούπερ τροφές καθώς περιέχουν φυτικές ίνες, ασβέστιο , βιταμίνη C και Ε. Ουσίες δηλαδή, που βοηθάνε στην ανάπλαση του δέρματος, και στην εξουδετέρωση των ελευθέρων ριζών που προκαλούν πρόωρη γήρανση και σημάδια στο δέρμα.
 

11. Ντομάτα
Η ντομάτα είναι γνωστή για το αντικαρκινικό λυκοπένιο που περιέχει. Να θυμάστε πως τα επίπεδα λυκοπένιου αυξάνονται όταν η ντομάτα είναι μαγειρεμένη.
 

12. Μούρα-Φρούτα
Το μούρο acai, τα βατόμουρα ,οι φράουλες το ρόδι, περιέχουν τα πολύ ισχυρά θρεπτικά συστατικά φλαβονοειδή, με ισχυρή αντικαρκινική και αντιγηραντική δράση.Τα εσπεριδοειδή και τα κόκκινα μήλα με τη φλούδα είναι επίσης πλούσια σε αντιοξειδωτικά.
 

13. Πράσινο τσάι
Το πράσινο τσάι περιέχει υψηλές συγκεντρώσεις σε πολυφαινόλες, γνωστές ως κατεχίνες. Ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες που δεσμεύουν τις ελεύθερες ρίζες που επιτίθενται στα αγγεία, ενώ παράλληλα προκαλούν αγγειοδιαστολή, διευκολύνοντας την κυκλοφορία του αίματος. Οι σύνθετες χημικές ενώσεις του, ενισχύουν επίσης το μεταβολικό ρυθμό και μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης.
 

14. Όσπρια
Τα όσπρια είναι εξαιρετική πηγή φυτικών πρωτεϊνών, φυτικών ινών, ενώ παράλληλα μας παρέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες, μαγνήσιο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.
 

15. Μέλι Το μέλι περιέχει βιταμίνες Β6, C, θειαμίνη, νιασίνη και ασβέστιο και είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά. Έρευνες έδειξαν επίσης ότι το μέλι βοηθά στην καταπολέμηση του άγχους και στην μνήμη.

16. Eλαιόλαδο
Το ελαιόλαδο (κυρίως ωμό), δεν κατέχει τυχαία τόσο σημαντική θέση στη μεσογειακή διατροφή. Η διατροφική του αξία ήταν αυτή που ανέδειξε τη σημασία του στην καθημερινότητά μας . Αποτελεί πλούσια πηγή ισχυρών αντιοξειδωτικών ουσιών (πολυφαινόλες), μονοακόρεστων και πολυακόρεστων λιπαρών οξέων, και σλιποδιαλυτών βιταμινών (βιταμίνη E).

Τα μονοακόρεστα λιπαρά στη διατροφή έχουν συνδεθεί με τη διατήρηση της υγείας του καρδιαγγειακού συστήματος αφού φαίνεται να βελτιώνουν το λιπιδαιμικό προφίλ. Παράλληλα, τα φαινολικά συστατικά του ελαιολάδου φαίνεται να συσχετίζονται και αυτά με την υγεία της καρδιάς, δρώντας ενάντια στο οξειδωτικό στρες. Το ελαιόλαδο περιέχει ολεϊκό οξύ, ένα από τα λιπαρά οξέα που διατηρούν τις κυτταρικές μεμβράνες υγρές και κάνουν μαλακό το δέρμα. Ακόμα ένα όφελος έρχεται με τη μορφή της βιταμίνης E και των πολυφαινολών, ομάδα αντιοξειδωτικών που προστατεύουν το δέρμα από τη βλάβη των ελεύθερων ριζών και βοηθάνε στην πρόληψη της πρόωρης γήρανσης και του δέρματος αλλά και του οργανισμού γενικότερα.  Η επαρκής πρόσληψη της βιταμίνης Ε έχει συνδεθεί επίσης με την προστασία από εκφυλιστικές παθήσεις όπως η νόσος του Alzheimer.


17. Ξηροί καρποί
Οι περισσότεροι ξηροί καρποί είναι εξαίρετες πηγές μεταλλικών ιχνοστοιχείων, (κυρίως τα καρύδια), που παρότι έχουν υψηλή θερμιδική αξία, είναι πλούσια σε κάλιο, μαγνήσιο, σίδηρο, ψευδάργυρο, χαλκό και σελήνιο, που έχουν αντιοξειδωτικές και κατ’ επέκταση αντιγηραντικές ιδιότητες. Προλαμβάνουν επίσης τις βλάβες στο νευρικό σύστημα που έχουν σαν αποτέλεσμα τη νοητική κατάπτωση και τον κακό κινητικό συντονισμό.
Τα καρύδια είναι εκτός των άλλων, πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά, τα οποία προάγουν την καλή λειτουργία της καρδιάς.
Προσοχή: Δεν χρειάζεται να καταναλώνετε πάνω από 10-15 ανάλατους ξηρούς καρπούς/ημέρα!

18. Κόκκινο Κρασί                                                                                                                                   Σύμφωνα με έρευνες, η ρεσβερατρόλη του κόκκινου κρασιού επιβραδύνει τη διαδικασία γήρανσης του οργανισμού. Απολαύστε λοιπόν άφοβα ένα ποτήρι κόκκινο κρασί την ημέρα!

 

19. Δημητριακά ολικής άλεσης και Κινόα
Είναι σημαντικό να λαμβάνουμε φυτικές ίνες, οι οποίες προστατεύουν το πεπτικό μας σύστημα και ελαττώνουν τον κίνδυνο αυξημένης χοληστερόλης και σακχάρου στο αίμα. Η κινόα, μάλιστα, μπορεί να είναι η κορυφαία επιλογή, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς της και σε πρωτεΐνη, φροντίζοντας παράλληλα και τα κύτταρα του δέρματος.
 

20. Άπαχη πρωτείνη
Το κοτόπουλο χωρίς την πέτσα, το ψάρι, τα φασόλια, οι ξηροί καρποί, τα ασπράδια αυγού και άλλα τρόφιμα άπαχης πρωτεΐνης βοηθούν στην επιδιόρθωση των κυττάρων που έχουν υποστεί βλάβες από τις ελεύθερες ρίζες. Μετά την πέψη της η πρωτεΐνη διασπάται σε αμινοξέα. Το να έχει κάποιος άφθονα αμινοξέα βοηθά στην επιτάχυνση της ταχύτητας αναγέννησης των δερματικών κυττάρων και του κολλαγόνου.

 

Τέλος, μην ξεχνάτε να γυμνάζεστε όσο πιο συχνά μπορείτε, ώστε να κρατάτε τόσο το σώμα σας όσο και την καρδιά σας, πάντα σε φόρμα!

 Μαρία Μπαλή, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Start Diet Διεύθυνση: Σταματίου Δεσύλλα 12

Τηλ. Επικοινωνίας: 26610 20882 Κιν: 6944217235

Facebook page: Startdiet by Maria Bali
 
 

Corfuland Live Webcams

Τα Δίχτυα Εστιατόριο

Δασσιά

Δείτε live

Akti Kontogialos - Spyros Seaside Bar Restaurant

Παραλία Κοντογυαλού

Δείτε live

Kaiser Bridge Restaurant

Γέφυρα του Κάιζερ

Δείτε live

Corfuland News