Τι παίζει Σήμερα

Διατροφή Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Μία στήλη για την διατροφή από Κερκυραίους διαιτολόγους

Τροφές που σταματούν την τριχόπτωση

Σύμφωνα με μελέτες, μέχρι την ηλικία των 35 ετών, τα δύο τρίτα των ανδρών θα βιώσουν κάποιο βαθμό απώλειας μαλλιών. 
Συνήθως η τριχόπτωση στους άνδρες παρατηρείται από κάποια ηλικία και ύστερα χωρίς να υπάρχουν παθολογικά αίτια. Ένας στους τέσσερις άνδρες αντιμετωπίζει για πρώτη φορά το πρόβλημα εκεί γύρω στα 30, ενώ δύο στους τρεις βλέπουν τα μαλλιά τους να αραιώνουν σταδιακά μέχρι την ηλικία των 60 ετών.  Στις γυναίκες αυτό συμβαίνει πολύ πιο σπάνια.

Τροφές που σταματούν την τριχόπτωση

Ας δούμε τους παράγοντες που μπορεί να σχετίζονται με την τριχόπτωση:

  1. Η  γήρανση

  2. Η  κληρονομικότητα (ανδρογενετική αλωπεκία, τριχόπτωση ανδρικού τύπου)

  3. Η  κακή διατροφή

  4. Οι ορμονικές μεταβολές (στις γυναίκες, οι μεταβολές των ορμονών κατά την κλιμακτήριο, την εμμηνόπαυση και μετά τον τοκετό)

  5. Το στρες

  6. Διάφορες ασθένειες

  7. Μερικά φάρμακα και θεραπείες

  8. Η «κακομεταχείριση» των μαλλιών.

Η εύρεση της αιτίας πτώσης των μαλλιών στην κάθε περίπτωση είναι καθοριστική για τη θεραπεία και γι’ αυτό επιβάλλονται η συμβουλή και η αντιμετώπιση από κάποιον ειδικό.

Οι διατροφικές αδυναμίες μπορούν να αυξήσουν την απώλεια μαλλιών αδυνατίζοντας την τρίχα και το σπάσιμο της, και την αργή ανάπτυξη των νέων μαλλιών.

 Ας δούμε πώς:

  1. Η απώλεια σωματικού βάρους λόγω δίαιτας όταν είναι σημαντική μπορεί να προκαλέσει παροδική απώλεια μαλλιών. Επίσης, το ίδιο συμβαίνει και με την ανορεξία και τη βουλιμία.

  2.  Η έλλειψη σιδήρου στη διατροφή, αποτελεί σημαντική αιτία απώλειας μαλλιών

  3. Η ανεπαρκής πρόσληψη πρωτεϊνών οδηγεί επίσης σε απώλεια μαλλιών. Αντίθετα η ισορροπημένη κατανάλωση πρωτεϊνών διορθώνει το πρόβλημα με ανάπτυξη νέων.

  4. Η υπερβολική πρόσληψη και συγκέντρωση βιταμίνης Α στον οργανισμό. Όταν η βιταμίνη Α επανέλθει στα κανονικά όρια, τα μαλλιά φυτρώνουν ξανά

Kάθε όργανο ή ιστός του σώματος έχει ανάγκη από υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λίπη, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία για να λειτουργεί σωστά .Για να καθυστερήσετε λοιπόν τους φυσιολογικούς μηχανισμούς γήρανσης , θα πρέπει να ακολουθήσετε μια διατροφή πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.


Mια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή με ποικιλία τροφών και θρεπτικών συστατικών δεν προστατεύει απλώς την γενικότερη υγεία του οργανισμού σας, αλλά αποτελεί και το μοναδικό εγγυημένο μυστικό για πλούσια, γερά μαλλιά.

Ας δούμε όμως, ποια είναι τα κατάλληλα θρεπτικά συστατικά τα οποία θα διατηρήσουν τα μαλλιά σας για περισσότερο καιρό στη θέση τους…!

  1. Καθαρή Πρωτείνη

Τα μαλλιά πρωταρχικά αποτελούνται από πρωτεΐνες, έτσι είναι λογικό να τρώτε πλούσια σε πρωτεΐνη τρόφιμα εάν προσπαθείτε να διατηρήσετε την υγιή ανάπτυξη των μαλλιών σας. Χωρίς επαρκή πρόσληψη πρωτεϊνών το σώμα δεν μπορεί αποτελεσματικά να δημιουργήσει καινούρια μαλλιά για να αντικαταστήσει τα μαλλιά που έχουν αδυνατίσει. Προτιμείστε φυσικά την καθαρή πρωτεΐνη, χωρίς λιπαρά, όπως το ψάρι, το κοτόπουλο,το χαμηλό σε λιπαρά τυρί, τα αυγά, τα αμύγδαλα, τα φασόλια και το γιαούρτι.

  1. Νερό

Η επαρκής ενυδάτωση είναι ένας βασικός παράγοντας στην υγεία των μαλλιών. Κάθε κύτταρο και κάθε σύστημα στο σώμα χρησιμοποιεί το νερό ώστε να λειτουργεί καλύτερα, επομένως μην του το στερείτε!

  1. Σίδηρος

    Έρευνες έχουν δείξει ότι υπάρχει άμεση συσχέτιση της έλλειψης σιδήρου με την κακή υγεία και την απώλεια μαλλιών.  Τροφές που είναι πλούσιες σε σίδηρο είναι το συκώτι και γενικά το κόκκινο κρέας, το αυγό, τα φασόλια, οι φακές, τα θαλασσινά, οι ξηροί καρποί, οι αγκινάρες, το σπανάκι και τα δαμάσκηνα. Για να αυξήσετε τα επίπεδα απορρόφησής του από τον οργανισμό σας, εμπλουτίστε τη διατροφή σας και με βιταμίνη C.

4. Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C είναι βασική στην παραγωγή κολλαγόνου, ενός συνδετικού ιστού που δίνει τη δομή, συγκρατώντας τους ιστούς του σώματος μαζί, όπως και τους ιστούς στα μαλλιά. Βεβαιωθείτε ότι καταναλώνετε αρκετά τρόφιμα που θα περιέχουν βιταμίνη C κάθε μέρα. Η καλύτερη πηγή για βιταμίνη C είναι τα φρούτα όπως τα πορτοκάλια, τα λεμόνια, τα βατόμουρα, οι φράουλες, τα πεπόνια, αλλά και οι πιπεριές, τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και οι τομάτες.

5. Ασβέστιο

Το ασβέστιο βοηθά στη διέγερση των ορμονών που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη των μαλλιών, όπως τα ανδρογόνα και άλλα ένζυμα. Κάνει, επίσης, τα μαλλιά που έχετε πιο υγιή και ανθεκτικά. Το ασβέστιο θα το βρείτε κυρίως σε γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως το γάλα και το τυρί. Επίσης, υπάρχει σε μεγάλη περιεκτικότητα σε τροφές όπως το μπρόκολο, τα πορτοκάλια και τα μικρά λιπαρά ψάρια όπως οι σαρδέλες.

6. Βιταμίνη D

Έρευνες έχουν δείξει ότι η βιταμίνη D βοηθάει στην ανάπτυξη υγιών τριχοθυλακίων. Η καλύτερη πηγή βιταμίνης D είναι τα συμπληρώματα ιχθυελαίου ή τα λιπαρά ψάρια. Μπορείτε να την βρείτε, επίσης, στο γάλα και σε εμπλουτισμένα δημητριακά. Η βιταμίνη D δημιουργείται επίσης στο σώμα, με την έκθεση στον ήλιο!

7. Βιταμίνη Α

Μια επαρκής πρόσληψη της βιταμίνης Α είναι το κλειδί στην προώθηση της ανάπτυξης και της υγείας των κυττάρων και των ιστών του σώματος, συμπεριλαμβανομένων και των μαλλιών και του τριχωτού της κεφαλής. Κόκκινα, κίτρινα και πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά (καρότα, πιπεριές , κολοκύθα, γλυκοπατάτα..) αλλά και το συκώτι και το μουρουνέλαιο είναι κάποιες από τις τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Α.

8.Βιταμίνη E 
H βιταμίνη E έχει χαρακτηριστεί και ως «η βιταμίνη της νεότητας», καθώς είναι γνωστή για την αντιοξειδωτική της δράση. Eμποδίζει το σχηματισμό ελεύθερων ριζών και επομένως καθυστερεί τη «γήρανση» των μαλλιών. Kαλές πηγές είναι το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί, όπως οι ηλιόσποροι, τα αμύγδαλα και τα φιστίκια. Προσθέστε, επίσης, στη διατροφή σας ψάρια και αυγά και λαχανικά όπως το σπανάκι.

9. Βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Σχετίζονται με τον φυσιολογικό σχηματισμό της αιμοσφαιρίνης, η οποία μεταφέρει το οξυγόνο από τους πνεύμονες στους ιστούς του σώματος, συμπεριλαμβανομένων και των μαλλιών. Τα υγιή και δυνατά μαλλιά στηρίζονται στη συνεχή παροχή αίματος και οξυγόνου. Η έλλειψη των βιταμινών Β αντιστοιχεί στην διακοπή της παροχής αίματος στα μαλλιά, οδηγώντας στην αύξηση της τριχόπτωσης, καταστρέφοντας την τρίχα και καθυστερώντας την επανεμφάνιση τους. Πρέπει να καταναλώνετε μια ποικιλία τροφών για να βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να πάρετε όσες περισσότερες από τις διάφορες βιταμίνες Β μπορείτε. Θα τις βρείτε στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τις πρωτεΐνες από άπαχο κρέας (όπως τα ψάρια, το κοτόπουλο και τη γαλοπούλα), τα φασόλια, τα καρύδια και τα διάφορα θαλασσινά. Οι τροφές με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε φυλλικό οξύ είναι τα φασόλια, οι φακές, το σπανάκι, το πορτοκάλι, το αβοκάντο, το μπρόκολο και τα σπαράγγια.

10. Ψευδάργυρος

Ο ψευδάργυρος είναι ένα μεταλλικό στοιχείο που προωθεί την παραγωγή των κυττάρων, την ανάπτυξη και την επιδιόρθωση των ιστών. Επίσης ο ψευδάργυρος λειτουργεί στην διατήρηση των αδένων που σχετίζονται με την λίπανση των θυλάκων της τρίχας. Τα τρόφιμα που περιέχουν ψευδάργυρο περιλαμβάνουν θαλασσινά, όπως στρείδια,μύδια, γαρίδες, αστακό και καβούρι, καθώς και άλλα κρέατα όπως το βοδινό, το χοιρινό και το κοτόπουλο. Μπορείτε επίσης να το βρείτε σε αυγά, δημητριακά, φασόλια, γάλα, γιαούρτι και φιστίκια τύπου κάσιους.

11. Χαλκός

Εξίσου σημαντικός ο  χαλκός,  μπορείτε να τον βρείτε στη μαύρη σοκολάτα, τα φασόλια και τους ξηρούς καρπούς. 

ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΛΗ

ΚΛΙΝΙΚΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

Corfuland Live Webcams

Rodostamo Resort & Spa

Κομμένο

Δείτε live

Simatis Real Leather

Ελ. Βενιζέλου 26, Παλιό Λιμάνι, Κέρκυρα

Δείτε live

Corfu Holiday Palace

Ναυσικάς, Κανόνι

Δείτε live

Corfuland News