Cine Orfeas

Τι παίζει Σήμερα

Walk Around 2017, 16/03-01/04/2017

Ώρα έναρξης: 06:00

Live Music @ Lucciola Garden, 25/03/2017

Ώρα έναρξης: 11:30
Διατροφή Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Μία στήλη για την διατροφή από Κερκυραίους διαιτολόγους
Ειδοποίηση
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items

Ταχίνι, το «superfood» της νηστείας

Το ταχίνι είναι ένα φυσικό προϊόν, που προέρχεται με ειδική επεξεργασία (αποφλοίωση, ξήρανση, πολτοποίηση) από επιλεγμένους σπόρους σησαμιού.

Ταχίνι, το «superfood» της νηστείας

Οι περισσότεροι το θυμούνται μόνο σε περιόδους νηστείας, ωστόσο λίγοι γνωρίζουν τα πραγματικά του οφέλη, αφού αποτελεί τρόφιμο εξαιρετικής θρεπτικής αξίας.

Πρόκειται για έναν δυνατό σύμμαχο στην διατήρηση της καλής υγείας, καθώς περιέχει εξαιρετικά σημαντικά θρεπτικά συστατικά, που συμβάλουν στην ευεξία και στην μακροζωία.

Μία κουταλιά της σούπας ταχίνι περιέχει:

➜ Ενέργεια 90 θερμίδες, 8γρ. λίπη τα περισσότερα από τα οποία είναι ακόρεστα ή καλά λίπη, 3γρ. υδατάνθρακες, 3γρ. πρωτεΐνη και 1γρ. φυτικές ίνες.

Συνδυαζόμενο με ψωμί ή με όσπρια, όπως συμβαίνει στην παρασκευή του χούμους (ταχίνι, ρεβίθια, χυμός λεμονιού), η βιολογική του αξία αναβαθμίζεται συμβάλλοντας σημαντικά στην κάλυψη των πρωτεϊνικών μας αναγκών. Ο συνδυασμός του οσπρίου με το ταχίνι μάς δίνει μια τροφή πλούσια σε πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, δηλαδή σαν να καταναλώνουμε ζωική πρωτεΐνη!

Είναι ακόμη πλούσιο σε:

  • Aσβέστιο ικανό για την καταπολέμηση της οστεοπόρωσης,
  • Σίδηρο για την καταπολέμηση της αναιμίας και την τόνωση του οργανισμού,
  • Kάλιο και ψευδάργυρο ,σημαντικά για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.
  • Μαγγάνιο και σελήνιο με ισχυρή έντονη αντιοξειδωτική δράση
  • Xαλκό για την ενίσχυση των αρθρώσεων
  • Βιταμίνες του συμπλέγματος Β που συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του νευρικού μας συστήματος.
  • Πλούσιο σε ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες, υπεύθυνες για την προστασία του οργανισμού μας από τους οξειδωτικούς παράγοντες, που ευθύνονται για μια σειρά από προβλήματα υγείας, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο σακχαρώδης διαβήτης και διάφορες μορφές καρκίνου.

Ακόμη:

  • Kαταπολεμά τη δημιουργία ελεύθερων ριζών, που σχετίζονται με τη γήρανση των κυττάρων του οργανισμού.
  • Εμποδίζει λόγω των συστατικών του (λιγνάνες) την οξείδωση των λιπαρών οξέων στον οργανισμό
  • Μειώνει τα επίπεδα χοληστερίνης στον οργανισμό
  • Συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης
  • Μπορεί να καταναλωθεί και από διαβητικούς καθώς έχει σχετικά χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη
  • Επίσης σύμφωνα με έρευνες, ενδέχεται να δρα ανασταλτικά ακόμα και στη νόσο Αλτσχάιμερ

Πως μπορείτε  να το απολαύσετε:

Το ταχίνι μπορεί να καταναλωθεί ως αλοιφή σε ψωμί ή φρυγανιές, σε ταχινόσουπες με λαχανικά, σε σαλάτες ως dressing, και στην παρασκευή πολλών πιάτων, μπισκότων και γλυκών.

Καταναλώνεται σκέτο ή με μέλι, ή ακόμα και σαν σνακ αναμειγμένο με γιαούρτι, με μπανάνα ή άλλα φρούτα, με κακάο, ή και με ξηρούς καρπούς.

Για ένα υγιεινό σνακ, φτιάξτε ένα ελαφρύ dressing προσθέτοντας σε λίγο ταχίνι χυμό λεμονιού, αλάτι και πιπέρι και συνοδεύστε το με ωμά λαχανικά π.χ. καρότα, αγγουράκια, ραπανάκια.

Αν έχετε όρεξη για κάτι γλυκό: Δοκιμάστε ψωμί ολικής άλεσης με ταχίνι, μέλι, μπανάνα και τριμμένο καρύδι!

Μπορείτε επίσης να φτιάξετε μπισκότα με ταχίνι και σουσάμι, ή με μέλι και βρώμη, ακόμα και με κακάο ή σοκολάτα υγείας!

Παρεξηγημένα λοιπόν  καταναλώνουμε το ταχίνι μόνο στη νηστεία, ενώ σύμφωνα με τη διατροφική του αξία θα έπρεπε να καταναλώνεται πολύ συχνότερα και σε όλη την περίοδο του χρόνου!

Προσοχή όμως γιατί έχει αρκετές θερμίδες , επομένως προσέξτε την ποσότητα που καταναλώνετε αν προσπαθείτε να ελέγξετε το βάρος σας:

1 κουταλιά της σούπας την ημέρα είναι αρκετή!

 

Μαρία Μπαλή,

Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Start Diet  

Διεύθυνση: Σταματίου Δεσύλλα 12

Τηλ. Επικοινωνίας: 26610 20882

Κινητό: 6944217235

Facebook page: Startdiet by Maria Bali

Corfuland Tips

Corfuland News