Τι παίζει Σήμερα

Διατροφή Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Μία στήλη για την διατροφή από Κερκυραίους διαιτολόγους
Ειδοποίηση
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items

Πως να οργανώσετε τον εργασιακό σας χώρο για σωστή διατροφή και καλύτερη απόδοση

Πως να οργανώσετε τον εργασιακό σας χώρο για σωστή διατροφή και καλύτερη απόδοσηΠως να οργανώσετε τον εργασιακό σας χώρο για σωστή διατροφή , καλύτερη απόδοση και ενέργεια!

Οι γρήγοροι ρυθμοί, το έντονο στρες και τα εκτεταμένα ωράρια στον χώρο εργασίας δεν μας επιτρέπουν να αφιερώσουμε τον απαιτούμενο χρόνο στον εαυτό μας, με αποτέλεσμα συχνά να τρώμε άτσαλα και να ταλαιπωρούμε τον οργανισμό μας.

Μία τέτοια διατροφική συμπεριφορά μπορεί να οδηγήσει σε αίσθημα κόπωσης, εκνευρισμό, έλλειψη ενέργειας και συγκέντρωσης και γενικότερα κακή διάθεση και με την πάροδο του χρόνου σε μείωση της άμυνας του οργανισμού, ακόμα και σε αύξηση βάρους με επακόλουθα προβλήματα υγείας!

Αντίθετα, μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή διατηρεί τη φυσική μας κατάσταση σε υψηλά επίπεδα και μπορεί να μας προσφέρει την ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για να ανταπεξέλθουμε στις αυξημένες απαιτήσεις της ημέρας.

Επίσης ενισχύει τη συγκέντρωση, βελτιώνει την ικανότητα σκέψης , συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου βελτιώνοντας με αυτόν τον τρόπο την πνευματική απόδοση και εργασία.

Πως να οργανώσετε τον εργασιακό σας χώρο για σωστή διατροφή και καλύτερη απόδοση

Άρα ο σκοπός είναι να ακολουθούμε μια διατροφή ακόμα και αν δουλεύουμε αρκετές ώρες, που θα μας κρατάει σε φόρμα, θα μας δίνει ενέργεια, θα μας φτιάχνει τη διάθεση, θα ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα ώστε να μην αρρωσταίνουμε εύκολα και θα μας βοηθάει στην καλύτερη απόδοση στην εργασία μας και στη ζωή μας γενικότερα!

Με ποιόν τρόπο θα το καταφέρουμε όμως αυτό;

Τίποτα δεν είναι τόσο δύσκολο και ακατόρθωτο, αρκεί να οργανωθείτε καταλλήλως!

Πως να οργανώσετε τον εργασιακό σας χώρο για σωστή διατροφή και καλύτερη απόδοση

Στο σπίτι:

Μην ξεχνάτε ότι το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα  για να ξεκινήσει σωστά η μέρα σας! Ρυθμίζει το μεταβολισμό και τον εφοδιάζει με την κατάλληλη ενέργεια και έτσι σας κρατά σε εγρήγορση μέχρι το μεσημέρι. Ξεκινήστε λοιπόν πριν φύγετε από το σπίτι, παίρνοντας ένα ισορροπημένο πρωινό, το οποίο θα μπορούσε να περιλαμβάνει:

 1 τοστ ολικής άλεσης με τυρί-γαλοπούλα και 1 ποτήρι φυσικό χυμό ή φρούτο ή 

1 φλιτζάνι γάλα ή γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με δημητριακά ολικής άλεσης και 1 φρούτο ή

1 κούπα γάλα με χαμηλά λιπαρά και ψωμί ή φρυγανιές ολικής με μέλι και 1 φρούτο.

Στο γραφείο όλα ξεκινάνε με τη σωστή προετοιμασία:

  • Το θετικό όταν είστε στην δουλειά είναι ότι υπάρχει ένα σταθερό πρόγραμμα το οποίο ακολουθείτε. Οπότε μπορείτε άνετα να ορίστε ένα χρονικό διάστημα που θα μπορείτε  να τρώτε κάποια υγιεινά σνακ ή το γεύμα σας χωρίς ιδιαίτερες ενοχλήσεις και άγχος.
  • Προσπαθήστε να πείσετε τους συναδέλφους σας  να ακολουθήσουν και αυτοί μαζί σας έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Οποιαδήποτε προσπάθεια γίνεται με καλούς συμμάχους είναι επιτυχημένη !
  • Ανάλογα με τα ωράριά σας και αν δεν μπορείτε να φάτε το κυρίως γεύμα το μεσημέρι στο σπίτι, ετοιμάστε από το προηγούμενο βράδυ το φαγητό που θα πάρετε μαζί σας έτσι ώστε να μην μένετε νηστικοί για πολλές ώρες αλλά και να μην αναγκάζεστε να τρώτε απ’έξω.
  • Αν αυτό δεν μπορείτε να το αποφύγετε , τότε δημιουργείστε μια λίστα με τα εστιατόρια που βρίσκονται κοντά σας, με υγιεινές επιλογές.  Τα έτοιμα γεύματα που θα επιλέξετε πρέπει να είναι χαμηλά σε λιπαρά και πλούσια σε φυτικές ίνες (πχ σάντουιτς με ψωμί ολικής άλεσης με τυρι, γαλοπούλα ή κοτόπουλο και λαχανικά, ή σάντουιτς ολικής με αβοκάντο και λαχανικά, τοστ ολικής και 1 φρούτο, σαλάτα με: τόνο, ή αυγό, ή κοτόπουλο ή κάποιο τυρί άπαχο)
  • Αν για τον οποιοδήποτε λόγο δεν έχετε χρόνο να αφιερώσετε σε «κανονικό» γεύμα ή αν είστε από αυτούς που δεν μπορούν να εργαστούν ύστερα από κατανάλωση φαγητού, φροντίστε να έχετε μαζί σας κάτι ακόμα πιο ελαφρύ, όπως για παράδειγμα ένα γιαούρτι με κουάκερ ή με μπάρα δημητριακών,  ή με φρούτο και μέλι ή ξηρούς καρπούς. Στη συνέχεια θα μιλήσουμε αναλυτικά για τα σνακ.
  • Νερό. Μην ξεχνάτε να πίνετε νερό και να ενυδατώνετε τον οργανισμό σας!Ένα από τα πρώτα σημάδια της αφυδάτωσης πέρα από την επίμονη δίψα είναι και η αδυναμία συγκέντρωσης και τα κενά μνήμης καθώς και η συνεχόμενη κούραση. Κρατηθείτε ενυδατωμένοι σε όλη τη διάρκεια της μέρας, κρατώντας τον μεταβολισμό σας ενεργό έτσι ώστε να έχετε πάντα ενέργεια. Βάλτε ένα στόχο, όπως πχ να καταναλώνετε 1 μπουκαλι νερό/ημέρα τις ώρες που είστε στο γραφείο. Αν θέλετε να δώσετε γεύση μπορείτε να προσθέσετε μερικές σταγόνες λεμόνι, ή να βάλετε μερικά φύλλα δυόσμου ή μέντας!
  • Τσάι. Μια ευεργετική συνήθεια για τον οργανισμό σας. Το τσάι, ζεστό ή παγωμένο, σας κρατάει ενυδατωμένους, ενώ παράλληλα σας παρέχει την καφεΐνη που θα σας βοηθήσει να μείνετε ξύπνιοι και σε εγρήγορση. 
  • Καφές. Παρόλο που η καφεϊνη είναι εθιστική, ένα ή δυο φλυτζάνια καφέ την ημέρα (χωρίς ζάχαρη) θα σας ξυπνήσουν και θα ενεργοποιήσουν τον μεταβολισμό σας. Προσοχή στις υπερβολές!
  • Εσπεριδοειδή. Περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης C, η οποία βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού. (Όταν δουλεύετε με αρκετό κόσμο είστε ακόμα πιο «εκτεθειμένοι» στις ιώσεις.. Αν δεν σας αρέσουν τα πορτοκάλια ή το γκρέιπφρουτ, δοκιμάστε να προσθέσετε χυμό και φέτες λεμονιού και σε επόμενο ποτήρι νερό που θα πιείτε!
  • Προετοιμάστε ένα χώρο όπου θα έχετε τα πολύτιμα σνακ σας για ενέργεια και τις προμήθειες έκτακτης ανάγκης!Είναι καλό να έχετε μια ποικιλία επιλογών ώστε να μην αναγκάζεστε να τρώτε κάθε μέρα τα ίδια και να κουράζεστε ψυχολογικά.

Γενικότερα, οι χώροι εργασίας θα πρέπει να αναπτύξουν μια διατροφική πολιτική που να εξασφαλίζει ένα περιβάλλον διαμορφωμένο έτσι ώστε να μπορούν να τρώνε οι εργαζόμενοι. Κάποια γραφεία είναι αρκετά οργανωμένα με έναν πιο ιδιωτικό χώρο, με ψυγείο και ντουλάπια στα οποία οι εργαζόμενοι μπορούν να αποθηκεύουν τα φαγητά τους αλλά ακόμα και να «ξεκλέβουν» κάποια λεπτά ώστε να μπορούν να φάνε κάτι με την ησυχία τους.

Προσπαθήσαμε να οργανώσουμε μαζί τον χώρο του Corfuland.

Ας δούμε τα βήματα που ακολουθήσαμε:

  1. Αγοράσαμε αρκετές εξάδες νερού για επαρκή ενυδάτωση
  2. Βάλαμε έναν βραστήρα και αρκετά φακελάκια τσάι: Δοκιμάστε τονωτικά ροφήματα με κανέλα, λεμόνι, μέντα ή τζίντζερ. Αυξάνουν την εγρήγορση και τη μνήμη, διεγείροντας το κεντρικό νευρικό σύστημα και τονώνουν τον οργανισμό.
  3. Πήραμε μια τοστιέρα και ψωμί ολικής άλεσης, τυρί-γαλοπούλα.
  4. Γεμίσαμε τα ντουλάπια με διάφορες επιλογές για σνακ: φρυγανιές ή κριτσίνια ολικής άλεσης, ρυζογκοφρέτες , ψωμί τοστ ολικής, μπάρες δημητριακών, ανάλατους ξηρούς καρπούς, superfoods ( γκότζι μπέρι, κράνμπερι , σταφίδες κτλ) και αποξηραμένα φρούτα, σοκολατάκια υγείας(η σοκολάτα δίνει ενέργεια και βελτιώνει τη διάθεση), παστέλι με σουσάμι.
  5. Στο ψυγείο: βάλαμε φρέσκα φρούτα εποχής ,γιαούρτια και γάλα με χαμηλά λιπαρά, φέτες τυρί και γαλοπούλα για τοστ. Επίσης, καρότα και αγγούρια τα οποία μπορούν να καταναλώνονται άνετα μες στη μέρα ως στικ λαχανικών, προσφέροντας βιταμίνες και ενυδάτωση.

Προσοχή τώρα στη μοναδική παγίδα, χρειάζεστε μέτρο και αυτοσυγκράτηση ώστε τα τρόφιμα που θα έχετε στον εργασιακό σας χώρο, να τα καταναλώσετε με μέτρο και μόνο όποτε χρειάζεται, και φυσικά χωρίς υπερβολές στις ποσότητες!

 

Μαρία Μπαλή, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγο Start Diet

Διεύθυνση: Σταματίου Δεσύλλα 12

Τηλ. Επικοινωνίας: 26610 20882

Κιν: 6944217235

Facebook page: Startdiet by Maria Bali
 

Corfuland Live Webcams

Τα Δίχτυα Εστιατόριο

Δασσιά

Δείτε live

Akti Kontogialos - Spyros Seaside Bar Restaurant

Παραλία Κοντογυαλού

Δείτε live

Vrachos

Παλαιοκαστρίτσα

Δείτε live

Corfuland Tips

Corfuland News