Τι παίζει Σήμερα

Διατροφή Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Μία στήλη για την διατροφή από Κερκυραίους διαιτολόγους

Πανελλαδικές εξετάσεις και Σωστή Διατροφή

Πανελλαδικές εξετάσεις και  Σωστή Διατροφή

Ο μαθητής έχει ανάγκη από μία ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή που θα τον βοηθήσει να μεγιστοποιήσει την πνευματική του απόδοση. Η διατροφή αυτή πρέπει να περιλαμβάνει τροφές που ενισχύουν την μνήμη και τις μαθησιακές ικανότητες, βοηθούν στην εύρυθμη λειτουργία του εγκεφάλου, βελτιώνουν την πνευματική απόδοση και μειώνουν το άγχος.

 Γλυκόζη : Η γλυκόζη είναι το ενεργειακό μας νόμισμα, η τροφή του εγκεφάλου. Χωρίς γλυκόζη όλες οι εγκεφαλικές λειτουργίες φθίνουν. Μπορούμε να την βρούμε σε όλα τα φρούτα, τα λαχανικά, τα αμυλώδη προϊόντα και τα δημητριακά, τους ξηρούς καρπούς και είναι άκρως απαραίτητη, καθώς ενισχύει την ικανότητα της μνήμης και της διαύγειας. 

Βιταμίνες Α, C και Ε : οι βιταμίνες αυτές έχουν την ικανότητα να εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες στον εγκέφαλο, με αποτέλεσμα την ενίσχυση της μνήμης, της πνευματικής απόδοσης και της αυτοσυγκέντρωσης. Σημαντικότερες πηγές τους είναι τα γαλακτοκομικα, τα εσπεριδοειδή, τα λαχανικά, το ελαιόλαδο και οι ξηροί καρποί.

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β : Οι βιταμίνες αυτές εμπλέκονται σε πολλές μεταβολικές διεργασίες του οργανισμού. Η έλλειψή τους σχετίζεται και με την ικανότητα της μνήμης και της μάθησης. Πιο συγκεκριμένα : 

  • Πανελλαδικές εξετάσεις και  Σωστή ΔιατροφήΒιταμίνη Β1 : η έλλειψή της προκαλεί κόπωση, απάθεια, κατάπτωση του νευρικού συστήματος, μείωση των αντανακλαστικών. Την βρίσκουμε στα δημητριακά ολικής αλέσεως, στις πατάτες, στο κρέας, στα γαλακτοκομικά, στα λαχανικά και στα φρούτα.
  • Βιταμίνη Β3 : ανεπάρκεια της Β3 προκαλεί απάθεια, σύγχυση, έλλειψη προσανατολισμού, αδυναμία, άγχος, κατάθλιψη, τρεμούλα, ευερεθιστότητα. Είναι πλούσια στο συκώτι, στο κρέας, στα ψάρια, στα αβγά, στα γαλακτοκομικά και στους ξηρούς καρπούς.
  • Βιταμίνη Β6 : ατονία μυικού και νευρικού συστήματος, αϋπνία, κόπωση, νευρικότητα, κατάθλιψη είναι μερικά από τα προβλήματα που προκαλεί ή έλλειψη αυτής της βιταμίνης. Την συναντάμε στο συκώτι, στο κρέας, στα ψάρια, στα αβγά, στα όσπρια, στα λαχανικά (πράσινα φυλλώδη λαχανικά, κουνουπίδι, λάχανο, λαχανάκια Βρυξελλών, σπανάκι και σπαράγγια).
  • Βιταμίνη Β12 : η βιταμίνη αυτή συμβάλλει στην ικανότητα συγκέντρωσης και μνήμης. Βρίσκεται στο συκώτι, στο κρέας, στα ψάρια, στα αβγά, στον ταραμά και στα μαλακά τυριά.

       Ιχνοστοιχεία : η συμβολή των ιχνοστοιχείων στην μαθησιακή ικανότητα είναι εξίσου σημαντική. Πιο συγκεκριμένα :

  • Μαγγάνιο : Συμβάλλει στην χαλάρωση τον νευρικού συστήματος, ενισχύει την αντίσταση στην κόπωση και αυξάνει την αυτοσυγκέντρωση. Ανεπάρκεια μαγγανίου πυροδοτεί τις ορμόνες του στρες, με αποτέλεσμα να εκδηλώνεται εκνευρισμός και κατάθλιψη. Το βρίσκουμε στα πράσινα λαχανικά, στα όσπρια, στους ξηρούς καρπούς, στα δημητριακά ολικής αλέσεως, στην μπανάνα, στο αβοκάντο, στα μανιτάρια και στην μαύρη σοκολάτα.
  • Σίδηρος : Έλλειψη σιδήρου μπορεί να οδηγήσει σταδιακά σε αδυναμία συγκέντρωσης, ευερεθιστότητα, νευρικότητα, και δυσκολίες στην μάθηση. Είναι πλούσιος στο συκώτι και στο κόκκινο κρέας, στα αβγά, στα όσπρια, στους ξηρούς καρπούς, στα αποξηραμένα φρούτα και στα λαχανικά. 

ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ :

  1. Δημιουργείστε και ακολουθήστε ένα πλάνο διατροφής πριν αρχίσουν οι εξετάσεις. Με αυτόν τον τρόπο θα "φορτώσετε" τις αποθήκες σας με όλα τα πολύτιμα συστατικά που χρειάζεστε και θα αποφύγετε την εμφάνιση των συμπτωμάτων ανεπάρκειας.
  2. Τις ημέρες των εξετάσεων αποφύγετε τα "βαριά" γεύματα. Καλά θα είναι να μην καταναλώσετε τηγανητά και λιπαρά φαγητά, αλλά να αποφύγετε και τις μεγάλες ποσόττητες. Το στομάχι όταν είναι πολύ γεμάτο προκαλεί δυσφορία και το δυσάρεστο αυτό συναίσθημα θα σας αποσπάσει την προσοχή. Επίσης, με ένα ελαφρύ και υγιεινό γεύμα μπορείτε να αντιμετωπίσετε και την υπνηλία που συνοδεύει συνήθως την διαδικασία της πέψης.
  3. Μπορείτε να λάβετε ένα συμπλήρωμα πολυβιταμίνης, αν νιώθετε ότι το χρειάζεστε, πάντα βέβαια  με την καθοδήγηση του γιατρού σας, ο οποίος θα αξιολογήσει την κατάστασή σας και θα σας προτείνει το κατάλληλο σκεύασμα.
  4. Μην πάτε στις εξετάσεις με άδειο στομάχι. Η ασιτία είναι το ίδιο κακή με την υπερφαγία. Αν είστε νηστικοί κατά την διάρκεια των εξετάσεων μπορεί να πάθετε υπογλυκαιμία, και η πτώση της γλυκόζης είναι κάτι το οποίο δεν πρέπει να συμβεί στον εγκέφαλο εκείνη την στιγμή. Μάλιστα καλό θα ήταν να έχετε μαζί σας τσίχλες ή καραμέλες για να ενισχύετε την ποσότητα της γλυκόζης, όσοι ώρα εξετάζεστε.
  5. Μην πίνετε καφέ. Η υπερκατανάλωση καφέ ακόμη και την περίοδο πριν τις εξετάσεις είναι συνηθισμένο φαινόμενο από τους υποψηφίους. Η αϋπνία όμως που προκαλεί η καφεΐνη οδηγεί σε μειωμένη ικανότητα απομνημόνευσης.

 

ΚΩΣΤΕΛΕΤΟΥ ΕΜΙΛΥ   Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

                              ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΕΘΟΔΙΟΥ 3      ΚΕΡΚΥΡΑ 49100

                                       Τ.26610 30678  Κ.6947441664

                                       emily@kosteletou.gr     www.kosteletou.gr

Corfuland Live Webcams

Τα Δίχτυα Εστιατόριο

Δασσιά

Δείτε live

Akti Kontogialos - Spyros Seaside Bar Restaurant

Παραλία Κοντογυαλού

Δείτε live

Kaiser Bridge Restaurant

Γέφυρα του Κάιζερ

Δείτε live

Corfuland News