Τι παίζει Σήμερα

Διατροφή Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Μία στήλη για την διατροφή από Κερκυραίους διαιτολόγους
Ειδοποίηση
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items

Μελομακάρονα Vs Κουραμπιέδες: Ποια είναι η θρεπτική αξία του καθενός;

Τα παραδοσιακά γλυκίσματα που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι των Χριστουγέννων, σε όλα τα ελληνικά σπίτια. Αγαπημένα απ’όλους, με ιδιαίτερα ξεχωριστή γεύση το καθένα. Το πνεύμα των Χριστουγέννων επιβάλει την κατανάλωσή τους!

Μελομακάρονα Vs Κουραμπιέδες: Ποια είναι η θρεπτική αξία του καθενός;

Είναι σημαντικό να απολαμβάνουμε αυτά που μας αρέσουν, ειδικά αυτές τις γιορτινές μέρες, όμως τουλάχιστον ας ενημερωθούμε για την διατροφική τους αξία, για να πράξουμε όσο το δυνατόν ανάλογα, ώστε η απόλαυση να μην γίνεται εις βάρος της υγεία μας. 

Όχι ότι τελικά θα καταφέρνουμε να αντισταθούμε, ας τα απολαύσουμε όμως, χωρίς τύψεις,  προσαρμόζοντάς τα ανάλογα στη διατροφή μας και αποφεύγοντας φυσικά την κατάχρηση!

 Ας προσπαθήσουμε λοιπόν να απαντήσουμε στα παρακάτω ερωτήματα:

Κουραμπιέ ή μελομακάρονο; Ποιό από τα δυο έχει τις περισσότερες θερμίδες και πιο περιέχει τα πιο ωφέλημα θρεπτικά συστατικά; Σε ποια “αμαρτία” να υποκύψει κανείς;  

Ας δούμε λοιπόν την θρεπτική τους αξία:

Αρχίζοντας με τα μελομακάρονα

Υλικά: αλεύρι, ελαιόλαδο, μέλι, καρύδια, ξύσμα πορτοκαλιού και κανέλα ή γαρύφαλλο.

Το ελαιόλαδο, δεν κατέχει τυχαία τόσο σημαντική θέση στη μεσογειακή διατροφή. Η διατροφική του αξία ήταν αυτή που ανέδειξε τη σημασία του στην καθημερινότητά μας και μιλώντας για τη διατροφική του αξία αναφερόμαστε στην περιεκτικότητά του σε ακόρεστα λιπαρά οξέα, σε λιποδιαλυτές βιταμίνες (βιταμίνη E) και σε αντιοξειδωτικά συστατικά, όπως οι πολυφαινόλες. Τα μονοακόρεστα λιπαρά στη διατροφή έχουν συνδεθεί με τη διατήρηση της υγείας του καρδιαγγειακού συστήματος. Η βιταμίνη Ε, εμφανίζει έντονη αντιοξειδωτική δράση και συνδέεται επίσης με τη διατήρηση της υγείας της καρδιάς σε συνδυασμό με τις πολυφαινόλες του και τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που περιέχει. Η αντιοξειδωτική αυτή δράση ,έχει συσχετισθεί επίσης και με την πρόληψη της πρόωρης γήρανσης, καθώς φαίνεται πως η επαρκής πρόσληψή της έχει συνδεθεί με την προστασία από εκφυλιστικές παθήσεις όπως η νόσος του Alzheimer.

Το μέλι, με περισσότερες από 181 θρεπτικές ουσίες, αποτελεί πραγματικό ‘διατροφικό θησαυρό’. Περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος β ,βοηθά στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος καθώς και στις μεταβολικές λειτουργίες του οργανισμού και έχει ισχυρή αντιμικροβιακή δράση. Μπορεί να δράσει ευεργετικά έναντι καρδιαγγειακών παραγόντων κινδύνου. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον όμως παρουσιάζουν οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες του μελιού. Οι ουσίες του,προστατεύουν τα κύτταρα και ιδιαίτερα τις μεμβράνες τους από τις διαδικασίες της οξείδωσης και ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού έναντι του οξειδωτικού στρες.

Μελομακάρονα Vs Κουραμπιέδες: Ποια είναι η θρεπτική αξία του καθενός;

Τα καρύδια, είναι πλούσια σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα  λιπαρά οξέα τα οποία ασκούν αντιοξειδωτική και καρδιοπροστατευτική δράση στον οργανισμό μας. Περιέχουν φυτικές ίνες, μέταλλα (μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, ασβέστιο, χαλκό) και βιταμίνες του συμπλέγματος Β και Ε, και από τις ισχυρότερες αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ενώσεις.

Παραλλαγές στη συνταγή του μελομακάρονου περιλαμβάνουν το ξύσμα πορτοκαλιού και ο χυμός του (πλούσια σε βιταμίνη C), η κανέλα και το γαρύφαλλο.

Η κανέλα αποτελεί ένα εξαίρετο μπαχαρικό, πλούσιο σε αιθέρια έλαια, με αντιοξειδωτικές ιδιότητες, ενώ παίζει σημαντικό ρόλο στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος. Προστατεύει επίσης τον οργανισμό μας από βακτήρια και ιούς, βοηθά στην πρόληψη των λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος και μειώνει τα συμπτώματα πόνων της εμμήνου ρύσης. Μειώνει επίσης την αρτηριακή πίεση και βελτιώνει τον γλυκαιμικό έλεγχο.

Το γαρύφαλλο, διεγείρει την κυκλοφορία του αίματος, ανεβάζει τη θερμοκρασία του σώματος, διεγείρει τις στομαχικές λειτουργίες και καθαρίζει από βακτήρια τον οργανισμό. Περιέχει επίσης αυξημένα επίπεδα φαινολικών ουσιών, οι οποίες έχουν πολύ ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Το Αγγλικό Αθλητικό Ινστιτούτο  συστήνει την χρήση του γαρύφαλλου σε ροφήματα, αμέσως μετά την προπόνηση, κυρίως για τόνωση!

Ας συνεχίσουμε με τους κουραμπιέδες

Υλικά: αλεύρι, βούτυρο, αμύγδαλα, ζάχαρη άχνη, κονιάκ (ή κάποιο άλλο ποτό προαιρετικά) 

Το βούτυρο, είναι πλούσιο σε βιταμίνη Α και λιγότερο σε βιταμίνη D.

Είναι δύσπεπτο εκτός αν καταναλώνεται σε σωστές ποσότητες όπου απορροφάται πλήρως . Είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά, τα οποία αυξάνουν την κακή χοληστερόλη (LDL) στο αίμα. Η κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα!

Τα αμύγδαλα, πλούσια σε φυτικές ίνες και βιταμίνη Ε, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, μπορούν να σας βοηθήσουν ακόμα και όταν προσπαθείτε να χάσετε βάρος! Οι φυτικές ίνες που περιέχουν, συμβάλλουν στην καλή υγεία της καρδιάς και του γαστρεντερικού συστήματος. Επίσης, έρευνες συνδέουν την κατανάλωση αμυγδάλων με μειωμένη χοληστερίνη, ακόμα και με ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, βιταμίνη Ε, μαγνήσιο, ασβέστιο, σίδηρο και φυτικές ίνες. Η βιταμίνη Ε ένα σημαντικό αντιοξειδωτικό, το οποίο συμβάλλει στην ελάττωση του ρυθμού γήρανσης των κυττάρων, ενώ το μαγνήσιο και το ασβέστιο συντελούν στη διατήρηση της καλής υγείας των οστών.

Μελομακάρονα Vs Κουραμπιέδες: Ποια είναι η θρεπτική αξία του καθενός;

Η ζάχαρη, είναι ένας απλός φυσικός υδατάνθρακας, ο οποίος δεν έχει καμία αξία, εκτός από την θερμιδική. Η ζάχαρη όπως όλοι οι υδατάνθρακες, δίνει 4 θερμίδες ανά γραμμάριο, αλλά με ένα τρόπο άμεσο, αφού μπαίνει πολύ γρήγορα στην κυκλοφορία του αίματος, “ερεθίζοντας” ταυτόχρονα το πάγκρεας για έκκριση της ινσουλίνης. Πρέπει λοιπόν γενικά να περιορίζεται και να αποφεύγεται η κατάχρηση.

Τέλος, όσοι από εσάς ενδιαφέρεστε και για τη θερμιδική αξία των δυο εδεσμάτων, αξίζει να αναφερθεί ότι το μελομακάρονο κυμαίνεται στις 120-150 θερμίδες, ανάλoγα το μέγεθός του, ενώ ένας κουραμπιές στις 150-200 αντίστοιχα.

Φτάνουμε λοιπόν στο συμπέρασμα, πως τα μελομακάρονα είναι αναμφίβολα η πιο υγιεινή επιλογή που μπορεί να μας γλυκάνει αυτές τις γιορτινές ημέρες. Αν όμως οι κουραμπιέδες εξακολουθούν να είναι το αγαπημένο σας γλύκισμα, μπορείτε φυσικά να τους απολαύστε, αλλά με προσοχή και μέτρο!

Γενικότερα να θυμάστε πως η κατάχρηση είναι αυτή που καθιστά το κάθετί απαγορευτικό. Σε κάθε πρόγραμμα διατροφής υπάρχει πάντα χώρος για μια “γλυκιά αμαρτία”, αρκεί να υπάρχει σύνεση και μέτρο!

Ακόμα λοιπόν και αν θέλετε να προσέξετε το βάρος σας, μην πιέζετε και βασανίσετε τον εαυτό σας και θέστε έναν ρεαλιστικό στόχο, όπως για παράδειγμα οτι θα τρώτε ένα (το πολύ δύο..) από αυτά την ημέρα, (εντάξει, ίσως αν μπορείτε όχι και κάθε μέρα..) , σε συνδυασμό πάντα με μια ισορροπημένη διατροφή,  προλαμβάνοντας έτσι την πρόσληψη βάρους!

 

Μαρία Μπαλή, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγο

Start Diet

Διεύθυνση: Σταματίου Δεσύλλα 12

Τηλ. Επικοινωνίας: 26610 20882 Κιν: 6944217235

Facebook page: Startdiet by Maria Bali

Corfuland Live Webcams

Τα Δίχτυα Εστιατόριο

Δασσιά

Δείτε live

Akti Kontogialos - Spyros Seaside Bar Restaurant

Παραλία Κοντογυαλού

Δείτε live

Vrachos

Παλαιοκαστρίτσα

Δείτε live

Corfuland Tips

Corfuland News