Τι παίζει Σήμερα

Διατροφή Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Μία στήλη για την διατροφή από Κερκυραίους διαιτολόγους
Ειδοποίηση
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items

Ισορροπημένη διατροφή και γερά μαλλιά

Ισορροπημένη διατροφή και γερά μαλλιά

Η υιοθέτηση μιας ισορροπημένης διατροφής που βασίζεται στο μεσογειακό πρότυπο, αποτελεί το μυστικό για πλούσια και γερά μαλλιά. Ας μην ξεχνάμε πως τα μαλλιά μας έρχονται καθημερινά αντιμέτωπα με πολλούς εχθρούς.  Οι στερητικές δίαιτες και το άγχος που χαρακτηρίζουν πλέον τον σύγχρονο τρόπο ζωής καθιστούν προβληματική τη σωστή ανάπτυξη της τρίχας και οδηγούν σταδιακά στην τριχόπτωση.

Ισορροπημένη διατροφή και γερά μαλλιά

 

Τα θρεπτικά συστατικά που συμβάλλουν στην καλή υγεία των μαλλιών.

 

Πρωτεΐνη: Μιας και τα μαλλιά αποτελούνται κατά 90% από ένα είδος πρωτεΐνης που λέγεται κερατίνη, μια διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες συμβάλλει στην καλύτερη κατασκευή και αρτιότερη ανάπτυξη της τρίχας. Στην αντίθετη περίπτωση του υποσιτισμού, τα τριχοθυλάκια εξασθενούν.Οι τροφές που αποτελούν καλές πηγές πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας είναι τα ψάρια, τα πουλερικά, το κρέας, τα αυγά και τα τυριά. Καλές πηγές πρωτεΐνης χαμηλότερης, ωστόσο, βιολογικής αξίας είναι και τα όσπρια.

Βιταμίνη Α: Πρόκειται για την βιταμίνη που είναι πολύ σημαντική για την ομαλή και άρτια ανάπτυξη όλων των κυττάρων του οργανισμού μας.  Ζωικές τροφές όπως τα ψάρια, το συκώτι, το γάλα, αλλά και φυτικές όπως τα φρούτα και τα λαχανικά με βαθύ κίτρινο ή πορτοκαλί χρώμα όπως η ντομάτα, το καρότο, τα βερίκοκα και το μάνγκο αποτελούν άριστες πηγές αυτής της βιταμίνης.

Βιταμίνη C: Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για το σχηματισμό του κολλαγόνου, μιας δομικής ουσίας που αποτελεί τη βάση του ιστού του τριχοθυλακίου από το οποίο παράγεται και αναπλάθεται η τρίχα. Επιπρόσθετα, η αντιοξειδωτική δράση της προστατεύει τα κύτταρα της τρίχας από τις ελεύθερες ρίζες, καθυστερώντας έτσι την πρόωρη γήρανση των μαλλιών. Η βιταμίνη C βρίσκεται σε άφθονες ποσότητες σε φρούτα και λαχανικά όπως οι φράουλες, τα εσπεριδοειδή, τα μούρα, τα κεράσια, η ντομάτα, οι πιπεριές και το μπρόκολο.

Φυλλικό οξύ, βιταμίνη Β12 και σίδηρος: Το φυλλικό οξύ είναι μια βιταμίνη απαραίτητη για τον πολλαπλασιασμό των κυττάρων των τριχοθυλακίων, αφού συμμετέχει στη σύνθεση των νουκλεϊκών οξέων του DNA της τρίχας. Το φυλλικό οξύ, μαζί με την βιταμίνη Β12 και το σίδηρο, συμβάλλουν στη σύνθεση της αιμοσφαιρίνης των ερυθρών αιμοσφαιρίων, βασικός ρόλος των οποίων είναι η μεταφορά του οξυγόνου από τους πνεύμονες στους ιστούς του οργανισμού, συμπεριλαμβανομένων και των μαλλιών.   Το φυλλικό οξύ περιέχεται άφθονο στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα όσπρια και το χυμό πορτοκαλιού, ενώ η βιταμίνη Β12 σε τροφές ζωικής προέλευσης κυρίως ( κρέας, πουλερικά, ψάρια, αυγά, γαλακτοκομικά).  

Βιοτίνη: Η βιοτίνη ανήκει στις βιταμίνες του συμπλέγματος β, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των μαλλιών, ενώ σε περίπτωση ανεπάρκειας μπορεί να προκαλέσει τριχόπτωση.  Κυριότερες πηγές της βιταμίνης είναι τα αυγά, το συκώτι και τα δημητριακά.

Ψευδάργυρος: Ο ψευδάργυρος είναι απαραίτητος για τη σύνθεση της δομικής μονάδας της κερατίνης, της πρωτεΐνης, δηλαδή, που συνιστά την τρίχα.Τροφές όπως τα δημητριακά, το συκώτι, τα θαλασσινά, και τα όσπρια αποτελούν πολύ καλές πηγές αυτού του ιχνοστοιχείου.

Ω-3 λιπαρά οξέα: Είναι απαραίτητα για την υγεία της επιδερμίδας του κεφαλιού, η οποία αποτελεί «βάση» για την υγιή ανάπτυξη της τρίχας. Έλλειψη των λιπαρών αυτών από τον οργανισμό συνδέεται με ξηροδερμία και αρκετές φορές με έντονη τριχόπτωση.

 

ΚΩΣΤΕΛΕΤΟΥ ΕΜΙΛΥ    Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

                          ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΕΘΟΔΙΟΥ 3      ΚΕΡΚΥΡΑ 49100

                          Τ.26610 30678  Κ.6947441664

                          Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.      www.kosteletou.gr

 

Corfuland Live Webcams

Τα Δίχτυα Εστιατόριο

Δασσιά

Δείτε live

Akti Kontogialos - Spyros Seaside Bar Restaurant

Παραλία Κοντογυαλού

Δείτε live

Vrachos

Παλαιοκαστρίτσα

Δείτε live

Corfuland Tips

Corfuland News