Τι παίζει Σήμερα

Διατροφή Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Μία στήλη για την διατροφή από Κερκυραίους διαιτολόγους
Ειδοποίηση
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items

Η διατροφή στις «δύσκολες μέρες του μήνα»

Η διατροφή στις «δύσκολες μέρες του μήνα»«Οι δύσκολες μέρες του μήνα», όπως τις αποκαλούμε, οι  ημέρες που συνήθως όλοι και όλα μας φταίνε, που πονάμε, που αισθανόμαστε αδύναμες και είμαστε κακόκεφες, ίσως και να μπορούν να γίνουν λίγο πιο εύκολες, αν προσαρμόσουμε ανάλογα τη διατροφή μας.

Ας δούμε τι συμβαίνει εκείνες τις μέρες στο σώμα μας:

Οι μεταβολές στα επίπεδα ορμονών , είναι η αιτία για όλες αυτές τις αλλαγές στη διατροφική και ψυχολογική μας συμπεριφορά.  Συνήθως τρώμε ακατάπαυστα, είτε γιατί νιώθουμε πως το έχουμε ανάγκη (λόγω ελαφριάς αύξησης μεταβολισμού), είτε γιατί απλά “δεν είμαστε καλά ψυχολογικά”.

Οι αλλαγές στην ισορροπία των ορμονών, οδηγούν επίσης σε αυξημένη ινσουλινοευαισθησία και πτώση των επιπέδων του σακχάρου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αυξημένη ανάγκη για κάτι γλυκό.

Η απώλειας αίματος, εμφανίζει συχνά μια μικρή ή μεγάλη φάση αναιμίας λόγω έλλειψης σιδήρου και βιταμίνης Β12. 

Επίσης, το σωματικό βάρος συνήθως αυξάνεται λόγω της αυξημένης κατακράτησης υγρών .

Γι’αυτό προσπαθήστε τουλάχιστον τρεις μέρες πριν την έναρξη της περιόδου και κατά τη διάρκειά της να μην ζυγίζεστε γιατί το πιο πιθανό είναι να απογοητευτείτε! Η αυξημένη κατακράτηση υγρών, πριν την έναρξη της περιόδου και κατά τη διάρκειά της, εμφανίζει αύξηση της τιμής του σωματικού βάρους μόνο στη ζυγαριά! Με λίγα λόγια, μην αγχώνεστε άδικα, δεν έχετε παχύνει, είστε απλά πρησμένες!

Επίσης, κάτι που κάνουμε οι περισσότερες, βρίσκουμε το τέλειο άλλοθι και αρχίζουμε να τρώμε μεγάλες ποσότητες από.. τα πάντα! Μεγάλο λάθος!

Μια σωστή διατροφή κατά τη διάρκεια της περιόδου, μπορεί να μας ανακουφίσει από τα ενοχλητικά συμπτώματα και να μας κάνει να νιώσουμε πολύ καλύτερα!

Ας δούμε παρακάτω, τι θα πρέπει να προτιμάτε και τι να αποφεύγετε αυτές τις μέρες στη διατροφή σας.

Τι να προτιμάτε:

  1. Πολύ νερό και φυσικούς χυμούς, για σωστή ενυδάτωση
  2. Άφθονα φρούτα και λαχανικά, για την ενυδάτωση και τις βιταμίνες που χρειάζεστε.
  3. Το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών και οι αγκινάρες, λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας τους σε νερό και σε φυτικές ίνες, συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου και καταπολεμούν το πρήξιμο.
  4. Το φυσικό γιαούρτι επίσης διευκολύνει την πέψη και βοηθά στην ανακούφιση του αισθήματος του φουσκώματος.
  5. Το κάλιο (που περιέχουν οι μπανάνες, τα πορτοκάλια, το σπανάκια και το μπρόκολο), συμβάλλει στην εξισορρόπηση του νατρίου, καταπολεμώντας την κατακράτηση.
  6. Προτιμάτε τις τροφές πλούσιες σε σίδηρο προς αποφυγή των συμπτωμάτων της αναιμίας. Καλό είναι να μπουν στο διαιτολόγιό σας τροφές όπως το μοσχαρίσιο κρέας, τα αυγά, και τα όσπρια με ταυτόχρονη αύξηση της πρόσληψης βιταμίνης C, η οποία βοηθάει την απορρόφηση του σιδήρου.
  7. Κάποιες τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C (για την καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου) είναι :  πορτοκάλι, πιπεριά, ακτινίδιο, φράουλες, μπρόκολο, κουνουπίδι.
  8. Τροφές με υψηλή βιολογική αξία, σε συνδυασμό με πρωτεϊνη και υδατάνθρακες, (π.χ όσπρια με ρύζι, κρέας με ψωμί, γαλακτοκομικά με ψωμί) ώστε να προστατεύεται η μυϊκή μάζα και να μην επέλθει ο καταβολισμός
  9. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Β12 (π.χ συκώτι, αυγό, βόειο κρέας, ψάρι, γαλοπούλα, κοτόπουλο, θαλασσινά, εμπλουτισμένα δημητριακά).
  10. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες ενισχύουν την παραγωγή σεροτονίνης, της ορμόνης της καλής διάθεσης, και μπορούν να βοηθήσουν στις έντονες διακυμάνσεις της συμπεριφοράς. Γι’αυτό προτιμείστε το καστανό ρύζι, τα ζυμαρικά και τα δημητριακά ολικής άλεσης, τη βρώμη, την κινόα κλπ
  11. Για τον ίδιο λόγο, προτιμείστε τροφές πλούσιες σε ω-3 λιπαρά, όπως πχ ο σολομός.
  12. Το μαγνήσιο καταπολεμά τους έντονους πονοκεφάλους, χαλαρώνοντας τις αρτηρίες και ανακουφίζοντας από την ένταση. Πηγές μαγνησίου είναι οι ξηροί καρποί και η μαύρη σοκολάτα! Η σοκολάτα επίσης σας ανεβάζει τη διάθεση κάτι που αυτές τις μέρες έχετε πραγματικά ανάγκη!

Η διατροφή στις «δύσκολες μέρες του μήνα»

Και γενικότερα, αν ο οργανισμός σας αυτές τις μέρες σας ζητήσει κάποιο τρόφιμο, μην πιεστείτε, επιτρέψτε το στον εαυτό σας, απλά προσπαθήστε να το καταναλώσετε με μέτρο!

Τι να αποφεύγετε:

  1. Αλάτι: Το αλάτι είναι υπεύθυνο για την κατακράτηση υγρών, κάτι που θα επιδεινώσει το φούσκωμα και το πρήξιμο που αισθάνεστε.
  2. Καφέ, τσάι: Προκαλούν έντονη διούρηση και πιθανόν να απορρυθμίσουν την ηλεκτρολυτική ισορροπία του σώματος , ακόμα και να εμφανίσουν υπογλυκαιμικά επεισόδια.
  3. Αναψυκτικά: για την αποφυγή της κατακράτησης υγρών. Δεν θα σας προσφέρουν τίποτα, απλά θα επιβαρύνουν το φούσκωμα που νιώθετε.
  4. Αλκοόλ: Ένα ποτήρι κρασί ίσως και να σας χαλαρώσει, βελτιώνοντας τη διάθεσή σας και το αίσθημα δυσφορίας. Προσοχή όμως στην αφυδάτωση που μπορεί το αλκοόλ να προκαλέσει, επιβραδύνοντας την αιματική ροή. Γι αυτό, φροντίστε να πίνετε ταυτόχρονα πολύ νερό!

 

Μαρία Μπαλή, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Start Diet

Διεύθυνση: Σταματίου Δεσύλλα 12

Τηλ. Επικοινωνίας: 26610 20882

Κιν: 6944217235

Facebook page: Startdiet by Maria Bali

 

Corfuland Live Webcams

Τα Δίχτυα Εστιατόριο

Δασσιά

Δείτε live

Akti Kontogialos - Spyros Seaside Bar Restaurant

Παραλία Κοντογυαλού

Δείτε live

Vrachos

Παλαιοκαστρίτσα

Δείτε live

Corfuland Tips

Corfuland News