Τι παίζει Σήμερα

Διατροφή Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Μία στήλη για την διατροφή από Κερκυραίους διαιτολόγους

Διατροφή για την αύξηση της γονιμότητας

Πολλά ζευγάρια τα τελευταία χρόνια δυσκολεύονται πολύ στο να αποκτήσουν παιδιά.
Η καλή ποιότητα ζωής, η σωστή διατροφή η καλή φυσική υγεία και η έλλειψη στρες, συμβάλλουν στην αύξηση της γονιμότητας.
Αρχικά θα πρέπει:
  • Να σταθεροποιηθείτε σε ένα ιδανικό για σας βάρος 
  • Να αυξήσετε τη φυσική σας δραστηριότητα
  • Να προσπαθήσετε με διάφορους τρόπους να μειώσετε αρκετά το στρες
  • Να κοιμάστε καλά
  • Αν καπνίζετε να μειώσετε το κάπνισμα
  • Να ελέγξετε αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα υγείας
Διατροφή για την αύξηση της γονιμότητας
 
Η διατροφή για να αυξήσει την γονιμότητα θα πρέπει να είναι:
  • Πλούσια σε προϊόντα ολικής άλεσης. Προτιμήστε σύνθετους υδατάνθρακες και αποφύγετε τους επεξεργασμένους (ζυμαρικά, ρύζι, άσπρο ψωμί, μπισκότα, γλυκά, αναψυκτικά), καθώς όλα αυτά αυξάνουν τις πιθανότητες εμφάνισης προβλημάτων ωορρηξίας. Αντίθετα, η επιλογή ανεπεξέργαστων υδατανθράκων,  πλούσιων σε φυτικές ίνες (μαύρο ρύζι, ζυμαρικά και δημητριακά ολικής ),μπορεί να βελτιώσει τη γονιμότητα, ενώ μπορεί επίσης να προλάβει την εμφάνιση διαβήτη κύησης.
  • Πλούσια σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά εποχής. Καλό είναι έχουμε στο καθημερινό μας διαιτολόγιο 3 φρούτα και 2 ατομικές σαλάτες. Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε πολύτιμα αντιοξειδωτικά, τα οποία εκτός των άλλων, σύμφωνα με αρκετές μελέτες (η πιο πρόσφατη είναι από το Πανεπιστήμιο του Ρότσεστερ), φαίνεται ότι ενισχύουν την ποιότητα και την κινητικότητα των σπερματοζωαρίων.
  • Πλούσια σε λιπαρά Ω-3 και Ω-6 , τα οποία είναι υπεύθυνα για τη σωστή κατασκευή των κυτταρικών μεμβρανών και κατ’επέκταση των ορμονικών υποδοχέων, των σπερματοζωαρίων και την ισορροπημένη παραγωγή ορμονών
  • Καταναλώστε ελαιόλαδο (ωμό) πηγή των ευεργετικων αυτών οξέων αλλά και πλούσιο σε βιταμίνη Ε η οποία θεωρείται ότι συμβάλλει στην αύξηση του όγκου και της κινητικότητας των σπερματοζωαρίων. 
  • Πλούσια στο αντιοξειδωτικό λυκοπένιο. Όσο πιο πλούσια σε λυκοπένιο είναι μια διατροφή, τόσο πιο αυξημένα τα επίπεδα σπέρματος στον οργανισμό. Τροφές πλούσιες σε λυκοπένιο είναι η φρέσκια ντομάτα, ο τοματοπολτός αλλά και το καρπούζι.
  • Τα εσπεριδοειδή φρούτα όπως το πορτοκάλι, το λεμόνι αλλά και φρούτα όπως φράουλα, ακτινίδιο καθώς και ωμά λαχανικά, περιέχουν βιταμίνη C η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην ποιότητα του σπέρματος.
  • Μειωμένη σε κορεσμένα και σε trans λιπαρά. Αποφύγετε τα επεξεργασμένα γλυκά, όπως τα ντόνατς, τα έτοιμα κέικ και τα μπισκότα, στην κρέμα γάλακτος και στις τροφές που περιέχουν υδρογονωμένα φυτικά έλαια, καθώς ευνοούν την ανάπτυξη φλεγμονής στο οργανισμό που συνδέεται με την ενδομητρίωση και τη στειρότητα
  • Πλόυσια σε φυτική πρωτεΐνη
  • Μειωμένη σε ζωική (κρέας και προϊόντα κρέατος). Προτιμήστε την κατανάλωση ψαριών και πουλερικών, αντί του κόκκινου κρέατος.
  • Έρευνα του Χάρβαρντ έδειξε πως η κατανάλωση πλήρων γαλακτοκομικών προϊόντων σε μικρή ποσότητα τη μέρα, όπως πχ 1 ποτήρι πλήρες γάλα, 1 πλήρες γιαούρτι ή ακόμα και 1 μικρό παγωτό την ημέρα (!), είναι ευεργετική για τη γονιμότητα. Ωστόσο, δεδομένης της αποδεδειγμένης σχέσης των κορεσμένων λιπαρών με την εμφάνιση παχυσαρκίας και καρδιαγγειακών παθήσεων, θα πρέπει να διατηρείται μια ισορροπία στο καθημερινό διαιτολόγιο  όσων επιθυμούν να τεκνοποιήσουν, οπότε συστήνεται η κατανάλωση 1 μερίδας πλήρων γαλακτοκομικών την ημέρα και η κάλυψη των άλλων 2 μερίδων με γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά. Ιδιαίτερα οι υπέρβαρες και οι παχύσαρκες γυναίκες που προσπαθούν να συλλάβουν, συνιστάται να επιλέγουν τα ημίπαχα γαλακτοκομικά, τα οποία έχουν λιγότερες θερμίδες από τα πλήρη, στο πλαίσιο της γενικότερης μείωσης των λιπαρών στη διατροφή τους, προκειμένου να ελέγξουν το υπερβάλλον βάρος τους, που αποδεδειγμένα διαταράσσει την ωορρηξία. 
  • Επαρκής σε υγρά για μια καλή ενυδάτωση του οργανισμού
  • Πλούσια σε φυλλικό οξύ αφού η προληπτική λήψη του σχετίζεται με τη μείωση του κινδύνου να γεννηθούν μωρά με ανωμαλίες του νευρικού συστήματος. Πλούσιες πηγές φυλλικού οξέος είναι οι φακές, το σπανάκι, τα σπαράγγια και τα μαυρομάτικα φασόλια
  • Φτωχή σε τηγανητά, αναψυκτικά, ζάχαρη και γλυκά
  • Να περιέχει πολύ μικρές ποσότητες αλκοόλ. Η υπερκατανάλωση αλκοόλ έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τη γονιμότητα. 
 
Τέλος  όσοι πρόκειται να ακολουθήσουν την διαδικασία της εξωσωματικής γονιμοποίησης , θα πρέπει οπωσδήποτε να ακολουθήσουν μια διατροφή προσαρμοσμένη ακριβώς στις ανάγκες τους.
 
 
                                                                                          ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΛΗ
                                                                    ΚΛΙΝΙΚΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ-ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

Corfuland Live Webcams

Rodostamo Resort & Spa

Κομμένο

Δείτε live

Simatis Real Leather

Ελ. Βενιζέλου 26, Παλιό Λιμάνι, Κέρκυρα

Δείτε live

Corfu Holiday Palace

Ναυσικάς, Κανόνι

Δείτε live

Corfuland News