Τι παίζει Σήμερα

Διατροφή Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Μία στήλη για την διατροφή από Κερκυραίους διαιτολόγους

Απολαύστε τα Χριστούγεννα χωρίς τύψεις. Συμβουλές για να εξοικονομήσετε θερμίδες

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και παρατηρώ όλο και πιο έντονα γύρω μου το άγχος και τον πανικό κάποιων να χάσουν γρήγορα τα περιττά κιλά, ώστε να μπορέσουν να απολαύσουν χωρίς τύψεις  όλα τα εδέσματα και το αλκοόλ τις γιορτινές μέρες που έρχονται! Δεν λέω, σαν σκέψη δεν είναι κακή, όμως θα πρέπει να διατηρήσουμε τη ψυχραιμία μας, θέτοντας ρεαλιστικούς στόχους και αποφεύγοντας ορισμένες ιδιαίτερα επικίνδυνες δίαιτες. Ας συνειδητοποιήσουμε ότι οι δίαιτες που υπόσχονται θεαματικά αποτελέσματα σε σύντομο χρονικό διάστημα δεν στηρίζονται στην απώλεια λίπους, αλλά κυρίως στην απώλεια υγρών ,γι’ αυτό άλλωστε δεν έχουν μόνιμο αποτέλεσμα και πολλές φορές είναι επικίνδυνες για την υγεία.

Απολαύστε τα Χριστούγεννα χωρίς τύψεις. Συμβουλές για να εξοικονομήσετε θερμίδες

Υπολογίζεται ότι την περίοδο των εορτών αν δεν προσέξουμε παίρνουμε από δύο εως τρία κιλά! Πώς γίνεται λοιπόν να απολαύσουμε τις γιορτές χωρίς ενοχές;

Είναι απλό, πρέπει να πάρουμε από τώρα τα μέτρα μας, ακολουθώντας εως τότε μια πιο σωστή και ισορροπημένη διατροφή, και φυσικά αποφεύγοντας τα γλυκά και το αλκοόλ που δεν θα μπορέσουμε να αποφύγουμε εκείνες τις μέρες!

Ακολουθήστε λοιπόν τις παρακάτω απλές συμβουλές για να «εξοικονομήσετε» μερικές θερμίδες μέχρι τα Χριστούγεννα:

  1. Υιοθετήστε το πρότυπο της μεσογειακής διατροφής. Αυξήστε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, καταναλώστε όσπρια μία με δύο φορές την εβδομάδα , προσπαθήστε να αντικαταστήσετε το κρέας με ψάρι, έτσι ώστε η κατανάλωσή του να μην ξεπερνά τη μία φορά την εβδομάδα.
  2. Γεμίστε την κουζίνα σας με υγιεινά και εύκολα φαγητά. Τα έτοιμα σνακ και τα φαγητά που ετοιμάζονται γρήγορα, θα σας βοηθήσουν πολύ!
  3. Αρχίστε το γεύμα σας πάντα με σαλάτα, φάτε αργά, και θα δείτε πως θα χορτάσετε τρώγοντας μικρότερη ποσότητα φαγητού.
  4. Πίνετε νερό. Το σώμα αποτελείται από 70% νερό. Είναι λοιπόν επιτακτική ανάγκη να τροφοδοτείτε το σώμα σας με τουλάχιστον 8-10 ποτήρια νερό την ημέρα. Ακόμα, ο οργανισμός σας συχνά μπερδεύει τη δίψα με την πείνα, επομένως η ενυδάτωση σημαίνει ότι ενδεχομένως στη συνέχεια δεν θα πεινάτε. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε μερικές φέτες λεμόνι ή φύλλα μέντας ή δυόσμου στην κανάτα ή στο μπουκάλι του νερού, για έξτρα γεύση.
  5. Προσέξτε τις λευκές τροφές! Αυτό είναι το χρώμα των περισσότερων υδατανθράκων με πολλές θερμίδες: πατάτες, ψωμί, ρύζι κλπ.
  6. Επιλέξτε προϊόντα ολικής άλεσης, πλούσια σε φυτικές ίνες. Έχουν την ικανότητα να δημιουργούν μεγαλύτερο αίσθημα κορεσμού και άρα να μας χορταίνουν πολύ πιο γρήγορα και για περισσότερη ώρα και είναι ιδιαίτερα νόστιμα και θρεπτικά για τον οργανισμό.
  7. Να τρώτε μόνο όταν πεινάτε και να καταναλώνετε τις ποσότητες φαγητού που αντιστοιχούν στον βαθμό που πεινάτε, αποφεύγοντας το άσκοπο τσιμπολόγημα: Πολλές φορές, η διάθεσή μας για φαγητό δεν είναι αποτέλεσμα πραγματικής πείνας αλλά άλλων παραγόντων , όπως πχ το στρες.
  8. Αν χρειαστεί, χρησιμοποιήστε μικρότερο πιάτο! Θα δείτε πως θα χορτάσετε ακόμα και με αυτήν την ποσότητα!
  9. Καλό είναι να αποφεύγετε να καταναλώνετε μεγάλη ποσότητα τροφής, ιδιαίτερα το βράδυ και προσπαθείτε να έχετε ολοκληρώσει τα γεύματά σας τουλάχιστον δύο ώρες πριν τον ύπνο διότι τις βραδινές ώρες η καύση των τροφών γίνεται με πολύ μικρότερο ρυθμό και εντείνεται η αποθήκευση λίπους.
  10. Απολαύστε τα Χριστούγεννα χωρίς τύψεις. Συμβουλές για να εξοικονομήσετε θερμίδεςΩστόσο, για τις ¨λιγούρες” που δεν μπορείτε να αποφύγετε, καλό είναι να έχετε εφοδιαστεί με υγιεινά σνακ χαμηλά σε θερμίδες όπως φρέσκα φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως, γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά, sticks λαχανικών με λεμόνι ή ξύδι.
  11. Τρώτε αρκετά μικρά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Όταν τρώτε 4-5 γεύματα την ημέρα ελέγχετε πολύ ευκολότερα την όρεξη και το βάρος σας.
  12. Εάν παρ’όλα αυτά καταναλώσετε μεγάλη ποσότητα φαγητού σε ένα από τα γεύματα της ημέρα, φάτε πολύ λίγο στο επόμενο γεύμα.
  13. Αποφύγετε τις υγρές θερμίδες: Μειώστε όσο μπορείτε τους προπαρασκευασμένους χυμούς, τους «εμπλουτισμένους» καφέδες με ζάχαρη και κρέμες γάλακτος, σιρόπια κτλ και φυσικά τα αναψυκτικά.
  14. Αντικαταστήστε τις τηγανητές πατάτες που συνοδεύουν τα γεύματά σας με ωμά ή ψητά λαχανικά. Τρώγοντας λιγότερες τηγανητές πατάτες, μακαρόνια ή ψωμί και περισσότερα λαχανικά, μπορείτε μέσα σε λίγο καιρό να κατεβείτε τουλάχιστον ένα με δύο νούμερα!
  15. Προσθέστε μπαχαρικά στο φαγητό. Προσθέστε (χωρίς να υπερβάλλετε) καρυκεύματα ,μπαχαρικά, σκόρδο και κρεμμύδι, στα φαγητά σας, ώστε να ενισχύσουν τη γεύση τους, κάτι που θα σας κάνει να νιώθετε πιο χορτάτοι. Θα διεγείρουν τα γευστικά σας ερεθίσματα και θα δημιουργήσουν το αίσθημα της ικανοποίησης, χωρίς να έχετε φάει πολύ. Αποφύγετε όμως το αλάτι..
  16. Αν καταναλώνετε πρωτεΐνες σε κάθε γεύμα, τότε θα δείτε μεγάλη διαφορά στο σώμα και τα κιλά σας. Οι πρωτεΐνες έχουν την ικανότητα να διατηρούν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα χαμηλά. Επιπλέον, μειώνουν και την όρεξη για ατασθαλίες!
  17. Βρείτε εναλλακτικές για να καταπολεμήσετε το στρες. Αντί να στρέφεστε στο φαγητό για παρηγοριά, προσπαθήστε να κάνετε κάτι άλλο που να σας ευχαριστεί, χωρίς να σας δίνει θερμίδες!
  18. Βρείτε χρόνο για άσκηση! Σας κάνει καλό και αυτό το ξέρετε, άσχετα αν προσπαθείτε ή όχι να χάσετε βάρος.
  19. Κοιμηθείτε καλά, χάστε περισσότερο. Ο ανεπαρκής ύπνος φαίνεται να αυξάνει την παραγωγή της κορτιζόλης, που ελέγχει την όρεξη.
  20. Bουρτσίστε τα δόντια σας μετά από κάθε γεύμα. Το βούρτσισμα δεν καταπολεμά μόνο την τερηδόνα. Χρησιμεύει και ως σωματικό και ψυχολογικό εργαλείο για να σταματήσετε να τρώτε. Δοκιμάστε το!

 

Μαρία Μπαλή, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Start Diet

Διεύθυνση: Σταματίου Δεσύλλα 12

Τηλ. Επικοινωνίας: 26610 20882 Κιν: 6944217235

Facebook page: Startdiet by Maria Bali

Corfuland Live Webcams

Rodostamo Resort & Spa

Κομμένο

Δείτε live

Simatis Real Leather

Ελ. Βενιζέλου 26, Παλιό Λιμάνι, Κέρκυρα

Δείτε live

Corfu Holiday Palace

Ναυσικάς, Κανόνι

Δείτε live

Corfuland News