Τι παίζει Σήμερα

Διατροφή Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Μία στήλη για την διατροφή από Κερκυραίους διαιτολόγους

Brain Foods. Σύμμαχοι για καλύτερη συγκέντρωση και μνήμη

Brain Foods. Σύμμαχοι για καλύτερη συγκέντρωση και μνήμηΟι τροφές που καταναλώνουμε επιδρούν όχι μόνο στο σώμα, αλλά και στο μυαλό μας. Ας δούμε, λοιπόν, τι  να συμπεριλάβουμε στο μενού μας προκειμένου να βελτιώσουμε τη μνήμη μας, να ενισχύσουμε τη συγκέντρωση, ακόμη και .. γιατί όχι; να αυξήσουμε το IQ μας!

Τα 15 brain foods που θα σας συστήσω σήμερα, είναι τροφές που όταν καταναλωθούν θωρακίζουν τον εγκέφαλό μας. Στην πλειοψηφία τους  δρουν είτε αντιοξειδωτικά, προστατεύοντας δηλαδή τα κύτταρα, είτε βελτιώνοντας την κυκλοφορία του αίματος προς τον εγκέφαλο:

  •  Μήλο: Η αντιοεξειδωτική ουσία που περιέχει, η κουερσετίνη, προστατεύει την υγεία των εγκεφαλικών κυττάρων και τον εγκέφαλο από τη γνωστική πτώση.
  • Ελαιόλαδο: Όσοι ρίχνουν έξτρα παρθένο ελαιόλαδο στο φαγητό τους έχουν καλύτερη νοητική και γνωστική λειτουργία σύμφωνα με νέα Ισπανική μελέτη. Το ελαιόλαδο περιέχει ολεοκανθάλη, η οποία έχει και αντικαρκινική δράση, προστατεύει από την απώλεια μνήμης ενώ τα καλά λιπαρά οξέα βοηθούν τη νοητική λειτουργία.
  •  Μπρόκολο: Είναι καλή πηγή βιταμίνης Κ η οποία αυξάνει την λειτουργία και τη εγκεφαλική δύναμη ενώ το κάλιο, που περιέχει είναι πολύ σημαντικό για το νευρικό σύστημα, το οποίο με τη σειρά του είναι σημαντικό για τον εγκέφαλο.
  •  Σταφίδα: Η μαύρη σταφίδα είναι πλούσια πηγή της βιταμίνης C και του γάμα-λινεολικού οξέως και σύμφωνα με έρευνες καθυστερεί τα συμπτώματα της νόσου Αλτσχάιμερ.

  •  Καρότα: Τα καρότα έχουν υψηλά επίπεδα μιας ένωσης της λουτεολίνης, η οποία θα μπορούσε να περιορίσει τα προβλήματα που σχετίζονται με την ηλικία, όπως τα προβλήματα μνήμης και οι φλεγμονές στον εγκέφαλο, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2010 στο περιοδικό Nutrition. (Το ελαιόλαδο και οι πιπεριές έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε λουτεολίνη).
  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά: Το λαχανικά αυτά και κυρίως το σπανάκι, είναι πλούσια σε βιταμίνες C και Ε, οι οποίες, σύμφωνα με μελέτες, συμβάλλουν στη βελτίωση των γνωστικών μας ικανοτήτων.
  • Σολωμός και σαρδέλες: Πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα, απαραίτητα για τον ανθρώπινο οργανισμό, εφόσον δεν μπορεί να τα συνθέσει μόνος του. Τα ω-3 λιπαρά οξέα είναι πολύ σημαντικά για τη λειτουργία του εγκεφάλου.
  • Δημητριακά ολικής άλεσης: Τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β που είναι σημαντικά συστατικά για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου. Η βρώμη, το ψωμί και τα ζυμαρικά ολικής άλεσης, αλλά και το καστανό ρύζι είναι μερικές καλές επιλογές δημητριακών που θα πρέπει να εντάξετε καθημερινά στο διαιτολόγιό σας.
  • Ξηροί καρποί και σπόροι: Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε βιταμίνη Ε, μια βιταμίνη με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση που συσχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο έκπτωσης της εγκεφαλικής λειτουργίας. Κυρίως τα αμύγδαλα και τα καρύδια, όπως υποστηρίζουν οι ερευνητές, μπορούν να αντιστρέψουν τη βλάβη στο DNA των κυττάρων του εγκεφάλου που προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες. Αν παρατηρήσετε τα καρύδια , θυμίζουν λίγο στο σχήμα τους τον ανθρώπινο εγκεφάλο, και ίσως αυτός να είναι ένας τρόπος της φύσης να μας το δείξει!
  • Ρόδι: Το ρόδι περιέχει αντιοξειδωτικές ουσίες που προστατεύουν τον εγκέφαλο από τη δράση των επικίνδυνων ελευθερων ριζών.

Brain Foods. Σύμμαχοι για καλύτερη συγκέντρωση και μνήμη

  • Μούρα: Τα μούρα, τα βατόμουρα, και τα φρούτα του δάσους, είναι εξαιρετικές πηγές βιταμίνης C, καθώς και άλλων αντιοξειδωτικών. Πολλές μελέτες έχουν συσχετίσει τα βατόμουρα (πλούσια σε αντιοξειδωτικά) με τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης Alzheimer και άνοιας.
  • Μαύρη σοκολάτα: Μία τροφή πολύ πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες αλλά και φυσικά διεγερτικά που βελτιώνουν την πνευματική απόδοση και τη διάθεση. Η φλαβονόλη που περιέχει η μαύρη σοκολάτα ενισχύει το κυκλοφορικό σύστημα, αυξάνοντας την ποσότητα του αίματος που φτάνει στον εγκέφαλο.
  • Κάρυ: Το βασικό συστατικό της είναι η κουρκουμίνη που έχει αντιοξειδωτική δράση και βελτιώνει τη σκέψη και τη μνήμη.
  • Καφές και τσάι: Μελέτες έχουν δείξει ότι τα συγκεκριμένα ροφήματα σε σωστή ποσότητα μπορούν να αποτρέψουν τη νόσο Αλτσχάιμερ και να συμβάλλουν στη βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας.
  • Αβοκάντο: Περιλαμβάνει τα απαραίτητα μόνοακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία δρουν προστατευτικά στην υγεία του ανθρώπινου οργανισμού και είναι πλούσιο σε βιταμίνη Β,  η οποία συντελεί στην παραγωγή νέων κυττάρων.

 

Μαρία Μπαλή, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 

Start Diet 

Διεύθυνση: Σταματίου Δεσύλλα 12

Τηλ. Επικοινωνίας: 26610 20882

Κινητό: 6944217235

Facebook page: Startdiet by Maria Bali

Corfuland Tips

Corfuland News