Τι παίζει Σήμερα

Διατροφή Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Μία στήλη για την διατροφή από Κερκυραίους διαιτολόγους
Ειδοποίηση
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items

Απώλεια Βάρους: 1ο Βήμα

Απώλεια Βάρους: 1ο Βήμα

Η αρχή του έτους για πολλούς σηματοδοτεί μια εσωτερική ενδοσκόπηση και μια τάση να αλλάξουμε διάφορα αρνητικά του χαρακτήρα μας ή της καθημερινότητας μας. Η αλλαγή του σωματικού βάρους είναι από τα πρώτα που γράφουμε στη λίστα. Μόλις θα περάσει ο απόηχος των γιορτών πολλοί θα σπεύσουν να ξεκινήσουν κάποια δίαιτα ή/και γυμναστική. Αν και η προσπάθεια ξεκινάει με τους καλύτερους οιωνούς, κάτι στην πορεία στραβώνει και το τέλος του χρόνου μας ξαναβρίσκει με τα ίδια ή και με περισσότερα κιλά. Τι είναι άραγε αυτό που κάνουμε λάθος;

Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι στοχεύουμε στη μείωση βάρους. Ωστόσο, τα κιλά δεν είναι παρά το σύμπτωμα. Η αιτία του προβλήματος είναι πιο βαθειά και ίσως διαφορετική για τον καθένα, γι' αυτό και θα πρέπει να ψάξουμε λίγο καλύτερα. Τι είναι αυτό που μας παχαίνει ή τι είναι αυτό που μας εμποδίζει να αδυνατίσουμε; Είναι οι μεγάλες μερίδες; είναι μήπως το τσιμπολόγημα; μήπως οι κρίσεις υπερκατανάλωσης φαγητού όταν δεν είμαστε καλά ψυχολογικά; είναι κάποια φαρμακευτική αγωγή; Ή μήπως έχει να κάνει με την απουσία άσκησης από την καθημερινότητα μας;

ImageΈνας καλός τρόπος να καταλάβουμε τι θα πρέπει να αλλάξει στη διατροφή μας είναι να κρατήσουμε για μια εβδομάδα ένα ημερολόγιο όπου θα γράφουμε καθημερινά τι τρώμε και τι πίνουμε. Όσο περισσότερες είναι οι πληροφορίες που αναγράφουμε τόσο καλύτερα θα κατανοήσουμε τη διατροφική μας συμπεριφορά. Για παράδειγμα, εκτός από τα τρόφιμα, καλό θα ήταν να αναφέρουμε την ποσότητα του τροφίμου, την ώρα και τον τόπο που αυτό καταναλώθηκε. Αν θέλουμε να πάμε ακόμα παραπέρα, τότε η αιτία που καταναλώθηκε το εκάστοτε τρόφιμο είναι πολύ σημαντική πληροφορία. Φάγαμε γιατί πεινούσαμε, γιατί μας κέρασαν και δεν μπορούσαμε να πούμε όχι, γιατί ήμασταν στενοχωρημένοι, γιατί περάσαμε από το φούρνο και δεν μπορέσαμε να αντισταθούμε στη μυρωδιά; Με αυτό τον τρόπο θα βρούμε την πηγή του προβλήματος και θα αναζητήσουμε στοχευμένα πλέον τη λύση του.

Εκτός όμως από τα τρόφιμα, στο ημερολόγιο αξίζει να αναγράψουμε και τη φυσική δραστηριότητα που έχουμε κάνει μέσα στην ημέρα. Περπάτημα, ποδήλατο, γυμναστήριο, χορό, οικιακά, κηπουρική και ό,τι άλλο περιλαμβάνει η καθημερινότητα μας, από την πιο απλή φυσική δραστηριότητα ως την πιο έντονη οργανωμένη άσκηση. Η αλήθεια είναι ότι πολλοί από εμάς υπερεκτιμούμε την άσκηση που κάνουμε και με δικαιολογία 30 λεπτών περπάτημα θεωρούμε ότι μπορούμε να φάμε ό,τι θέλουμε χωρίς να παχύνουμε. Κάτι τέτοιο όμως δυστυχώς δεν ισχύει και θα το συνειδητοποιήσουμε εύκολα τηρώντας το ημερολόγιο για 7 ημέρες.

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Αν και η καταγραφή των τροφών και της άσκησης για μια εβδομάδα μπορεί να φανεί λίγο κουραστική, ωστόσο οι πληροφορίες που θα μας δώσει είναι το πρώτο βήμα για ένα πιο αδύνατο σώμα.

Καλή αρχή!

ΤΙΝΑ ΒΛΑΧΟΥ
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc

Ι. Θεοτόκη 23Α
49100-Κέρκυρα
Τηλ. 2661049462
Κιν.  6932533072
Email Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
www.foodchoicediet.com 

Corfuland Live Webcams

Τα Δίχτυα Εστιατόριο

Δασσιά

Δείτε live

Akti Kontogialos - Spyros Seaside Bar Restaurant

Παραλία Κοντογυαλού

Δείτε live

Vrachos

Παλαιοκαστρίτσα

Δείτε live

Corfuland Tips

Corfuland News