Τι παίζει Σήμερα

Summer Mood @ La Luz, 25/06/2019

Ώρα έναρξης: 16:00
Διατροφή Κέρκυρα - ΚΕΝΤΡΙΚΗ. Μία στήλη για την διατροφή από Κερκυραίους διαιτολόγους

Αντιμετωπίστε τη ζέστη του καλοκαιριού με σωστή διατροφή

Αντιμετωπίστε τη ζέστη του καλοκαιριού με σωστή διατροφή Oι πολύ ζεστές μέρες του καλοκαιριού μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά το επίπεδο υδάτωσης του οργανισμού και παράλληλα την υγεία μας.

Αφυδάτωση και συνέπειες:
Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πως ο ανθρώπινος οργανισμός αποτελείται κατά 50-70% από νερό.
Η αφυδάτωση περιλαμβάνει συμπτώματα, όπως ξηροστομία, κόπωση, πονοκεφάλους, ζαλάδες, δυσκολία στην αναπνοή και, σε ακραίες καταστάσεις, νεφρική δυσλειτουργία. Τα άτομα που είναι πιο επιρρεπή σε αφυδάτωση είναι: τα υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα, που όχι μόνο ιδρώνουν πολύ, αλλά και έχουν συνήθως χαμηλότερα από τα φυσιολογικά επίπεδα υγρών στο σώμα τους, τα παιδιά, λόγω της συνεχούς κινητικότητας, οι ηλικιωμένοι, κυρίως λόγω των χαμηλών σωματικών αποθεμάτων νερού , αλλά και οι αθλητές, που γυμνάζονται κάτω από αυτές τις δυσμενείς κλιματικές συνθήκες.

Αφυδάτωση και αντιμετώπιση:
Πρέπει να γνωρίζουμε ότι, σύμφωνα με μετρήσεις, από τη συνολική ποσότητα νερού που καταναλώνουμε το 20-30% προέρχεται από τα τρόφιμα και το 70-80% από διάφορα υγρά. 
Με τις κατάλληλες επιλογές μπορούμε να πετύχουμε την καλύτερη δυνατή ενυδάτωση:
Πίνουμε αρκετό νερό, παγωμένο τσάι χωρίς ζάχαρη (με μέτρο, όμως, λόγω της φυσικής καφεΐνης του) και φυσικούς χυμούς.

Αντιμετωπίστε τη ζέστη του καλοκαιριού με σωστή διατροφή

Ιδιαίτερη προσοχή στην κατανάλωση:
Αναψυκτικών, επειδή, λόγω της ζάχαρης που περιέχουν, προσφέρουν πολλές θερμίδες και παροδική μόνο ικανοποίηση της δίψας, 
Καφέδων αλλά και αλκοολούχων ποτών, γιατί προκαλούν υψηλότερη διούρηση και εφίδρωση.

10 βήματα για να αντιμετωπίσουμε τον καύσωνα:

  1. Αντιμετωπίστε τη ζέστη του καλοκαιριού με σωστή διατροφή Καταναλώνουμε συνεχώς δροσερά υγρά και ροφήματα. Το δροσερό (και όχι παγωμένο) νερό είναι το βασικό μέσο «ψύξης» και ενυδάτωσης του σώματος. 
  2.  Καταναλώνουμε τρόφιμα με μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν φρούτα και λαχανικά, τα οποία αποτελούνται από 80-95% νερό. 
  3. Αυξάνουμε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών: Κατά την περίοδο του καύσωνα και γενικά στις ημέρες που επικρατούν υψηλές θερμοκρασίες, θα πρέπει να καταναλώνουμε πολλά φρέσκα φρούτα και λαχανικ
  4. Τα τρόφιμα αυτά , περιέχουν μεγάλες ποσότητες σε νερό, (π.χ. το καρπούζι περιέχει 95% νερό),και μας παρέχουν απαραίτητα ιχνοστοιχεία και βιταμίνες (αντιοξειδωτικές βιταμίνες Α και C, που είναι απαραίτητες το καλοκαίρι) και πολύτιμους ηλεκτρολύτες, όπως νάτριο, κάλιο, χλώριο, που χάνονται σε μεγάλες ποσότητες με την έντονη εφίδρωση.
  5. Αποφεύγουμε τα βαριά και λιπαρά ή γλυκά τρόφιμα, τα δύσπεπτα, καθώς η κατανάλωσή τους αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματος.
  6. Αποφεύγουμε το τηγάνισμα (για τον ίδιο λόγο)
  7. Προσπαθούμε να κάνουμε μικρά και συχνά γεύματα: με αυτό τον τρόπο μειώνουμε το θερμιδικό περιεχόμενο έχουμε πολύ ενέργεια όλη μέρα!
  8. Καταναλώνουμε το βασικό γεύμα σε ώρες με πιο χαμηλή θερμοκρασία. Το μεσημέρι προτιμότερο είναι να τρώει κάποιος απλά και δροσιστικά σνακ με βάση λαχανικά, φρούτα και άπαχα γαλακτοκομικά. Ας προτιμήσουμε σαλάτες, φρουτοσαλάτες ή κάποιο γιαούρτι με φρούτα!
  9. Αποφεύγουμε τα πολύ ζεστά φαγητά και προτιμάμε τα πιο δροσερά. (πχ προτιμάμε τις κρύες σούπες από τις ζεστές, αφήνουμε το φαγητό μας να κρυώσει και αποφεύγουμε να το τρώμε καυτό.)
  10. Καταναλώνουμε αλάτι αλλά πάντα με προσοχή!: Το αλάτι (λόγω του νατρίου) συχνά συνιστάται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού γιατί βοηθάει στην πρόληψη της αφυδάτωσης. Ωστόσο, τα άτομα με υψηλή πίεση ή όσοι αντιμετωπίζουν προβλήματα νεφρικής ή καρδιακής λειτουργίας, πρέπει να ακολουθούν τις συστάσεις του γιατρού τους . 
  11. Παγωτά: Τα παγωτά, είναι συχνά απαραίτητο στοιχείο της διατροφής μας το καλοκαίρι. Μας δροσίζουν και μας γλυκαίνουν ταυτόχρονα!
  12. Πρέπει όμως να προσέχουμε ιδιαίτερα την κατανάλωσή τους, ώστε να μην υπερφορτώνουμε τον οργανισμό μας με περιττές θερμίδες. Προτιμάμε λοιπόν φυσικούς χυμούς, γρανίτες, σορμπέ, γιαούρτια με κομμάτια φρέσκων φρούτων, smoothies φρούτων και λαχανικών και άλλα δροσιστικά (με χαμηλότερες θερμίδες) σνακ.

Πάντως, τα ελληνικά διατροφικά «must» του καλοκαιριού όπως η χωριάτικη σαλάτα, ο ντάκος και το καρπούζι αποδεικνύονται σοφά , αφού σύμφωνα με ειδικές μελέτες ,στην κορυφή της λίστας των τροφών που ενδείκνυνται για τη ζέστη βρίσκονται τα λαχανικά και τα φρούτα με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό (όπως το αγγούρι και το καρπούζι) καθώς και το ψωμί ολικής αλέσεως!

 

Μαρία Μπαλή, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Start Diet

Διεύθυνση: Σταματίου Δεσύλλα 12

Τηλ. Επικοινωνίας: 26610 20882

Κιν: 6944217235

Facebook page:

 https://www.facebook.com/Startdiet

Corfuland Live Webcams

Τα Δίχτυα Εστιατόριο

Δασσιά

Δείτε live

Akti Kontogialos - Spyros Seaside Bar Restaurant

Παραλία Κοντογυαλού

Δείτε live

Kaiser Bridge Restaurant

Γέφυρα του Κάιζερ

Δείτε live

Corfuland News